Τροπολογία 149 σελίδων με αντικείμενο θέματα του υπουργείου Παιδείας κατέθεσε η κυβέρνηση στο νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές.

Η τροπολογία μεταξύ άλλων αφορά 15 εκπαιδευτικούς τομείς:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τροποποίηση – συμπλήρωση διατάξεων του ν. 4186/2011, σχετικά με τη λειτουργία της ανεξάρτητης διοικητικής αρχής Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε.).

Ρύθμιση θεμάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ρύθμιση θεμάτων Ειδικής Αγωγής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ρύθμιση θεμάτων της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης.

Ρυθμίσεις Ιδιωτικών Σχολείων.

Ρύθμιση Αρμοδιότητας Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.).

Τίτλοι Σπουδών Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Θέματα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το 10%.

Μεταφορά Θέσης Εισαγωγής Πολύτεκνων, Τρίτεκνων και Ειδικών Κατηγοριών.

Μετακίνηση Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων ΥΠΑΙΘ.

Προσωπικό Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.).

Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.

Ελληνικά Σχολεία Εξωτερικού.

Θέματα Τμημάτων Αθλητικής Διευκόλυνσης.

Ο πιο σημαντικός για τους φοιτητές τομέας αφορά τις μετεγγραφές. Έτσι, χωρίς ειδικά κριτήρια, εισοδηματικά κ.ά., θα μπορούν από το νέο ακαδημαϊκό έτος (2014-15) να παίρνουν μετεγγραφή σε ομοειδές τμήμα με αυτό στο οποίο θα εισαχθούν οι υποψήφιοι οι οποίοι υπάγονται σε ειδικές κατηγορίες (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κ.ά.). Η ίδια δυνατότητα παρέχεται και σε όσους έχουν αδελφό ή αδελφή που φοιτά μακριά από την οικογενειακή έδρα και δεν έχει ξεπεράσει τα έξι έτη σπουδών.

Τα παραπάνω περιλαμβάνονται σε τροπολογία του υπουργείου Παιδείας με την οποία ρυθμίζεται σειρά θεμάτων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ενδεικτικά, προβλέπεται η ίδρυση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων, αρμόδιου για τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ από το 2015-16, η δημιουργία του Τράπεζας θεμάτων Εξετάσεων διαβαθμισμένης δυσκολίας που θα εφαρμοστεί από φέτος στην Α΄ τάξη Λυκείου και η ισοτιμία τίτλων σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης διεθνών οργανισμών στους οποίους μετέχει η Ελληνική Δημοκρατία.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης