Λόγω του ότι η χιλιομετρική απόσταση μεταξύ των σταθμών Μοσχάτου – Καλλιθέας και Ηρακλείου – Ειρήνης υπερβαίνει τα 1.600μ., η κατασκευή νέων σταθμών, αφενός θα εξυπηρετήσει τους πολίτες των περιοχών, αφετέρου θα ανακουφίσει τη λειτουργία των υφισταμένων σταθμών.
Ο πρώτος θα φέρει το όνομα «Ιλισός» και ο δεύτερος «Ψαλίδι». Οι νέοι σταθμοί θα διαθέτουν αποβάθρες μήκους 110 μέτρων, κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες για την εξυπηρέτηση των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται εντός του 2010.
Επίσης, μέχρι τον Απρίλιο του 2011 θα έχει ολοκληρωθεί η υπογειοποίηση των γραμμών από τον Πειραιά ως το Φάληρο, ενώ με αυτή την αφορμή θα δημιουργηθεί άλλος ένας σταθμός, στο ύψος του εργοστασίου Κεράνης με την ονομασία «Καμίνια».
Με δεδομένο το αυξανόμενο πρόβλημα της στάθμευσης, θα κατασκευαστούν τέσσερις νέοι υπόγειοι χώροι στάθμευσης 1.010 θέσεων. Όλες οι εγκαταστάσεις θα είναι πλήρως προσβάσιμες από άτομα με ειδικές ανάγκες με μεγάλες θέσεις, ράμπες, ανελκυστήρες και W.C.
Οι σταθμοί θα είναι στο Μαρούσι, (κάτω από την Πλατεία Ευτέρπης), στο Ηράκλειο, (κάτω από την πλατεία 28ης Οκτωβρίου), στο Φάληρο (μεταξύ των οδών Γιαννοπούλου, Ζαΐμη και Ζερβού) και στην Κηφισιά κάτω από το Άλσος. Μάλιστα, για να εξυπηρετηθούν καλύτερα και οι χρήστες ποδηλάτων, εγκαθίστανται στην είσοδο όλων των σταθμών συστήματα ασφαλούς πρόσδεσης δέκα ποδηλάτων, ενώ σε συνεννόηση με συλλόγους φίλων του ποδηλάτου κατασκευάσθηκαν και τοποθετήθηκαν σε όλα τα κλιμακοστάσια των σταθμών ειδικές ράμπες για ασφαλή κίνηση των ποδηλατιστών από και προς τις αποβάθρες. Αυτό το μέτρο δεν θα ισχύσει στους σταθμούς «Μοναστηράκι», «Ομόνοια» και «Αττική», γιατί είναι σταθμοί μετεπιβίβασης του ΜΕΤΡΟ και λόγω αυξημένης κίνησης απαγορεύεται η είσοδος ποδηλάτων.
Τέλος, μελετάται η επέκταση της γραμμής του Η.Σ.Α.Π. προς τον Άγιο Στέφανο μέχρι το τέλος του 2013.