Στον ανακριτή για υπερβάσεις σε οδικό έργο

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2012, 10:58
Στον ανακριτή για υπερβάσεις σε οδικό έργο
Άνοιξε χθες ο χορός των απολογιών για οικονομικές υπερβάσεις στο πολύπαθο έργο κατασκευής της οδού Θεσσαλονίκης - Ωραιοκάστρου.

Συνολικά 25 πρόσωπα, μεταξύ των οποίων αντινομάρχες και νομαρχιακοί σύμβουλοι των διοικήσεων Κώστα Παπαδόπουλου και Παναγιώτη Ψωμιάδη, αλλά και υπάλληλοι που συμμετείχαν στις γνωμοδοτικές επιτροπές, κατηγορούνται για απιστία σε βάρος του δημοσίου, καθώς -σύμφωνα με το κατηγορητήριο- με αποφάσεις που είχαν ληφθεί για μελέτες και αναθέσεις του έργου ζημιώθηκε το δημόσιο σε ποσό εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.

Η υπόθεση παραπέμφθηκε στη δικαιοσύνη ύστερα από καταγγελία υπαλλήλου και ακολούθησε έρευνα των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, στα πορίσματα των οποίων στηρίζεται η ογκώδης δικογραφία, που χειρίζεται ο 1ος ειδικός ανακριτής Αργύρης Εκκλησίαρχος.

Μεταξύ των κατηγορουμένων βρίσκονται αιρετοί πρώην και νυν αντινομάρχες των διοικήσεων της νομαρχίας, αλλά και πολλοί νομαρχιακοί σύμβουλοι, στους οποίους αποδίδονται ευθύνες για τις αποφάσεις που είχαν λάβει οι αρμόδιες νομαρχιακές επιτροπές, ακόμη και όταν ήταν στην αντιπολίτευση της διοίκησης.

Ευθύνες βαρύνουν στο κατηγορητήριο το σημερινό αναπληρωτή περιφερειάρχη Διονύση Ψωμιάδη, ως αντινομάρχη την περίοδο των αναθέσεων για την κατασκευή του έργου, ενώ κατηγορούμενοι είναι μεταξύ άλλων ο σημερινός νομαρχιακός σύμβουλος και πρώην αντινομάρχης Γιώργος Τσαμασλής, ο πρώην αντινομάρχης Λευτέρης Τζιόλας, αλλά και ο πρώην επικεφαλής της αντιπολίτευσης Χρίστος Κοσκινάς, οι οποίοι εμφανίζονται ως εμπλεκόμενοι στις αποφάσεις των μελετών.

Το κατηγορητήριο ουσιαστικά χωρίζεται σε δύο μέρη, αυτό που αφορά τις παρατυπίες και τις υπερβάσεις στο κόστος των μελετών αλλά και στην ανάθεση του έργου, όπου επίσης σημειώνονται μεγάλες υπερβάσεις στο κόστος του.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται για το θέμα των μελετών ότι οι εισηγήσεις αφορούσαν σύνδεση του δρόμου με την Εγνατία οδό, το έργο χαρακτηρίστηκε «κατεπείγον», και έτσι ανατέθηκαν οι μελέτες, ωστόσο η σύνδεση αυτή δεν έγινε ποτέ, όπως επισημαίνεται. Το μεγαλύτερο βάρος των ευθυνών, πάντως, αφορά το κόστος κατασκευής του έργου από τις τελευταίες διοικήσεις της νομαρχίας, που αποφάσισαν την ανάθεσή του.

Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2012, 11:07