Ρήγμα στην πρύμνη του ιστορικού αντιτορπιλικού «Βέλος» προκάλεσε η θαλασσοταραχή που επικράτησε σε όλο τον Θερμαϊκό κόλπο λόγω των θυελλωδών ανέμων στη Θεσσαλονίκη το βράδυ του Σαββάτου. Από νωρίς το πρωί της Κυριακής γίνονται προσπάθειες από τους αρμόδιους μηχανικούς να αποκαταστήσουν ό,τι μπορούν, καταγράφοντας το μέγεθος των φθορών που έχει υποστεί το ιστορικό πλοίο, το οποίο αποτελεί ένα πλωτό μουσείο.

Στο σημείο που έχει αγκυροβολήσει το αντιτορπιλικό βρίσκεται και ένα φορτηγό-ρυμουλκό που βοηθά ουσιαστικά να συγκρατηθεί το «Βέλος» από τους ισχυρούς ανέμους και να το προστατεύσει από ενδεχόμενες νέες φθορές. Δύτης επίσης που βρίσκεται εκεί σήμερα, θα βουτήξει στο νερό, παρά τη φουρτουνιασμένη θάλασσα, για να διαπιστώσει αν στο αντιτορπιλικό έχουν προκληθεί ζημίες και στην κάτω πλευρά του και έτσι να σχηματιστεί μία συνολική εικόνα των φθορών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με πληροφορίες του voria.gr, από τις προσκρούσεις μικροφθορές υπέστη και το ξύλινο ντεκ στη νέα παραλία. Ο γερανός επανατοποθέτηση τις προστατευτικές μπάλες ανάμεσα από το πλοίο και το ντεκ, προκειμένου να μη συνεχιστούν τα χτυπήματα του αγκυροβολημένου πλοίου σε αυτό.

Παράλληλα, ο γερανός αφαίρεσε κομμάτι της πρύμνης του πλοίου που εφθάρη και αποκολλήθηκε από το χθεσινό χτύπημα επάνω στο τσιμεντένιο κρηπίδωμα της Νέας Παραλίας, με αποτέλεσμα το τεράστιο ρήγμα.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την επιστροφή του αντιτορπιλικού στο «Πάρκο ναυτικής παράδοσης» ζητά ο ΣΦΕΑ

Την ασφαλή επιστροφή του πλοίου- μουσείου «Βέλος» στην προβλεπόμενη θέση του, στο «Πάρκο ναυτικής παράδοσης» στο Π.Φάληρο, ζητάει ο Σύλλογος Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών (Σ.Φ.Ε.Α.)1967-1974 μετά το ρήγμα που υπέστη.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου, το ιστορικό πλοίο, που βρίσκεται αγκυροβολημένο στη Νέα Παραλία από τον Σεπτέμβριο του 2019, κρατήθηκε όρθιο χάρη στη συνδρομή ρυμουλκού που έσπευσε σε βοήθειά του από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

«Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας προς την ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, γιατί εξακολουθεί να κωφεύει στα διαβήματά μας – και τις σχετικές ερωτήσεις βουλευτών – που προειδοποιούσαν ότι «η κατάσταση του πλοίου είναι ΑΚΡΩΣ ανησυχητική κι επισφαλής», καθώς ο χώρος της Νέας Παραλίας στην Θεσσαλονίκη στον οποίο μεταφέρθηκε το πλοίο είναι εντελώς ακατάλληλος και δεν πληρούνται οι διεθνείς προβλέψεις ασφαλείας κατά ISPS Code κι επιπλέον γιατί σαν πολεμικό πλοίο δεν έχει την κατάλληλη προστασία, δεδομένου ότι ο χώρος αυτός είναι επισφαλής γιατί δεν συνιστά ασφαλές λιμάνι. Αντιθέτως, είναι ανοιχτός στους ανέμους [κυρίως βαρδάρης] και στη θάλασσα, με αποτέλεσμα το μνημείο να είναι απολύτως απροστάτευτο από τα καιρικά φαινόμενα. Για ένα πλοίο 80 ετών που χρειάζεται συστηματική και ιδιαίτερη συντήρηση, οι συνθήκες αυτές είναι καταστροφικές».

Αποστολάκης: «Να διερευνηθούν τα αίτια που το αντιτορπιλικό «Βέλος» βρέθηκε σε κίνδυνο»

Να διερευνηθούν τα αίτια που το αντιτορπιλικό «Βέλος» βρέθηκε σε κίνδυνο και να διασφαλιστεί η προστασία του ιστορικού πλοίου, ζητά ο Ευάγγελος Αποστολάκης, με αφορμή δημοσιεύματα που συνοδεύονται και από φωτογραφικό υλικό κατά τα οποία «το αντιτορπιλικό (Α/Τ) ‘Βέλος’, σύμβολο του Αντιδικτατορικού αγώνα και πλωτό μουσείο του Πολεμικού Ναυτικού, χτυπήθηκε με σφοδρότητα από την κακοκαιρία με αποτέλεσμα να προκληθεί ρήγμα στη πρύμνη του πλοίου».

Σε δήλωση του ο τομεάρχης Εθνικής ‘Αμυνας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αναφέρει ότι «το πλοίο βρίσκεται αγκυροβολημένο στη νέα παραλία Θεσσαλονίκης, όπου και είναι εκτεθειμένο στον καιρό» και τονίζει ότι «είναι επιτακτική η ανάγκη να μεταφερθεί το ‘Βέλος’ στο πλησιέστερο λιμάνι προκειμένου να προστατευθεί, αλλά και να γίνουν άμεσα οι απαιτούμενες εργασίες για να  αποκατασταθούν οι βλάβες που έχουν προκληθεί». Επιπλέον, σημειώνει αφενός ότι «είναι αναγκαίο να διερευνηθούν τα αίτια και οι συνθήκες υπό τις οποίες το πλοίο για δεύτερη φορά βρέθηκε σε κίνδυνο» και, αφετέρου, ότι «είναι υποχρέωση της Πολιτείας να διαφυλάξει το ιστορικό αυτό πλοίο, σύμβολο του αγώνα ενάντια στη δικτατορία και να μεριμνήσει για τη μεταφορά του στη θέση που ανήκει, δηλαδή στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης