Πρωτοβουλία για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας και διασφάλισης της βιωσιμότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ανακοίνωσαν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας και ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλος.

Συγκεκριμένα, υπεγράφησαν δύο Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) που αφορούν στον ΟΑΣΘ και ειδικότερα στον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής (κόμιστρα) του Οργανισμού, καθώς και στην οριστικοποίηση της συνεισφοράς του ελληνικού Δημοσίου στη διαφορά εσόδων – δαπανών του Οργανισμού κατά την περίοδο 2014-2017, διευθετώντας οικονομικές εκκρεμότητες από το 2010.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικότερα:

– το κόμιστρο από 01.10.2014 διαμορφώνεται στο μικρότερο δυνατό ύψος που κρίθηκε απολύτως αναγκαίο για την ενίσχυση των εσόδων του ΟΑΣΘ προκειμένου να επιτευχθεί: (α) η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού με αύξηση των ιδίων εσόδων του και (β) η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των φορολογουμένων με τη μείωση της αντισταθμιστικής καταβολής που καταβάλλει το ελληνικό Δημόσιο

– οι οικονομικές εκκρεμότητες που αφορούν στην περίοδο 2010-2013 τακτοποιούνται με πρόσθετη καταβολή από το Υπουργείο Οικονομικών στον ΟΑΣΘ ποσού 120,7 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυξάνει τον προαναφερθέντα μ.ο. για την 6ετία 2008-2013 στο επίπεδο των 135 εκατ. ευρώ κατ’ έτος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– η αντισταθμιστική καταβολή του έτους 2014 αναπροσαρμόζεται στο ποσό των 102,8 εκατ. ευρώ

– η αντισταθμιστική καταβολή για την τριετία 2015-2017 καθορίζεται στα ακόλουθα ποσά: (α) για το 2015: 53,2 εκατ. ευρώ, (β) για το 2016: 47 εκατ. ευρώ και (γ) για το 2017: 44,1 εκατ. ευρώ

– ο προϋπολογισμός, για την τριετία 2015-2017, από τη διευθέτηση του ζητήματος της αντισταθμιστικής καταβολής μειώνει τη δημόσια δαπάνη περίπου κατά 85 εκατ. ευρώ κατ’ έτος και συνολικά περίπου κατά 250 εκατ. ευρώ, ωθώντας τους εμπλεκομένους σε ισορροπημένες ρυθμίσεις εξορθολογισμού.

Όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, «οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ συμμετέχουν με περικοπή 5%, αναδρομικά από 01.01.2014, των πάσης φύσεως απολαβών τους».

Παράλληλα, τονίζεται ότι ειδικός όρος στην ΚΥΑ προβλέπει πως στην περίπτωση που δεν επιτευχθούν οι στόχοι των συμβατικών εσόδων ο ΟΑΣΘ θα αναλαμβάνει την αντιμετώπιση του όποιου ελλείμματος προκύψει χωρίς την επιπρόσθετη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης