«Πρώτη προτεραιότητα για την Περιφέρεια Κρήτης, παραμένει να κινηθούν έγκαιρα οι διαδικασίες από το αρμόδιο υπουργείο για να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου του ΒΟΑΚ, ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος από την Κίσαμο μέχρι τη Σητεία, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».

Αυτό ανέφερε σήμερα στο κοινοβούλιο ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Υποδομών στην Περιφέρεια Κρήτης, Νίκος Ξυλούρης κατά τη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας του Κοινοβουλίου με θέμα «Διαπιστώσεις, δράσεις και προτάσεις, με στόχο την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Κρήτη».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κ. Ξυλούρης, επισήμανε ότι είναι εξίσου σημαντικό, να προχωρήσει η δημοπράτηση της μελέτης του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης για την οδική ασφάλεια του ΒΟΑΚ, προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων ευρώ στην οποία περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων το τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές, ο κόμβος του Πολυτεχνείου Κρήτης και ο κόμβος Αγίας Πελαγίας Ηρακλείου. Τα μέλη της επιτροπής ενημερώθηκαν επίσης σχετικά με το επαρχιακό οδικό δίκτυο του νησιού, καθώς και ότι άμεσα δημοπρατείται το έργο της Περιφέρειας Κρήτης για τη βελτίωση 451 επικίνδυνων σημείων του.

Εξάλλου, ο κ. Ξυλούρης έδωσε στην επιτροπή έγγραφα στοιχεία για άλλα έργα υποδομών και ανάπτυξης που υλοποιεί η Περιφέρεια Κρήτης. Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ προτεραιότητα για την Περιφέρει η οδική ασφάλεια στο νησί με ταυτόχρονες ενημερωτικές δρασεις που απευθύνονται σε μαθητές και γενικότερα νέους.

«Ενημέρωσα τα μέλη της επιτροπής για τις παρεμβάσεις στα σχολεία που γίνονται με πολλή θέρμη. Σωματεία φορείς, ομάδες, ινστιτούτα με παρεμβάσεις μεμονωμένες που μπορεί να χαρακτηριστούν εξωθεσμικές, παλεύουν μαζί με εμάς στο πλευρό τους ώστε σε βάθος χρόνου οι νέες γενιές να οδηγήσουν σε μία Κρήτη με λιγότερα θύματα στην άσφαλτο» ανέφερε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχετικά με τον ΒΟΑΚ ο περιφερειακός σύμβουλος επανέλαβε την απαίτηση ολόκληρης της Κρήτης για ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, λέγοντας «τι σημαίνει σύγχρονος δρόμος το δείχνει το εξής παράδειγμα. Από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο σε οδικό άξονα πάνω από 180 χλμ., τα 53 χλμ. είναι τετράινος με στηθαίο τύπου νιου τζέρσεϊ στη μέση. Αυτό σημαίνει κατακόρυφη πτώση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε αυτό το κομμάτι με το στηθαίο. Για εμάς αυτή η λεπτομέρεια πρέπει να προσεχθεί».

Ο ίδιος μίλησε και για τη μη καταβολή διοδίων, ζήτημα το οποίο έχει τεθεί και από τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπρίτζη. «Θέλουμε να υφίσταται αυτή προϋπόθεση στον διάλογο και τον προγραμματισμό για τον νέο ΒΟΑΚ. Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι για τους Κρήτες και τους επισκέπτες δεν υπάρχει η εναλλακτικός οδικός άξονας», είπε ο κ. Ξυλούρης.

Τέλος όπως είπε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, όλοι πρέπει να κατανοήσουν ότι στην οδική ασφάλεια υπάρχει ένα πλέγμα συνθηκών και καταστάσεων που οδηγούν τα αποτελέσματα.

«Η πολιτεία να μεριμνήσει για τους κύριους δρόμους, η Περιφέρεια για τους επαρχιακούς, οι δήμοι για τους δημοτικούς, όλοι κατασκευαστικά να είναι με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές, η εκπαιδευτική κοινότητα να μεριμνήσει για την παιδεία και ο κάθε ένας να αντιληφθεί την ευθύνη του απέναντι στην κοινωνία και τον εαυτό του. Όταν όλα αυτά λειτουργήσουν ταυτόχρονα τότε θα υπάρξει ένα καλύτερο αύριο σε σχέση με την οδική ασφάλεια».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης