Ζωντανός εντοπίστηκε στην πρύμνη του φλεγόμενου πλοίου ένας εκ των 12 αγνοουμένων του «Euroferry Olympia», ο οποίος με συνοπτικές διαδικασίες απεγκλωβίστηκε και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Κέρκυρα.

Πρόκειται για έναν 21χρονο Λευκορώσο που είναι καλά στην υγεία του. Η ΕΜΑΚ χρησιμοποίησε μια σκάλα για να τον απομακρύνει από το πλοίο, ενώ επιβιβάστηκε σε ένα άλλο πλωτό μέσο με διασώστες που περίμεναν να του δώσουν τις πρώτες βοήθειες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο ίδιος φέρεται να ανέβηκε μόνος του στο κατάστρωμα και από εκεί τα συνεργεία τον κατέβασαν. Ο 21χρονος, κατά τη διάσωσή του, ανέφερε ότι κατά διαστήματα άκουγε και άλλες φωνές μέσα το πλοίο, κάτι το οποίο αναζωπυρώνει την ελπίδα για τον εντοπισμό και των υπολοίπων αγνοούμενων.

Λίγο μετά τις 11:00 της Κυριακής, ο Λευκορώσος επιβάτης έφτασε στο λιμάνι των Γουβιών, στην Κέρκυρα. Στη συνέχεια τον παρέλαβε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ ώστε να διακομιστεί στο νοσοκομείο και να υποβληθεί σε ιατρικές εξετάσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την εξέλιξη επιβεβαίωσε και ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης. «Βρέθηκε ζωντανός ένας εκ των επιβατών, περιμένουμε να γίνει ταυτοποίηση», δήλωσε χαρακτηριστικά. 

Οι Αρχές ελπίζουν ότι ο επιβάτης θα μπορέσει να τους δώσει πληροφορίες και για τους υπόλοιπους αγνοούμενους.

Ο 21χρονος μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Κέρκυρας

Υπενθυμίζουμε πως στο πλοίο επέβαιναν 239 επιβάτες και 51 άτομα πλήρωμα. Μέχρι πρότινος αγνοούνταν 12 άτομα, ανάμεσα στα οποία τρεις Έλληνες. Πλέον οι αγνοούμενοι είναι 11.

Ολοκληρώθηκε η ρυμούλκηση του πλοίου σε ασφαλές σημείο βόρεια της Κέρκυρας

Παράλληλα, το πλοίο ρυμουλκήθηκε σε ασφαλές αγκυροβόλιο, στα βόρεια της Κέρκυρας, βορειοανατολικά του όρμου Κασσιόπης, καθώς αναμένονται ισχυροί άνεμοι και το πλοίο έχει πάρει κλίση, γεγονός που ανησυχεί τις Αρχές.

Η μετακίνηση του πλοίου στο συγκεκριμένο σημείο κρίθηκε αναγκαία λόγω αλλαγής των καιρικών συνθηκών στη θαλάσσια περιοχή, αλλά και για να διασφαλιστεί ότι δεν θα κινδυνεύει να παρασυρθεί και να προσαράξει στα αβαθή ή να σε προσκρούσει επάνω σε κάποιο άλλο πλοίο.

Εστίες καπνού εξακολουθούν να υπάρχουν στο εσωτερικό του, ενώ εξακολουθούν να επιχειρούν στην κατάσβεση τρία περιπολικά σκάφη του Λιμενικού, ένα πυροσβεστικό πλωτό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και πέντε Ρυμουλκά.

Οι ρίψεις νερού πραγματοποιούνται σε περιφερειακά σημεία του πλοίου και όχι στο εσωτερικό του, προκειμένου να επιτευχθεί ψύξη, αλλά και να μην διαταραχθεί η ευστάθειά του.

Εντός της ημέρας δεν αποκλείεται να υπάρξει νέα επιχείρηση από ειδική ομάδα επί του πλοίου για τον εντοπισμό των υπολοίπων 11 αγνοουμένων, αν το θερμικό και τοξικό φορτίο πέσει.

Υπήρχαν καταγγελίες για το πλοίο από το 2017

Καταγγελίες από τον Ιούνιο του 2017 είχε διατυπώσει το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας για τις συνθήκες στο πλοίο «Euroferry Olympia», όπως και στο πλοίο «Euroferry Egnazia» της εταιρείας Grimaldi.

Σε σχετική επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές Πάτρας και Ηγουμενίτσας, οι επαγγελματίες οδηγοί τόνιζαν ότι η επικρατούσα κατάσταση θύμιζε το «Norman Atlantic».

«Η στοιβασία των φορτηγών δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δε χωράει να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών)», ανέφεραν στην επιστολή τους. Σημείωναν δε, ότι οδηγοί «κοιμούνται όπου βρουν», ακόμη και στα οχήματά τους. Στην ίδια επιστολή ανέφεραν ότι οι καμπίνες δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός και ότι σε κάποια δρομολόγια δεν επαρκούσε ο αριθμός τους για τους επιβαίνοντες.

Η επιστολή ανέφερε τα εξής:

Οι καμπίνες των πλοίων δεν τηρούν τις προδιαγραφές για την ξεκούραση και ανάπαυση των οδηγών. Είναι σε άθλια κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγιεινή και ελλοχεύουν μολυσματικές ασθένειες (κυκλοφορούν έντομα, κατσαρίδες κ.λπ.)

  • Η στοιβασία των ΦΔΧ δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωρά να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών).
  • Δεν δουλεύουν τα εξαεριστικά στα γκαράζ των πλοίων, με συνέπεια η κατάσταση να είναι ανυπόφορη από τα καυσαέρια των ΦΔΧ.
  • Οι καμπίνες του πλοίου πολλές φορές δεν επαρκούν για τους επιβαίνοντες με ό,τι συνεπάγεται αυτό.
  • Οι καμπίνες των πλοίων δεν τηρούν τις προδιαγραφές για την ξεκούραση και ανάπαυση των οδηγών. Είναι σε άθλια κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγιεινή και ελλοχεύουν μολυσματικές ασθένειες (κυκλοφορούν έντομα, κατσαρίδες κ.λπ.)
  • Οι χώροι καθαρισμού και υγιεινής των οδηγών (τουαλέτες, ντους) δεν λειτουργούν.
  • Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, με συνέπεια οι οδηγοί να κοιμούνται όπου βρουν (σαλόνι κ.λπ.) ή για όσους επιτρέπεται η πρόσβαση (λόγω στοιβασίας) στις καμπίνες των φορτηγών (μνήμες «Norman Atlantic» κύριε Υπουργέ)
  • Πολλοί συνάδελφοι έχουν υποστεί τροφική δηλητηρίαση από το φαγητό του πλοίου.

Δείτε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης