Στοιχειώνει το Μετρό Θεσσαλονίκης

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 15 Μαρτίου 2014, 17:45


Νέα προβλήματα εμφανίστηκαν στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς οι κατασκευάστριες εταιρείες έστειλαν στην «Αττικό Μετρό» ειδική δήλωση διακοπής έργων, προειδοποιώντας ότι θα εγκαταλείψουν τις εργασίες.

Πηγές κοντά στο έργο αναφέρουν ότι η ειδική δήλωση διακοπής έργων δεν σημαίνει ότι ο ανάδοχος σταματάει «αύριο» τις εργασίες. Η δήλωση διακοπής έργων αποτελεί περισσότερο μέσο πίεσης προς την Πολιτεία για τη λήψη συγκεκριμένων αποφάσεων.

Το έργο έχει μπλοκάρει λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων στον σταθμό Βενιζέλου, τα οποία πρέπει να μετακινηθούν αλλά κανείς δεν αποφασίζει πώς αυτό θα γίνει. Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έχει ταχθεί υπέρ της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων του σταθμού του Μετρό Βενιζέλου ως συνόλου στο ίδιο μέρος, που θα διαμορφωθεί σε επισκέψιμο χώρο.

Ωστόσο, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης έχει καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ κατά της μετακίνησης των αρχαιοτήτων, η οποία θα εκδικαστεί στις 2 Απριλίου. Έτσι, τα έργα παραμένουν παγωμένα και γι’ αυτό η ανάδοχος κοινοπραξία προειδοποιεί (με τη δήλωση διακοπής έργων) ότι θα εγκαταλείψει το έργο.





Πότε θα παραδοθεί το Μετρό;

Έτσι, άγνωστο παραμένει πότε θα είναι έτοιμη η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, που εκτείνεται από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως την περιοχή της Νέας Ελβετίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2010 ο τότε υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης έλεγε ότι το έργο θα είναι έτοιμο έως το 2015. Ωστόσο, οι πιο αισιόδοξοι βλέπουν το 2018 ως χρονιά αποπεράτωσης του μετρό.

Σήμερα η Θεσσαλονίκη έχει μετατραπεί σε πόλη-εφιάλτη εξαιτίας των... χρόνιων κατασκευαστικών εργασιών του Μετρό. Ο κυκλοφοριακός κορεσμός των κεντρικών οδικών αρτηριών της πόλης καθιστά αδύνατες όχι μόνο τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο, αλλά και με τα υφιστάμενα μέσα μεταφοράς. Αποτέλεσμα της μετατροπής της συμπρωτεύουσας σε... απέραντο εργοτάξιο είναι η συρρίκνωση του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων, από τα οποία ένα μεγάλο μέρος έχει υποχρεωθεί να κατεβάσει ρολά.

Ας σημειωθεί ότι μετράμε ήδη οκτώ χρόνια καθυστέρηση στο έργο, προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ, το οποίο, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, προβλεπόταν να παραδοθεί τον… Οκτώβριο του 2012.

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 15 Μαρτίου 2014, 18:01