Από την πρώτη στιγμή η δημοσιογραφική έρευνα που διεξήγαγε ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος καθώς και τα αποκαλυπτικά πρωτοσέλιδα του zougla.gr που κατέγραψαν τη δουλειά του δημοσιογράφου επικεντρώθηκαν στην εξιχνίαση των στοιχείων που οδηγούσαν στον «δρόμο του χρήματος» μέσω Περσικού Κόλπου.

Ήταν αυτονόητο πως η χαρτογράφηση ενός κυκλώματος διακίνησης τέτοιας ποσότητας ηρωίνης, 2,1 τόνων για την ακρίβεια, το μεγαλύτερο cargo ηρωίνης που εντοπίστηκε ποτέ στην Ευρώπη, αρχίζει όχι από τις συλλήψεις αλλά από τη χρηματοδότηση της μεταφοράς του «εμπορεύματος».

Τα στοιχεία που κατέθεσε ο ισοβίτης Γιαννουσάκης κατά τις τηλεφωνικές συνομιλίες του με τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο αποκάλυψαν την άκρη του Μίτου της Αριάδνης. Για να μεταφέρεις τέτοιο τονάζ ηρωίνης οφείλεις να έχεις «καβάτζα» σε χρήμα. Το κύκλωμα προμήθειας ηρωίνης δεν αστειεύεται και είναι «απαιτητικό».

Οι προμηθευτές της ηρωίνης (το τουρκικό κύκλωμα μέσω Ιράν, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία) ζητούσαν ασφαλή μεταφορέα. Αυτός θα έπρεπε να διασφαλίσει το μέσο (το πλοίο NOOR1), την ασφαλή φόρτωση (ανοικτά του Ομάν), την ασφαλή μεταφορά διά μέσου του Σουέζ και βεβαίως την εκφόρτωση και στη συνέχεια την προώθηση της ηρωίνης στο κύκλωμα των Τούρκων. Με λίγα λόγια, τα χρήματα που εμφανίζονται στα εμβάσματα αφορούν στη μετακίνηση του NOOR1 από τον Πειραιά στον Περσικό Κόλπο, την υλοποίηση αναγκαίων επισκευών (και ενδεχομένως μετατροπών), την πληρωμή των εξόδων (καύσιμα, διόδια και αμοιβές πληρώματος αλλά και της ομάδας που ήταν επικεφαλής της επιχείρησης). Μένει η αμοιβή του επικεφαλής μεταφορέα. Αυτή έγινε σε είδος, όταν ανοικτά της Κρήτης εκφορτώθηκαν εν πλω 900 κιλά ηρωίνη που παραδόθηκαν στο αποκαλούμενο «Κύκλωμα των Σέρβων».

Οι Σέρβοι διακίνησαν το «φορτίο» προς την κεντρική Ευρώπη μέσω των αλβανικών ακτών και του Κοσσυφοπεδίου, σύμφωνα με πληροφορίες από αλβανικά ΜΜΕ. Η αξία αυτών των 900 κιλών ανήλθε σε 22 εκατ. δολάρια. Οι Τούρκοι ναρκέμποροι που απώλεσαν τους 2,1 τόνους μετά τον εντοπισμό τους από τις ελληνικές Αρχές ζητούν πίσω αυτά τα 22 εκατομμύρια δολάρια. Λογικό μεν, αλλά εξαιρετικά προβληματικό για τον επικεφαλής μεταφορέα.

Έπρεπε, λοιπόν, να στηθεί το κύκλωμα που θα συγκέντρωνε τα απαιτούμενα ποσά. Να βρεθούν οι εταιρείες που θα «δικαιολογούσαν» μία τραπεζική δραστηριότητα μεταφοράς χρημάτων. Να «στηθούν» ή να χρησιμοποιηθούν εταιρείες οι οποίες θα αναλάμβαναν τον ρόλο του «κουβαλητή» εμβασμάτων.

Το «κλειδί», όπως αποκάλυψε εξαρχής η δημοσιογραφική έρευνα, ήταν η εταιρεία του Γιαννουσάκη, η «G-TANKERS», η οποία διατηρούσε δραστηριότητες στον Περσικό Κόλπο με κάλυψη τη διακίνηση καυσίμων, διέθετε τραπεζικούς λογαριασμούς σε τράπεζα του Ντουμπάι και είχε στην κατοχή της πλοίο που στη συνέχεια θα αναλάμβανε τον ρόλο του μεταφορέα. Προς αυτήν την εταιρεία και στον δικό της τραπεζικό λογαριασμό άρχισαν να αποστέλλονται εμβάσματα τόσο από εταιρείες του Βαγγέλη Μαρινάκη όσο και των συνεργατών του. Συγκεκριμένα του Βαγγέλη Μπαϊρακτάρη και του Ηλία Τσακίρη. Αυτά τα πρώτα εμβάσματα που κατατέθηκαν από τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο στην εισαγγελέα Ειρήνη Τζίβα άνοιξαν τον δρόμο για τον εντοπισμό της διαδρομής του χρήματος.

Δείτε τα έγγραφα με τα εμβάσματα και τις εταιρείες που δημοσιεύθηκαν στο zougla.gr και κατατέθηκαν από τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο στη Δικαιοσύνη

   
     
  

Η Ειρήνη Τζίβα έκανε το αυτονόητο. Ζήτησε τη δικαστική συνδρομή από το Ντουμπάι. Αυτονόητη

ενέργεια μεν, αλλά διαδικαστικά όχι και τόσο σύντομη. Χρειάστηκαν μήνες προκειμένου το δικαστικό σύστημα του Εμιράτου να ικανοποιήσει το αίτημα. 

Υπήρξαν και καθυστερήσεις από «γρανάζια» που έθεταν εμπόδια, όπως το ότι επανειλημμένως προέκυψαν «μεταφραστικά προβλήματα», έστω κι εάν χρησιμοποιήθηκε ο επίσημος μεταφραστής του Υπουργείου Εξωτερικών.

Εν πάση περιπτώσει, η δικαστική συνδρομή επιτεύχθηκε και επιβεβαίωσε τα στοιχεία που ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος είχε προσκομίσει στη Δικαιοσύνη.

Τα στοιχεία αυτά αφορούν σε 10 εταιρείες των οποίων καταγράφονται οι κινήσεις χρηματικών ποσών προς την εταιρεία Γιαννουσάκη.

Από τις 10 αυτές εταιρείες οι εννέα έχουν συμπεριληφθεί στον κατάλογο με τα εμβάσματα που παρέδωσε ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος στη Δικαιοσύνη κατά την κατάθεσή του. Η ύπαρξη και δέκατης εταιρείας και συγκεκριμένα της «Maritime Capital Illinois» αποκαλύφθηκε μέσω της δικαστικής συνδρομής που ζητήθηκε από τις Αρχές του Ντουμπάι.

Οι 10 αυτές εταιρείες είναι οι εξής:

30/6/2013: Hellenic Hull Cyprus 279.935 $
25/7/2013: Marathon Carriers 59.994 $
25/7/2013: Marlex Corporation 49.994 $
30/7/2013: Marlex Corp. Germany 39.994 $
30/7/2013: Marathon Carriers 49.994 $
3/8/2013: Express Energy Greece 409.962 $
22/8/2013: Maritime Capital MGMT. 12.186 $
24/9/2013: Maritime Capital Illinois 1.199.000 $
7/12/2013: FT Maritime London 40.329 $
1/2/2014: Fairbanks PB. 47.708 $.

Η εισαγγελέας Ειρήνη Τζίβα απευθύνθηκε επίσημα στην Οικονομική Αστυνομία, η οποία διερεύνησε την ακολουθία των εμβασμάτων κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα, δηλαδή από το 2013 έως το 2015.

Εντός αυτού του χρονικού διαστήματος χρηματοδοτήθηκε η μεταφορά της ηρωίνης, φορτώθηκε ανοικτά του Ομάν στο NOOR1, μεταφέρθηκε στην Ελευσίνα, εντοπίστηκε από την ειδική υπηρεσία του Λιμενικού και κατασχέθηκε έπειτα από τις επιχειρήσεις στο Κορωπί και στη Φιλοθέη. Η εισαγγελέας με έγγραφό της προς τη Διεύθυνση της Οικονομικής Αστυνομίας αιτείται τη συνδρομή της. Το συγκεκριμένο έγγραφο φέρει ημερομηνία 10/3/17. Το Nτουμπάι απάντησε θετικά στη δικαστική συνδρομή στην Ελλάδα στις 30/10/2017, προσφέροντας στοιχεία για την εταιρεία του Μάκη Γιαννουσάκη. Με αυτά τα στοιχεία η Κεντρική Τράπεζα των Εμιράτων ενημερώνει στις 8/10/2017 για τον Γιαννουσάκη και τον λογαριασμό της εταιρείας του.

Επισημαίνεται πως είναι η πρώτη φορά που επιτυγχάνεται δικαστική συνδρομή από το Ντουμπάι προς την ελληνική Δικαιοσύνη. Η επιτυχία αυτή πιστώνεται στο ελληνικό Υπουργείο Δικαιοσύνης καθώς και στο Υπ. Εξωτερικών. 

Όσο για το πόρισμα της Οικονομικής Αστυνομίας, που συντάχθηκε στις 13/12/2017, αναφέρεται πως μεταξύ 2013-2015 στην τράπεζα Bank of Baroda των ΗΑE o Μάκης Γιαννουσάκης διατηρούσε εταιρικό λογαριασμό σε δολάρια για την εταιρεία G-Tankers.

Επίσης, σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι κατόπιν «ένορκης εξέτασης οι συναλλαγές που αποτυπώνονται στον εν λόγω λογαριασμό δεν αφορούν σε πραγματικές εμπορικές συναλλαγές οιουδήποτε είδους μεταξύ της εταιρείας συμφερόντων του G-Tankers και των εταιρειών που πραγματοποιούν πιστώσεις στον λογαριασμό του».

Το «Αποτύπωμα»

Η εισαγγελέας διέθετε πλέον το «υλικό» που χρειαζόταν. Στο σημείο αυτό επισημαίνεται πως από τη δημοσιογραφική έρευνα του zougla.gr είχε προκύψει το εξής στοιχείο: για ένα από τα εμβάσματα η πλευρά του ναυτασφαλιστή Ηλία Τσακίρη ισχυριζόταν πως αφορούσε σε συγκεκριμένη δαπάνη για αποκατάσταση μηχανικής βλάβης (σοβαρής) που προέκυψε στο NOOR1, πλην όμως, και επειδή επιβεβαιώνεται η ρήση «ο Θεός αγαπά τον κλέφτη αλλά αγαπά και τον νοικοκύρη», την ίδια ακριβώς ημερομηνία υπάρχει έγγραφο νηογνώμονα που βεβαιώνει πως το πλοίο ελέγχθηκε και βρέθηκε αξιόπλοο. Εάν ο ισχυρισμός της πλευράς Τσακίρη ευσταθούσε και με δεδομένο ότι το ποσό του εμβάσματος ήταν υψηλό, τότε το πλοίο θα έπρεπε να ήταν δεξαμενισμένο για να βγει η μηχανή (πρόκειται για ολόκληρη επιχείρηση) προς επισκευή. Εκείνη την ημερομηνία το πλοίο έπλεε ελεγμένο από τον αρμόδιο νηογνώμονα.

Η εισαγγελέας προχώρησε στην έρευνά της και διαπίστωσε πως οι εξεταζόμενοι κατ’ αρχάς ως μάρτυρες που κατέθεσαν ενόρκως και στη συνέχεια ορισμένοι εξ αυτών που εκλήθησαν για περαιτέρω εξηγήσεις αλλά ανωμοτί (ως ύποπτοι) υπέπεσαν σε αντιφάσεις.

Η Εισαγγελία Πειραιά είχε προφανώς στη διάθεσή της το «Αποτύπωμα» της υπόθεσης NOOR1.

Είχε, δηλαδή, χαρτογραφήσει τις εμπλεκόμενες εταιρείες, τα ποσά, τα στοιχεία των εμβασμάτων, τον αποδέκτη, τους τραπεζικούς λογαριασμούς και τα πρόσωπα που βρίσκονται πίσω από όλα αυτά στο πλαίσιο του επίμαχου χρονικού διαστήματος 2013-2015. Πάνω σε αυτόν τον χαρτογραφημένο ιστό «έδεσαν» όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που προέκυψαν από τις απόρρητες καταθέσεις του ισοβίτη Γιαννουσάκη στον ανακριτή του Λιμενικού Χριστοφορίδη, αλλά και από όσα αποκάλυψε ο Γιαννουσάκης στον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο. Με αυτόν τον τρόπο ήρθαν στην επιφάνεια νέες αποκαλύψεις, όπως το πώς ο Βαγγέλης Μαρινάκης «έστησε» εταιρεία στην Αμερική (Ιλινόι) προκειμένου να χρησιμοποιηθεί (αυτό αποδείχθηκε από τα εμβάσματα) ως χρηματοδοτική οδός προς την εταιρεία του Ευθύμιου Γιαννουσάκη «G-TANKERS» στο Ντουμπάι. Έτσι βρέθηκε η άκρη και με τις εταιρείες των Βαγγέλη Μπαϊρακτάρη και Ηλία Τσακίρη (του ναυτασφαλιστή).

Ακόμη μία λεπτομέρεια. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης της δημοσιογραφικής έρευνας και της ακολουθίας των αποκαλυπτικών δημοσιευμάτων από το zougla.gr, ο Βαγγέλης Μαρινάκης ζήτησε από τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο να συναντηθούν προκειμένου να του προσκομίσει έγγραφα τα οποία θα αποδείκνυαν πως χρησιμοποιήθηκαν τα χρηματικά ποσά που είχαν αποσταλεί στον Γιαννουσάκη. Ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος αρνήθηκε να συναντηθεί μαζί του. Του εξήγησε πως η συμφερόντων Μαρινάκη εφημερίδα «Παραπολιτικά» είχε διά χειρός του εκδότη της Γιάννη Κουρτάκη αναφέρει πως ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος είχε ζητήσει σε προγενέστερο χρόνο από τον εφοπλιστή 10 εκατ. ευρώ προκειμένου να «στηθεί» τηλεοπτικός σταθμός. Ο ισχυρισμός αυτός ήταν απόλυτα ψευδής. Για τον λόγο αυτόν τα έγγραφα που θα προσκόμιζε η πλευρά Μαρινάκη έφθασαν στα χέρια του zougla.gr μέσω ενός τρίτου προσώπου, κοινού γνωστού. Τα έγγραφα αυτά δημοσιεύθηκαν από το zougla.gr σε ειδικό άρθρο (πρωτοσέλιδο) με τις θέσεις της πλευράς Μαρινάκη. Ως φαίνεται, αυτά τα έγραφα δεν έπεισαν την εισαγγελέα Ειρήνη Τζίβα.