Tις αγωνίες τους και τους φόβους τους εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί, καθώς όπως καταγγέλλουν μετά τις δηλώσεις του Πιερρακάκη περί γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ αισθάνονται αδικημένοι.

«Γίνετε η φωνή μας σε αυτό που πάνε να μας υποβάλλουν, εκμηδενίζοντας τους κόπους τόσων ετών! Μηδενίζοντας τα χρόνια που περάσαμε στηρίζοντας κάθε παιδί σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, χωρίς καμία στήριξη και βοήθεια, μακριά από τις οικογένειές μας καθώς και τα χρόνια που αφιερώσαμε για να ολοκληρώσουμε σπουδές επί σπουδών μόνο και μόνο για να μας τα πάρουν όλα σε ένα βράδυ!», σημειώνουν στην επιστολή τους που κοινοποίησαν στο zougla.gr

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ολόκληρη η επιστολή τους

«Αξιότιμε κ. Υπουργέ Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Πιερρακάκη,

Κατά τις πρόσφατες προγραμματικές σας δηλώσεις εξαγγείλατε μεταξύ άλλων την αλλαγή στον τρόπο πρόσληψης και διορισμού των εκπαιδευτικών μέσω γραπτού διαγωνισμού υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Και ομολογουμένως η δήλωσή σας όχι μόνο ήταν δηλωτική των προθέσεών σας, αλλά χαρακτηρίζεται και από περισσή ειλικρίνεια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο ίδιο μήκος κύματος, με εξίσου περισσή ειλικρίνεια και χωρίς περιστροφές απαντάμε και εμείς οι εκπαιδευτικοί (ως οι άμεσα ενδιαφερόμενοι των προθέσεών σας) με ένα ηχηρό και βροντερό «ΟΧΙ», απορρίπτοντας με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο οποιαδήποτε αλλαγή προς αυτήν την κατεύθυνση. Και επειδή θα θέλαμε να αποφύγουμε τον κίνδυνο να χαρακτηριστούμε ως αδιάλλακτοι ή δογματικοί σας παραθέτουμε ενδελεχώς τους λόγους της κάθετης άρνησής μας:

1.       Η υποβολή μας σε γραπτές εξετάσεις απαξιώνει με πρωτοφανή τρόπο τα πτυχία και τους κόπους μας, τη στιγμή μάλιστα που βρισκόμαστε στις επάλξεις της δημόσια εκπαίδευσης.

2.       Έχουμε ήδη καταβάλει μεγάλο μόχθο τόσο σε ψυχικό-πνευματικό, όσο και σε οικονομικό επίπεδο προκειμένου να αποκτήσουμε ένα πλήθος απαιτητικών ακαδημαϊκών προσόντων, ώστε να είμαστε σε θέση να ασκήσουμε με επάρκεια το εκπαιδευτικό μας έργο,

3.       Μια τέτοια διαδικασία μας προσβάλλει όχι μόνο ως εκπαιδευτικούς, αλλά και ως αυθύπαρκτες προσωπικότητες εν γένει. Αρκεί να αναλογιστείτε ότι για πολλά χρόνια έχουμε εγκατασταθεί στην άλλη άκρη της χώρας προκειμένου να στηρίξουμε το ελληνικό δημόσιο σχολείο προσφέροντας τις υπηρεσίες μας σε κάθε μαθητή που μας είχε ανάγκη. Και παρά την αυτοθυσία, τον κόπο και τα υπέρογκα έξοδα (τα οποία σημειωτέον υπερβαίνουν κατά πολύ τη σχετική αμοιβή μας) αμφισβητείτε ξαφνικά την επάρκειά μας.

4.       Αναγκαστήκαμε πολλές φορές μέχρι τώρα είτε να εγκαταλείψουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα, είτε να τα εξαναγκάσουμε να μας ακολουθήσουν στον τόπο πρόσληψής μας, οδηγώντας και τα ίδια σε μεγάλες και συχνά επώδυνες αλλαγές.

5.       Είναι αδύνατο να κριθεί η ικανότητά μας από μια τρίωρη γραπτή εξέταση, μιας και η απόδοσή μας ενδέχεται να επηρεαστεί από ένα σωρό εξωγενείς παράγοντες, όπως φερ’ ειπείν μια ασθένεια,

6.       Είναι το λιγότερο οξύμωρο να σας απασχολεί τόσο πολύ ο τρόπος πρόσληψής μας, τη στιγμή που «λιμνάζουν» για δεκαετίες πολύ πιο σοβαρά προβλήματα στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, τα οποία αποτελούν πραγματική τροχοπέδη για την εύρυθμη λειτουργία του (πολυπληθείς τάξεις, ανεπαρκείς κτηριακές εγκαταστάσεις, τεράστια κενά σε διδακτικό προσωπικό κάθε χρόνο, απαρχαιωμένα βιβλία, ανάγκη για μαζικούς διορισμούς, ώστε να πάψει να ισχύει ο στρεβλός θεσμός του αναπληρωτή, κ.α.). Σε αυτά θα πρέπει να εστιάσετε αν πραγματικά επιθυμείτε να αλλάξετε ουσιαστικά την παιδεία στη χώρα μας και να αφήσετε πίσω σας μια παρακαταθήκη μετά το πέρας της θητείας σας.

7.       Είναι τουλάχιστον υποτιμητικό να έχουμε φτάσει πλέον σε ένα σημείο που αποτελούμε ίσως τον πιο μορφωμένο κλάδο του δημοσίου, κατέχοντας ένα πλήθος σημαντικών προσόντων (πτυχία, μεταπτυχιακά διπλώματα, πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και χρήσης Η/Υ, ετήσια εκπαιδευτικά σεμινάρια κ.α.) και εν τέλει να αμφισβητείται η αξία, η επάρκεια και η ικανότητά μας να διδάσκουμε και να υποβαλλόμαστε εκ νέου σε εξετάσεις λες και δεν εξεταστήκαμε αρκετές φορές προκειμένου να αποκτήσουμε όλα αυτά τα προσόντα,

8.       Είναι εξίσου υποτιμητικό να αποτελούμε έναν κλάδο ο οποίος άγεται και φέρεται από τις διαθέσεις των εκάστοτε κυβερνήσεων, οι οποίες  με ευκολία αλλάζουν το σύστημα διορισμών και προσλήψεων στην εκπαίδευση με αποτέλεσμα να αντιμετωπιζόμαστε σαν άβουλα πιόνια της δικής τους παρτίδας σκάκι,

9.       Θα είναι βαρύ το τίμημα και ως προς την ίδια την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Και αυτό γιατί αντί να αγωνιζόμαστε για την αριστεία και την επιτυχία των μαθητών μας, θα αφοσιωνόμαστε στη δική μας προσπάθεια για αριστεία και επιτυχία παραμελώντας ακούσια τα εκπαιδευτικά μας καθήκοντα, εφόσον κάθε δύο χρόνια θα εξαναγκαζόμαστε να αποδεικνύουμε την αξία μας μέσω γραπτών εξετάσεων,

10.     Μετά από τόσες και μακρόχρονες θυσίες αναμένουμε αν μη τι άλλο την ελάχιστη αναγνώριση της προσφοράς μας από την πολιτεία.

Αντ’ αυτού, η ίδια η πολιτεία την οποία επί σειρά ετών υπηρετούμε σκοπεύει να ανταποδώσει τις προαναφερθείσες θυσίες με την υποβολή μας σε νέες εξετάσεις. Άραγε, τί καλούμαστε να αποδείξουμε και σε ποιον; Μήπως την ικανότητά και την επάρκειά μας να διδάσκουμε; Μήπως την αξία μας να συνεχίσουμε να βρισκόμαστε στο ελληνικό δημόσιο σχολείο το οποίο στηρίζεται εν πολλοίς σε εμας για τη λειτουργία του; Μέχρι τώρα ήμασταν κατάλληλοι και ικανοί και ξαφνικά πάψαμε να είμαστε;

Και αλήθεια, ποιον θα εξυπηρετούσε ένα νέο σύστημα προσλήψεων και διορισμών; Στην πραγματικότητα κανέναν, καθώς ακόμα και οι πιο νέοι δε θα είναι σε θέση πρόσληψης ή διορισμού, αφού ακόμα και να γράψουν καλά στις εξετάσεις θα υστερούν σε σχέση με τους έχοντες προσόντα και προϋπηρεσία, γεγονός που θα προκαλέσει και τη δική τους αγανάκτηση και απογοήτευση.

Αντιθέτως, με το υπάρχον σύστημα δόθηκε η ευκαιρία σε χιλιάδες νέους ανθρώπους να εργαστούν για πρώτη φορά ως αναπληρωτές και πολλοί από αυτούς να έχουν ήδη διοριστεί Επομένως, *το νέο σύστημα που σχεδιάζετε να εφαρμόσετε θα αποτελέσει νομοτελειακά ένα στρεβλό σύστημα διορισμών, το οποίο με τη σειρά του θα προστεθεί στον ήδη στρεβλό θεσμό του αναπληρωτή, τον οποίο χρόνια προσπαθείτε να ποτινάξετε.*

Κατόπιν αυτών *απορρίπτουμε κατηγορηματικά και αποδοκιμάζουμε οποιαδήποτε προοπτική αλλαγής του συστήματος προσλήψεων και διορισμών. Και  καλούμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να ξανασκεφτεί πολύ σοβαρά ένα τέτοιο ενδεχόμενο και να μην προβεί σε καμία ενέργεια, η οποία θα βρει απέναντί της σύσσωμη και ενωμένη την εκπαιδευτική κοινότητα. Προειδοποιούμε, λοιπόν, ότι θα επιστρατεύσουμε κάθε νόμιμο μέσο που διαθέτουμε και δε θα επιτρέψουμε επ’ ουδενί μια τόσο επονείδιστη για την παιδαγωγική και επαγγελματική μας υπόσταση αλλαγή.*

Με εκτίμηση,

Μέλη της Εκπαιδευτικής Κοινότητας».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης