Στο 95% εκτιμάται ότι ανέρχεται αυτή τη στιγμή κατά μέσο όρο η πληρότητα στα ξενοδοχεία της Ρόδου, καθώς η τουριστική κίνηση έχει αυξηθεί και θυμίζει τον παραδοσιακό Αύγουστο των προηγούμενων ετών.

Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν κενά δωμάτια σε κάποια ξενοδοχεία, κυρίως μικρότερων κατηγοριών, καθώς τα τουριστικά καταλύματα δεν είναι υπερπλήρη, ενώ κενά δωμάτια υπάρχουν σε μεγάλο βαθμό και στα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι περιοχές με τις μεγαλύτερες πληρότητες είναι το Φαληράκι και τα Κολύμπια όπου στην κυριολεξία δεν πέφτει καρφίτσα, αφού εκεί δεν υπάρχει δωμάτιο ούτε για δείγμα το μήνα Αύγουστο.
Παρά όμως την κατακόρυφη αύξηση της κίνησης ο μήνας που διανύουμε θα είναι πιθανόν πτωτικός σύμφωνα με τις εκτιμήσεις όπως και ο Ιούλιος, και στην καλύτερη περίπτωση θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με πέρσι. Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το μήνα προστέθηκαν στο νησί και επιπλέον 2000 κλίνες που αν γεμίσουν θα αυξήσουν την πληρότητα.

Ερωτηματικό εξακολουθεί να παραμένει ο Σεπτέμβριος ο οποίος χαρακτηρίζεται δύσκολος μήνας, αλλά συγκριτικά με αυτόν ο Οκτώβριος θα είναι ακόμα δυσκολότερος.

Κι αυτό γιατί όπως επισημαίνουν οι ντόπιοι ξενοδόχοι δεν παίρνουν παρά ελάχιστες κρατήσεις αφού όπως είναι γνωστό από την 1η Οκτωβρίου θα αυξηθεί και ο ΦΠΑ στη διαμονή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η φετινή τουριστική περίοδος θα «κλείσει» με μείωση από 4% έως 7%, αλλά η πτώση στα έσοδα θα είναι πολύ μεγαλύτερη και θα φτάσει ακόμα και το 15%.

Άρχισε η υπογραφή συμβολαίων για το 2016

Πάντως σε ότι αφορά τον ΦΠΑ και τις νέες τιμές που θα ισχύσουν, εξακολουθεί να επικρατεί σιγή ιχθύος, καθώς δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για την κατηγορία στην οποία θα ενταχθεί κάθε νησί.
Επειδή λοιπόν οι τουριστικοί πράκτορες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο τους έλληνες ξενοδόχους για να κλείσουν τα συμβόλαια έχει ξεκινήσει με μεγάλη καθυστέρηση η διαδικασία.

Παρά λοιπόν την αβεβαιότητα που υπάρχει εντούτοις όποιοι προχώρησαν στην υπογραφή των νέων συμβολαίων πήραν αυξήσεις που κυμάνθηκαν από 4% έως 6%. Δεν κατάφεραν καμία μεγαλύτερη αύξηση, παρά τις επιθυμίες τους κάτι που σημαίνει ότι οι ξενοδοχειακές μονάδες θα αναγκαστούν να απορροφήσουν την αύξηση από τον ΦΠΑ στη διαμονή και στην ουσία θα «μπουν μέσα».

Οι τ.ο. διαβεβαιώνουν ότι δεν πρόκειται να επωμιστούν οι ίδιοι καμία επιβάρυνση στον ΦΠΑ και ούτε φυσικά να την μετακυλήσουν στους πελάτες τους, κάτι που αναγκάζει τις επιχειρήσεις να σηκώσουν εκείνες το βάρος με ότι αυτό συνεπάγεται για τη βιωσιμότητά τους αφού το ίδιο έκαναν και για την αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση.

ΠΗΓΗ: rodiaki.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης