Μέχρι το Αίγιο θα φτάνει ο προαστιακός σιδηρόδρομος στα τέλη Αυγούστου, από το Κιάτο όπου σταματάει σήμερα. Η νέα υπερσύγχρονη διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή ταχείας κυκλοφορίας ολοκληρώθηκε και σήμερα, παρουσία του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και του γενικού γραμματέα Θάνου Βούρδα, γίνεται το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο.

Το έργο αφορά στο τμήμα σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 72 χλμ., που κατασκευάσθηκε σε συνέχεια του τμήματος Κόρινθος – Κιάτο και βρίσκεται σήμερα σε κανονική λειτουργία. Περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι στάσεις σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την κατασκευή νέας σύγχρονης υποδομής που περιλαμβάνει έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ., οκτώ σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700μ., 19 σιδηροδρομικές γέφυρες, 63 κάτω διαβάσεις και 10 άνω διαβάσεις και που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τρένου (άνω των 200 χλμ./ώρα).

Σημειολογικά, το συγκεκριμένο δρομολόγιο θα είναι το πρώτο έπειτα από οκτώ χρόνια αναστολής της κυκλοφορίας τρένων στο εν λόγω τμήμα και σίγουρα με τη δρομολόγηση τρένων στο εγγύς μέλλον θα συμβάλει στη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων της βόρειας Πελοποννήσου.

Το έργο εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της ολοκλήρωσης του άξονα ΑΘΗΝΑ (ΣΚΑ ) – ΠΑΤΡΑ / Τμήμα Κιάτο – Πάτρα, που περιλαμβάνει τη νέα, σύγχρονη διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι, θα υλοποιηθεί η σταδιακή αντικατάσταση της παλαιάς μονής γραμμής μετρικού εύρους και χαμηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών με νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή κανονικού εύρους με σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών, καθώς και σύστημα ραδιοκάλυψης (GSM-R).

Με την ολοκλήρωση της γραμμής θα επιτευχθούν μειωμένοι χρόνοι διαδρομής και αναβαθμισμένες υπηρεσίες άνεσης και ασφάλειας κυκλοφορίας.

Συνοπτικά, όσον αφορά στα έργα στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο, μήκους 72 χλμ: έχουν ολοκληρωθεί τα έργα υποδομής (σήραγγες, γέφυρες, χωματουργικές εργασίες) και έχουν κατασκευαστεί οι σταθμοί και στάσεις του τμήματος. Ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο εργολαβίας, προϋπολογισμού 227 εκατ. ευρώ, η κατασκευή επιδομής της γραμμής. Οι εργασίες υποδομής – επιδομής ολοκληρώθηκαν τον Απρίλιο 2019 και είναι πλέον δυνατή η κυκλοφορία συρμών στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα αυτό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης