Καθόλου ελκυστικός δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο διδάσκεται το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στα σχολεία, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην «πιάνουν» στα χέρια τους τα λογοτεχνικά κείμενα.
Αυτό προκύπτει από την έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που διενεργήθη σε 25.246 μαθητές γυμνασίων όλης της χώρας, εκ των οποίων οι 2.051 προέρχονται από την περιφέρεια Θεσσαλίας.
Ένα άλλο στοιχείο που προκύπτει είναι ότι οι μαθητές των αστικών περιοχών διαβάζουν περισσότερα εξωσχολικά, λογοτεχνικά κείμενα σε σχέση με τους μαθητές των εργατικών και αγροτικών περιοχών.
Ο αρνητικός τρόπος απάντησης σε έναν βαθμό μπορεί να θεωρηθεί δείκτης της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας στο Δημοτικό, εφόσον εκεί το μάθημα εντάσσεται στις ανάγκες της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Το πόσο αγαπούν τα παιδιά τα εξωσχολικά βιβλία (εννοώντας τα λογοτεχνικά) σχετίζεται άμεσα με το μορφωτικό επίπεδο της οικογένειας, την περιοχή διαμονής και την κοινωνική τάξη. Σε ποσοστό 75% οι μαθητές δεν διαβάζουν εξωσχολικά, λογοτεχνικά βιβλία για προσωπική τους απόλαυση. Στην περιφέρεια Θεσσαλίας το ποσοστό ανέρχεται στο 73% (λίγο 58,4%, καθόλου 14,6%).
Το έλλειμμα αυτό καλείται να καλύψει το μάθημα που διδάσκεται στη σχολική αίθουσα ή λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης, εάν αυτή υπάρχει. Τα θεατρικά κείμενα και η πεζογραφία είναι εκείνα τα είδη κειμένων, στα οποία τα παιδιά από τους τέσσερις νομούς της Θεσσαλίας επιθυμούν να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στη διδασκαλία του μαθήματος.
Επίσης, σε ποσοστό 75% θα ήθελαν να δημιουργηθεί λογοτεχνικό εργαστήρι, σε ποσοστό 90% αποδέχονται ότι κατανοούν καλύτερα ένα λογοτεχνικό έργο που έχουν δει στην τηλεόραση ή στον κινηματογράφο και τέλος στο ίδιο ποσοστό θα προτιμούσαν να εμπλουτισθεί το μάθημα της Λογοτεχνίας με διάφορα τεχνολογικά μέσα.
Σε ανάλογο ερωτηματολόγιο απάντησαν και 2.803 καθηγητές (175 στη Θεσσαλία) για τα λογοτεχνικά κείμενα. Σε ποσοστό 89%, οι εκπαιδευτικοί της περιοχής μάς απάντησαν ότι διαβάζουν λογοτεχνία, ενώ σε ερώτηση αν είναι ελκυστικό το υπάρχον βιβλίο εμφανίστηκαν με μοιρασμένες απόψεις (52% θετικές και 48% αρνητικές).
Πηγή: e-enimerosi.gr