Ρεπορτάζ: Σωτήρης Σκουλούδης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αντί να λύσει απορίες, περισσότερα ερωτήματα προκάλεσε η συνέντευξη Τύπου που έδωσε η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, το μεσημέρι της Τρίτης.

Επί της ουσίας η ηγεσία του Υπουργείου δεν απάντησε αν βρίσκονται εγκλωβισμένοι στο «Norman Atlantic» ή αν έχουν μεταφερθεί με πλοία ή εναέρια μέσα σε ιταλικό έδαφος ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλέστηκε, οι διασωθέντες Έλληνες φτάνουν τους 201.

Την ίδια ώρα, συγγενείς και φίλοι επιβατών αγωνιούν για την τύχη των δικών τους ανθρώπων, καταγγέλλουν την παντελή έλλειψη ενημέρωσης και στοιβάζονται σε χώρους υποδοχής, περιμένοντας ένα νέο, μία ανακοίνωση για το αγαπημένο τους πρόσωπο που είτε δεν συμπεριλαμβάνεται στη λίστα διασωθέντων, είτε είχε εγγραφεί ποτέ στον κατάλογο των επιβατών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Νωρίτερα, το πρωί της Τρίτης, οι ιταλικές αρχές είχαν ανακοινώσει ότι συνολικά αγνοούνται τουλάχιστον 40 άνθρωποι από τους οποίους, τουλάχιστον οι 32 είναι Έλληνες.

Όπως δήλωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης, η επιχείρηση διάσωσης και ταυτοποίησης των υπόλοιπων Ελλήνων συνεχίζεται, καθώς επικρατεί σύγχυση σχετικά με τον αριθμό των επιβαινόντων στο πλοίο, αλλά και τον αριθμό των διασωθέντων συνολικά.

Συγκεκριμένα, έξι Έλληνες διασώθηκαν από ελικόπτερο, 41 Έλληνες από ένα άλλο πλοίο, 38 από το «Cruise Europa», 21 βρίσκονται ασφαλείς πάνω σε ιταλικό εμπορικό πλοίο που προσπαθεί να προσεγγίσει το λιμάνι της Μανφρεντόνια και 95 Έλληνες διασώθηκαν από πλοία του ιταλικού πολεμικού ναυτικού. Αρκετοί από αυτούς βρίσκονται ήδη σε ελληνικό έδαφος.

Όσον αφορά στην επιχείρηση διάσωσης, σε ερώτηση του zougla.gr γιατί δεν ενεργοποιήθηκαν Eπικρατεί σύγχυση σχετικά με τον αριθμό των επιβαινόντων στο πλοίο, αλλά και τον αριθμό των διασωθέντων συνολικάνωρίτερα σκάφη του πολεμικού ναυτικού που δρουν παντός καιρού ο αρμόδιος αξιωματικός απάντησε ότι επιστρατεύθηκε η φρεγάτα «Ναβαρίνο» από την Αστυπάλαια η οποία και συνέδραμε στην επιχείρηση. Ωστόσο η εν λόγω φρεγάτα άργησε να πλεύσει προς το σημείο. Eδώ προκύπτει ένα απλό ερώτημα: Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν διαθέτει άλλη φρεγάτα;

Επίσης σε διευκρινίσεις που ζήτησε το zougla.gr σχετικά με τον συντονισμό μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας η απάντηση που δόθηκε ήταν ότι σημειώθηκαν χρονοκαθυστερήσεις κατά την εκτέλεση του συντονισμού λόγω δυσχέρειας επικοινωνιών με τους εμπλεκόμενους και τον πλοίαρχο ο οποίος μιλούσε μόνο την ιταλική γλώσσα. Ήταν άραγε τόσο δύσκολο να βρεθεί ένας μεταφραστής;

Σύμφωνα με τις ελληνικές Αρχές, αποφασίστηκε με καθυστέρηση η Ρώμη να αναλάβει τη διαχείριση του περιστατικού, ενώ δόθηκαν δεσμεύσεις από τους Ιταλούς ότι οι καιρικές συνθήκες από την πλευρά της Ιταλίας ήταν καλές. Κάτι που συνηγόρησε στην απόφαση να ηγηθεί επιχειρησιακά η Ρώμη. Οι παλινωδίες και η ολιγωρία όμως κόστισαν μέχρι στιγμής τη ζωή 11 ανθρώπων.

Είναι δυνατόν ανάμεσα από δύο χώρες ευρωπαϊκές, Ιταλία-Ελλάδα, με ναυτοσύνη, παράδοση στη θάλασσα και υπηρεσίες διάσωσης, με ελικόπτερα παντός καιρού, πολεμικά σκάφη και ό,τι άλλο βάλει ο νους του ανθρώπου, οι επιβάτες ενός πλοίου που έμεινε ακυβέρνητο και φλεγόμενο στη μέση της θάλασσας, 12 ναυτικά μίλια από την Αλβανία, 45 από το Μπρίντιζι, 45 από το Σιδάρι της Κέρκυρας και 30 από το Ότραντο, να παραμένουν αβοήθητοι τόσες ώρες;

Η συνέντευξη Τύπου:

Διαβάστε επίσης:

Οδηγός φορτηγού ο δεύτερος Έλληνας νεκρός, Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 30 Δεκεμβρίου 2014, 12:01

Μαρτυρία-σοκ: Τρεις οδηγοί που κοιμήθηκαν στα φορτηγά τους είναι νεκροί
, Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 29 Δεκεμβρίου 2014, 21:42 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης