«Τρικυμία» έχει ξεσπάσει στο Λιμεναρχείο Κατακόλου, μετά την ανακοίνωση του αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος, ότι στη μηχανή του ακινητοποιημένου από βλάβη ναυαγοσωστικού σκάφους Ν/Γ 516 βρέθηκε ζάχαρη, γεγονός που παραπέμπει σε υπόθεση δολιοφθοράς.
Στην περιοχή βρίσκονται τις τελευταίες ημέρες στελέχη της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού Σώματος που διενεργούν ανακρίσεις για τον εντοπισμό ποινικών – πειθαρχικών ευθυνών. Στο μεταξύ σε διαθεσιμότητα τέθηκε το 13μελές πλήρωμα του σκάφους με εντολή του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος.
Από τα τέλη Σεπτεμβρίου και συγκεκριμένα από τις 29 του μήνα, το ναυαγοσωστικό σκάφος Ν/Γ 516 παρουσίασε βλάβη στη μηχανή, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί. Μεταφέρθηκε με τις δεύτερες μηχανές ως το λιμάνι της Κυλλήνης, αφού βρισκόταν σε αποστολή σε κοντινή απόσταση, όπου και τις επόμενες ημέρες έγινε έλεγχος από πραγματογνώμονες.
Αυτοί ερευνώντας την κύρια μηχανή του σκάφους διαπίστωσαν εκεί, ικανή ποσότητα ξένης ύλης. Ελήφθη δείγμα της ύλης αυτής και στάλθηκε για έλεγχο στα εργαστήρια του Γενικού Χημείου του Κράτους στις 25 Νοεμβρίου. Η απάντηση που έφτασε από εκεί στις 8 Δεκεμβρίου, δεν άρεσε καθόλου στο Αρχηγείο και σήμανε συναγερμό στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού Σώματος.
Συγκεκριμένα, το Γενικό Χημείο με έγγραφό του ανέφερε πως το δείγμα της ουσίας εμπεριείχε ζάχαρη. «Μετά τη διαπίστωση αυτή με απόφαση του αρχηγού Λ.Σ., αντιναυάρχου Λ.Σ. Μπούσιου Αθανάσιου τέθηκε στη διάθεση της υπηρεσίας το πλήρωμα του εν λόγω σκάφους. Ενημερώθηκε ο αρμόδιος Εισαγγελέας και συνεχίζεται η διαδικασία ανακριτικής διερεύνησης για τον εντοπισμό ποινικών – πειθαρχικών ευθυνών.
Μετά την ακινητοποίηση του σκάφους ο τομέας ευθύνης του καλύπτεται από επιχειρησιακά μέσα όμορων Λιμενικών Αρχών» καταλήγει η ανακοίνωση. Η ζάχαρη ως υδρογονάνθρακας, όταν αναμειχθεί με λιπαντικό μπορεί να προκαλέσει την καταστροφή του κινητήρα για δύο λόγους.
Αρχικά η ζάχαρη λιώνει μέσα στο λιπαντικό δημιουργώντας ένα κολλώδες μείγμα, που έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται οι τριβές και να κολλάει ο κινητήρας.
Στη δεύτερη περίπτωση, από τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στον κινητήρα, η ζάχαρη, ο υδρογονάνθρακας μετατρέπεται σε άνθρακα, δημιουργώντας κάρβουνο, που μπορεί να «μπλοκάρει» την λειτουργία της αντλίας λαδιού, με αποτέλεσμα και πάλι να κολλήσει η μηχανή.
Τα στελέχη των Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού Σώματος ήρθαν πριν από λίγες ημέρες στο Κατάκολο, για το σκοπό αυτό και πραγματοποίησαν ανακρίσεις, έλαβαν καταθέσεις από όλους τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση και αναμένονται σε λίγες ημέρες περαιτέρω ανακοινώσεις. Καμία τοποθέτηση δεν έχει γίνει από την πλευρά του Λιμεναρχείου Κατακόλου, όπου τα στελέχη του τηρούν σιγή ιχθύος.
Πηγή: protinews.gr