Ρεπορτάζ: Βασίλης Τζήμτσος

“Νέκρωσε” από το πρωί το επιβατηγό και εμπορικό λιμάνι του Πειραιά λόγω της 24ωρης παμπειραϊκής απεργίας που είναι σε εξέλιξη από έξι σωματεία εργαζομένων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λόγω της απεργίας ματαιώθηκαν το πρωί τέσσερα προγραμματισμένα δρομολόγια προς τα νησιά των Κυκλάδων, ενώ τα υπόλοιπα θα εκτελεστούν μετά τις 11 το βράδυ που θα ολοκληρωθεί η κινητοποίηση της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής “Στέφενσων”.

Επίσης, από το λιμάνι του Πειραιά δεν εκτελείται κανένα δρομολόγιο προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Αντιστοίχως δεν έγινε κατάπλους κρουαζιεροπλοίων για τα οποία απαιτείται η χρήση ρυμουλκών, καθώς στην 24ωρη απεργία συμμετέχουν και τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο εμπορικό λιμάνι δεν εκτελούνται φορτοεκφορτώσεις κοντέινερ σε δύο προβλήτες που εκμεταλλεύεται η κινεζική εταιρεία Cosco, λόγω της συμμετοχής στην απεργία της Ένωσης Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων.

Από το πρωί σταμάτησαν οι εργασίες και στη Ναυπογοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, καθώς στην απεργία συμμετέχουν το Συνδικάτο Μετάλλου και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας και το Σωματείο Κατεργασίας Ξύλου και Ναυπηγοξυλουργών.

Στην χθεσινή συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι των έξι ναυτεργατικών σωματείων προϊδέασαν για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, επισημαίνοντας τους κινδύνους για την ασφάλεια των εργαζομένων.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Διακίνησης Εμπ/τίων στις προβλήτες του Πειραιά ΕΝΕΔΕΠ Μάρκος Μπεκρής τόνισε:

“Στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και της εργοδοσίας δεν εφαρμόζεται η νομοθεσία έτσι ώστε να ασφαλιζόμαστε στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.

Η μη εφαρμογή τους σημαίνει 700 εργαζόμενοι είναι υποασφαλισμένοι. Με άμεση συνέπεια για τους μεγαλύτερους συναδέλφους αντί για τα 62 τους να βγαίνουν στη σύνταξη στα 67 τους. Αυτό σημαίνει ότι είναι εκτεθειμένοι σε κίνδυνο εργατικού ατυχήματος ή δυστυχήματος και επαγγελματικών ασθενειών για πάρα πολύ καιρό”.

Μεροκάματο του τρόμου για τους λιμενεργάτες

Η απεργία των λιμενεργατών γίνεται με τη συμπλήρωση ενός χρόνου από τον θάνατο του λιμενεργάτη Δημήτρη Δαγκλή ο οποίος σκοτώθηκε εν ώρα εργασίας.

“Με κύρια αιτία ότι δεν υπήρχαν μέτρα υγείας, ασφάλειας και πρόληψης τέτοιων ατυχημάτων παρά τις επανειλημμένες υποδείξεις των εργαζομένων και του σωματείου μας στις εργοδοτικές πλευρές, είτε για την θυγατρική της Cosco, την ΣΕΠ. ΑΕ, είτε μιλάμε για την D-Port είτε για τους εργολάβους που χρησιμοποιεί”, κατήγγειλε ο κ. Μπεκρής.

Επισημαίνει δε ότι γίνονται πάρα πολλά εργατικά ατυχήματα.

“Είναι ενδεικτικό πως από την ίδρυση του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ υπάρχουν εκατοντάδες μικρότερα ή μεγαλύτερα εργατικά ατυχήματα όπως το πιο πρόσφατο. Λόγω σάπιων ρελιών, κιγκλιδωμάτων συνάδελφος μας έπεσε από τα 14 μέτρα.

Το πρώτο και το κύριο για εμάς είναι να πηγαίνουμε στις δουλειές μας υγιείς και ασφαλείς και να γυρίζουμε πίσω υγιείς στις οικογένειες μας και τα σπίτια μας.

Και το λέω αυτό, γιατί λίγους μήνες μετά την πτώση του συναδέλφου μας, ήρθαν πλοία, τα οποία πάλι είχαν σαπισμένα ρέλια και κάγκελα και αν δεν είχε γίνει παρέμβαση του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ στο Λιμενικό, οι συνάδελφοι μας θα δούλευαν εκτεθειμένοι στους ίδιους κινδύνους, Μόνο με παρέμβαση του σωματείου σταμάτησαν οι εργασίες σε αυτά τα πλοία”, τονίζει ο πρόεδρος του σωματείου των λιμενεργατών.

Εργασιακή “ζούγκλα”

Αξίζει να σημειωθεί πως η Cosco χρησιμοποιεί στους προβλήτες μεταφοράς κοντέινερ 200 εργαζόμενους που δουλεύουν στο λιμάνι εκτός σύμβασης.

“Είναι εργαζόμενοι με συμβάσεις ελαστικής μορφής, δεν παίρνουν δώρα, δεν παίρνουν επιδόματα, δεν παίρνουν άδειες. Μιλάμε πραγματικά για μία κατάσταση ζούγκλας, μέσα στην ανασφάλεια. Και αυτοί οι εργαζόμενοι καλύπτουν ανάγκες σε όλη την έκταση του λιμανιού του Πειραιά. Άρα το να χρησιμοποιούνται αυτές οι μορφές απασχόλησης, οι εργαζόμενοι να είναι μέσα στην ανέχεια που η ακρίβεια και ο πληθωρισμός μας έχει τσακίσει, δεν μπορούμε να αφήσουμε αυτή την κατάσταση να συνεχιστεί” κατέληξε ο κ. Μπεκρής.

Να αποσυρθεί η αναθεώρηση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου

Στην 24ωρη απεργία συμμετέχουν πέντε ναυτεργατικά σωματεία που ζητούν την απόσυρση του σχεδίου αναθεώρησης του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, το οποίο βρίσκεται στην νομοπαρασκευαστική επιτροπής του Υπουργείου Ναυτιλίας.

“Απ΄ όσα γνωρίζουμε θεωρούμε ότι προσπαθούν να εφαρμόσουν τα διεθνή ελάχιστα δημιουργώντας τριτοκοσμικές συνθήκες γαλέρας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων για όλα τα πληρώματα. Ζητούμε την απόσυρση της αναθεώρησης του ΚΙΔΝ” δήλωσε ο πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ Άγγελος Γαλανόπουλος, προαναγγέλλοντας νέα απεργιακή κινητοποίηση για τις 9 Νοεμβρίου, με στόχο την ανανέωση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των ναυτικών των ακτοπλοϊκών πλοίων.

Μεροκάματο τρόμου και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη

Μέτρα για την προστασία των εργαζομένων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος ζητά ο πρόεδρος του παραρτήματος Πειραιά του Συνδικάτου Μετάλλου και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας Άκης Αντωνίου, με αφορμή και το σοβαρό εργατικό ατύχημα πριν από δέκα ημέρες στα ναυπηγεία Διαμαντή στη Σαλαμίνα, όταν εργατοτεχνίτης έπεσε από σάπια σκαλωσιά, σε αμπάρι πλοίου, από ύψος 14 μέτρων!

“Έχουμε δεκάδες παραδείγματα με νέα παιδιά που πήγαν για μεροκάματο και είχαν την τύχη να μην σκοτωθούν, αλλά τώρα να είναι σε ένα σπίτι κατάκοιτοι και σακατεμένοι.

Ο συνάδελφος που έπεσε μέσα στο αμπάρι από τα 14 μέτρα για να βγει από το αμπάρι στην επιφάνεια χρειάστηκαν 4 ώρες, ευτυχώς δεν είχε κάποια εσωτερική αιμορραγία θα είχε πεθάνει εκεί μέσα, και χρειάστηκε να έρθει κλιμάκιο των ΕΜΑΚ από την Ελευσίνα για να τον βγάλουν.

Είναι καμπανάκια που χτυπάνε κάθε μέρα”, τόνισε ο κ. Αντωνίου.

Όπως καταγγέλλει, το τελευταίο διάστημα έχουν υποβαθμιστεί οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους.

Το Σώμα Επιθεωρητών που έχει μετατραπεί σε ανεξάρτητη αρχή, δεν υπάγεται πουθενά και δεν δίνει λογαριασμό σε κυβερνητικό επίπεδο, καθώς δεν υπάγεται πια στο Υπουργείο Εργασίας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης