Πέρασαν τέσσερις σχεδόν μήνες από την ημέρα που το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων, το Γεφύρι της Πλάκας, δεν άντεξε τη σφοδρή κακοκαιρία και λύγισε μπροστά στα ορμητικά νερά του ποταμού Αράχθου. 

Η είδηση προκάλεσε θλίψη στους απανταχού Ηπειρώτες και όχι μόνο, καθώς το γεφύρι αποτελούσε σύμβολο της περιοχής και μνημείο ξεχωριστής αρχιτεκτονικής, χτισμένο το 1866 από επιδέξιους μάστορες, με άνοιγμα κάμαρας 40 μέτρα, ύψος 19 μέτρα και με άνοιγμα στην κορυφή 3,2 μέτρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την επομένη της καταστροφής, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και εκπρόσωποι του Υπουργείου Πολιτισμού ταξίδεψαν στην περιοχή για να εκτιμήσουν την κατάσταση, ενώ ανακοίνωσαν πως ήταν τεχνικά εφικτό να αποκαταστήσουν την ιστορική γέφυρα. 

Τέσσερις μήνες μετά, παίρνοντας το γραφικό μονοπάτι που οδηγεί στο γεφύρι οι πινακίδες «Εργοτάξιο – απαγορεύεται η είσοδος» διατηρεί ζωντανή την ελπίδα να ξανασταθεί το μνημείο στη θέση του.

Πριν από λίγες ημέρες, κλιμάκιο του ΕΜΠ πραγματοποίησε επίσκεψη στην περιοχή και πολύ σύντομα το εργοτάξιο που έχει στηθεί γύρω από τη γέφυρα θα αρχίσει να λειτουργεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το γεφύρι θα αναστηλωθεί με αυθεντικά δομικά υλικά που θα ανακτηθούν από τον ποταμό μόλις τα επίπεδα του νερού πέσουν αρκετά, καθώς και με νέο υλικό.  

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι.

Πηγή: epirus-tv-news.blogspot.gr

Διαβάστε επίσης: Eίχε προβλέψει την κατάρρευση του γεφυριού, Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 7 Φεβρουαρίου 2015, 14:54

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης