Δημήτρης Σκούρας, ετών 36, πατέρας δύο παιδιών.

Αθανάσιος Κακαμπάκος, ετών 33, πατέρας ενός παιδιού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα ονόματά τους προστίθενται στο μακρύ κατάλογο των ανθρώπων-στρατιωτικών, που χάθηκαν σε περίοδο ειρήνης.

Το ερώτημα των δικών τους ανθρώπων; Γιατί!

Το ερώτημα όλων μας; Ως πότε!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα ερωτήματα που προκύπτουν από το νέο αεροπορικό δυστύχημα, πολλά.

Άλλη μία τραγωδία για τις ένοπλες δυνάμεις. Οι περισσότεροι που παρακολουθούν τα γεγονότα “ταξιδεύουν” στο παρελθόν και αναρωτιούνται…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκείνοι που βρίσκονται -χρόνια τώρα- σε θέσεις ισχύος και λαμβάνουν τις αποφάσεις, αναρωτήθηκαν ποτέ, γιατί έπεσε το ελικόπτερο στα Ίμια; Γιατί έπεσαν τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, γιατί έχουν πέσει τόσα μαχητικά αεροσκάφη, αυξάνοντας τον αριθμό σ’ αυτήν τη μακάβρια λίστα;

Έχουν πάρει απαντήσεις για τα αίτια της κάθε τραγωδίας κι αν ναι, τι έκαναν και τι αποφάσεις πήραν, για να μην ξανασυμβούν;

Η απάντηση είναι ΤΙΠΟΤΑ.

Οι συγγενείς των θυμάτων, φωνάζουν. Τα δικαστήρια που γίνονται μετά, από τη μια δεν απαλύνουν τον πόνο των ανθρώπων που μένουν πίσω, από την άλλη δεν δίνουν λύση τις πιο πολλές φορές. Άλλωστε, ακόμη και με μια “καλή” αποζημίωση, δεν ξεπληρώνεται η απώλεια.

Η στερεότυπη απάντηση, κυρίως των στρατιωτικών; “Έπεσε για την πατρίδα”. Και να οι τιμές με τις ελληνικές σημαίες και να τα αγήματα και οι βουρκωμένες δηλώσεις της ηγεσίας.

Όμως, όλοι εκείνοι που επέλεξαν για επάγγελμά τους το στρατό, πίστεψαν σε αυτό το ιδανικό και τον όρκο.”Να δώσεις το αίμα σου, μέχρι τελευταίας ρανίδος”. Δεν ήξεραν όμως ότι κάποιοι μπορεί να μην υπολόγιζαν την ίδια τους της ζωή.

Δεν εξηγείται διαφορετικά η αιτιολογία μετά από κάθε πτώση, της μηχανικής βλάβης.

Αυτή η μηχανική βλάβη είναι ακαταλαβίστικη. Έχεις ένα αυτοκίνητο και ξέρεις ότι, αν δεν του βάλεις λάδια, θα σε αφήσει. Αν δεν αλλάξεις φρένα, θα σκοτωθείς.

Τι είναι λοιπόν εκείνο που προκαλεί τη μηχανική βλάβη; Είναι η συντήρηση που δεν γίνεται, γιατί δεν προλαβαίνουν; Είναι τα ανταλλακτικά που χρειάζονται και δεν υπάρχουν χρήματα να αγοραστούν; Είναι τα ανθρώπινα λάθη τελικά, που από υπέρμετρο ενθουσιασμό των πιλότων, οδηγούν στη συντριβή του αεροσκάφους;

Το συγκεκριμένο ελικόπτερο “Απάτσι”, θεωρείται  ίσως το πιο σύγχρονο πτητικό μέσο, τουλάχιστον στο στρατό. Ο κυβερνήτης, ήταν λένε, ο καλύτερος που διέθετε η αεροπορία στρατού. Οι άνθρωποι αυτοί εκπαιδεύονται κι έχουν πολλές ώρες πτήσης.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το ουραίο στροφείο του ελικοπτέρου, “βρήκε” σε βράχο. Αυτό ήταν και το τελευταίο σήμα του πιλότου στον ασύρματο. Πέταγε νύχτα, αλλά σε πολύ χαμηλό ύψος. Περίπου 10 μέτρα από το έδαφος. Ήταν επιλογή του; Είχε πάρει εντολή; Η καταγραφή στον ασύρματο θα το δείξει.

Η ουσία είναι ότι πρέπει να αναζητηθούν οι ευθύνες, κάτι που ακούμε πολύ συχνά από επίσημα χείλη. Δεν τις έχουμε δει όμως ποτέ.

Και για την ιστορία, θα πρέπει να θυμίσουμε σε αυτούς που πρέπει να δώσουν απαντήσεις, τον αριθμό των νεκρών, σ’ αυτόν τον “πόλεμο”, εν καιρώ ειρήνης.

1990-2008

ΝΕΚΡΟΙ : 161

Διαβάστε επίσης:

Ερωτηματικά για την πτώση του ελικοπτέρου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης