Ένα από τα καμάρια του Πολεμικού μας Ναυτικού, η ελληνική φρεγάτα «Ύδρα», περιπολεί αυτές τις μέρες στην Ερυθρά Θάλασσα αποτελώντας την ελληνική συνεισφορά στην «EUNAVFOR ASPIDES», στο πλαίσιο της Κοινής Ευρωπαϊκής Άμυνας, για την διασφάλιση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και της εφοδιαστικής αλυσίδας, που διαταράσσεται από τις επιθέσεις των Χούθι.

Αναμφίβολα αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο της ναυτικής δύναμης της χώρας μας, παίζοντας κρίσιμο ρόλο στην εθνική άμυνα και στην προάσπιση των θαλάσσιων συνόρων της χώρας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα τεχνικά της χαρακτηριστικά

Μήκος: Η φρεγάτα έχει συνολικό μήκος περίπου 117 μέτρα.

Πλάτος: Το πλάτος της είναι περίπου 14,8 μέτρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκτόπισμα: Το πλήρες εκτόπισμα της φρεγάτας φτάνει τις 3.200 τόνους.

Προώθηση: Εξοπλισμένη με 2 ατμοτουρμπίνες και 2 δίζυγα diesel γεννήτριες, προσφέρει τη δυνατότητα για υψηλές ταχύτητες και μεγάλη αυτονομία.

Ταχύτητα: Μέγιστη ταχύτητα περί τους 31 κόμβους.

Αυτονομία: Έχει την ικανότητα να παραμένει σε επιχειρήσεις για περισσότερες από 4.500 ναυτικά μίλια χωρίς ανεφοδιασμό.

Οι δυνατότητες της σε συνθήκες πολέμου

Εξοπλισμός: Η φρεγάτα «Ύδρα» φέρει εξελιγμένο εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένων πυραύλων επιφανείας-επιφανείας και επιφανείας-αέρος, πυροβόλων, τορπιλών και συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου για αντιμετώπιση αεροπορικών, επιφανειακών και υποβρύχιων απειλών.

Αντιαεροπορική Άμυνα: Διαθέτει ικανότητες για την προστασία από αεροπορικές επιθέσεις με τη χρήση προηγμένων συστημάτων αντιαεροπορικής άμυνας.

Αντιπλοϊκός Πόλεμος: Εξοπλισμένη με ισχυρά πυροβόλα και πυραύλους, η “Υδρα” μπορεί να αντιμετωπίσει εχθρικά πλοία.

Αντιυποβρυχιακός Πόλεμος: Διαθέτει εξοπλισμό και αισθητήρες για την ανίχνευση και καταστροφή υποβρυχίων.

Ηλεκτρονικός Πόλεμος: Είναι εξοπλισμένη με σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου για την αντιμετώπιση ηλεκτρονικών απειλών και την προστασία από εχθρικές ηλεκτρονικές επιθέσεις.

Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της

Η φρεγάτα «Ύδρα» έχει σχεδιαστεί για να εκτελεί ποικίλες αποστολές, συμπεριλαμβανομένων περιπολιών, αναγνώρισης, επιτήρησης και διάσωσης, προσφέροντας πολυεπίπεδη ασφάλεια στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Πλήρωμα: Φιλοξενεί πλήρωμα περίπου 200 ατόμων, συμπεριλαμβανομένων αξιωματικών, υπαξιωματικών και ναυτών, εκπαιδευμένων να εκτελούν υψηλού επιπέδου επιχειρήσεις.

Διεθνείς Αποστολές: Η φρεγάτα «Ύδρα» έχει συμμετάσχει σε διάφορες διεθνείς αποστολές και ασκήσεις, ενισχύοντας την παρουσία της Ελλάδας στο διεθνές στερέωμα και συνεισφέροντας στην περιφερειακή ασφάλεια.

Έκανε συνεχή γυμνάσια

Η φρεγάτα «Ύδρα» λοιπόν, έχει ενεργοποιημένα όλα τα συστήματα εντοπισμού απειλών, ενώ το πλήρωμά της όλες αυτές τις ημέρες της πλεύσης προς την περιοχή έκανε συνεχή γυμνάσια αντιμετώπισης απειλών προερχόμενων τόσο από μη επανδρωμένα αεροσκάφη όσο και από αντιπλοϊκούς πυραύλους αλλά και ταχύπλοα και υποβρύχια μη επανδρωμένα σκάφη, και είναι πανέτοιμη να αντιμετωπίσει την όποια απειλή.

Φέρει επίσης 16 πυραύλους ESSM για τις εισερχόμενες εναέριες απειλές, διαθέτει δύο συστήματα Phalanx, 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους Harpoon, το ναυτικό πυροβόλο της καθώς και συστήματα εντοπισμού drones. Στη φρεγάτα θα υπάρχει το οργανικό ελικόπτερο αλλά και ομάδα των ΟΥΚ.

Εν κατακλείδι η φρεγάτα «Ύδρα» αποτελεί ένα πρότυπο τεχνολογικής προόδου και στρατηγικής ικανότητας για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην εθνική άμυνα και την ασφάλεια της Ελλάδας στη Μεσόγειο και πέραν αυτής.

Η διαχρονική ιστορία της «Ύδρας» από την επανάσταση του 1821

Είναι το πέμπτο πλοίο που φέρει αυτό το όνομα στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι φρεγάτα γερμανικής κατασκευής τύπου ΜΕΚΟ 200 ΗΝ. Είναι η πρώτη φρεγάτα του τύπου και καθελκύσθηκε στο Αμβούργο της Γερμανίας τον Ιούνιο του 1991 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό τον Οκτώβριο του 1992. Το όνομα του πλοίου προέρχεται από το νησί της Ύδρας.

Οι Υδραίοι κατά την διάρκεια της επαναστάσεως του 1821 διέθεσαν τον αξιόλογο στόλο τους αποτελούμενο από ελαφριά ιστιοπλοϊκά σκάφη στον αγώνα, κάτω από την ηγεσία χαρισματικών Υδραίων Ναυάρχων όπως ο Ανδρέας Μιαούλης, ο οποίος έπαιξε σημαντικό ρόλο στον αγώνα των Ελλήνων για την ελευθερία εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Το πρώτο πλοίο υπό αυτή την ονομασία ήταν κορβέτα (ιστιοφόρο) με 26 κανόνια που εντάχθηκε στο στόλο το 1830.

Το δεύτερο πλοίο με το ίδιο όνομα, ήταν μία ατμοκίνητη κανονιοφόρος 433 τόνων που ναυπηγήθηκε στο Blackwall της Αγγλίας το 1881. Ο εξοπλισμός του αποτελούταν από ένα πυροβόλο KRUPP 270mm/30 και ένα πυροβόλο ταχείας βολής. Το πλοίο παρέμεινε στο δυναμικό του στόλου με αυτό το όνομα μέχρι το 1889.

Το τρίτο πλοίο στη σειρά ήταν το καταδρομικό «Ύδρα» με εκτόπισμα 4900 τόνων ναυπηγημένο στο St. Naraire της Γαλλίας μεταξύ των ετών 1887-1889. Το 1897 συμμετείχε στις επιχειρήσεις προστασίας του Χριστιανικού πληθυσμού της Κρήτης από τους Τούρκους και μετά από αυτό υποστήριξε το Ελληνικό πεζικό που έκανε απόβαση στον όρμο του Σελήνου.

Συμμετείχε επίσης στις Ναυτικές επιχειρήσεις του 1897 και στους πολέμους του 1912-1913. Παροπλίστηκε το 1918. Από το 1922 έως το 1929 χρησιμοποιήθηκε ως Σχολή Πυροβολικού.

Το τέταρτο πλοίο με το όνομα αυτό, ήταν το Αντιτορπιλικό «Ύδρα» με εκτόπισμα 1350 τόνους και 40 κόμβους μέγιστη ταχύτητα. Ναυπηγήθηκε στην Ιταλία και εντάχθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό το 1933. Συμμετείχε στις Ναυτικές Επιχειρήσεις του πολέμου 1940-41 και στην πρώτη επίθεση στα στενά του ΟΤΡΑΝΤΟ (14-15 Νοεμβρίου 1940).

Το πλοίο βυθίστηκε στις 22 Απριλίου του 1941 κατά την διάρκεια μιας αεροπορικής επίθεσης στην περιοχή της νήσου Λαγούσα στον Σαρωνικό Κόλπο, συμπαρασύροντας στον υγρό του τάφο τον Κυβερνήτη του Αντιπλοίαρχο Θ. Πεζόπουλο και άλλα 41 μέλη του πληρώματος του.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης