Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 14 Μαϊου, θέτει από σήμερα το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» το οποίο επεξεργάστηκαν από κοινού τα υπουργεία Ναυτιλίας, Τουρισμού και Οικονομικών.

Με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου γίνεται, για πρώτη φορά, πιο ξεκάθαρο το νομικό πλαίσιο που ξεχωρίζει ένα επαγγελματικό σκάφος αναψυχής από ένα ιδιωτικό, ενώ, προβλέπονται αυστηρές ποινικές κυρώσεις. Σύμφωνα με την τελευταία καταγραφή τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής ήταν 3.981.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έως τώρα πολλοί ιδιοκτήτες, προκειμένου να αποφύγουν τις φορολογικές επιβαρύνσεις, μετέτρεπαν τα σκάφη τους σε επαγγελματικά.

Για σχεδόν μία 10ετία δεν υπήρξε καμία σημαντική αλλαγή ή τροποποίηση στο νομικό πλαίσιο που διέπει τον θαλάσσιο τουρισμό και σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση ο συγκεκριμένος κλάδος υπέστη οικονομική καθίζηση.

Στόχος του νομοσχεδίου είναι να υπάρξει επανεκκίνηση των τοπικών οικονομιών στα νησιά, με προσέλκυση ιδιωτικών και επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας, και ταυτόχρονη δραστηριοποίηση συναφών κλάδων και επαγγελμάτων. Πλέον, η χρήση των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής επιτρέπεται μόνο με ναυλοσύμφωνο, θεωρημένο από τη λιμενική αρχή, στο οποίο θα αναφέρονται η εκτέλεση του ταξιδιού και οι επιβαίνοντες, ενώ, η παραμονή του πλοιοκτήτη σε αυτό επιτρέπεται υπό όρους. Οι κυβερνήτες των σκαφών αυτών δεν είναι επιβάτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επίσης, παραμένει το άρθρο 5, το οποίο προβλέπει ότι τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής επιτρέπεται να ναυτολογούν πλήρωμα οποιασδήποτε κατηγορίας, ασφαλισμένο στο ΝΑΤ, χωρίς να υποχρεούνται έναντι των λιμενικών αρχών ή του ασφαλιστικού ταμείου να τηρούν οποιαδήποτε οργανική σύνθεση.

Επιμέλεια: Χρήστος Μαζάνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης