Την Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου κηδεύτηκε στο νεκροταφείο του Σχιστού ο 74χρονος ναυτικός Γιώργος Μακρουλάκης, ο οποίος εργαζόταν (αν και συνταξιούχος) ως καπετάνιος στο σκάφος αναψυχής «Aquarella» του πρώην βουλευτή και θείου του πρώην πρωθυπουργού, Αχιλλέα Καραμανλή.
Ο άτυχος άνδρας έπεσε από το σκάφος την ώρα που αυτό βρισκόταν για συντήρηση στο Ναυπηγείο Κυνοσούρας Α.Ε. στην Σαλαμίνα, την Δευτέρα το πρωί (14/12), καθώς προσπαθούσε να επισκευάσει τα κλειδιά της άγκυρας. Η πτώση από ύψος 3 μέτρων στάθηκε τελικά μοιραία για την ζωή του, καθώς τελικά εξέπνευσε, βαρύτατα τραυματισμένος, μερικές ώρες αργότερα.
Αρχικά ο άτυχος καπετάνιος διεκομίσθη στο Κέντρο Υγείας της Σαλαμίνας, όμως η κατάστασή του κρίθηκε ιδιαιτέρως σοβαρή, γι’ αυτό και μεταφέρθηκε την ίδια ημέρα στο Τζάνειο Νοσοκομείο. Ουδείς από τους υπεύθυνους του Ναυπηγείου Κυνοσούρας που είχαν την ευθύνη (καθώς το ατύχημα έγινε μέσα στις εγκαταστάσεις τους) έκρινε σκόπιμο να ενημερώσει, ως όφειλε, το Λιμεναρχείο.
Συγγενείς και φίλοι αποχαιρέτησαν χθες τον καπετάν Γιώργη |
Φίλοι του καπετάν Γιώργου επικοινώνησαν με την zougla.gr την Δευτέρα αναφέροντας το γεγονός και δίνοντάς μας στοιχεία. Αρχικά επικοινωνήσαμε με το Λιμεναρχείο και την Αστυνομία στην Σαλαμίνα. Κανείς δεν ήξερε το παραμικρό, αφού όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων ενημερώθηκαν για το ατύχημα την Πέμπτη, τρεις μέρες μετά το συμβάν!
Την Δευτέρα επικοινωνήσαμε και με το πολιτικό γραφείο του Αχιλλέα Καραμανλή και τον συνεργάτη του κ. Γιάννη Στυλιανό. Στο ερώτημά μας, εάν συνέβη κάτι τέτοιο σε σκάφος ιδιοκτησίας του πρώην βουλευτή, η απάντηση του κ. Στυλιανού ήταν αποστομωτική: «Δεν ξέρω τίποτα, δεν έχω τίποτα να σας πω, επικοινωνήστε με την Mantinia Shipping Company A.E. και τον νομικό σύμβουλό της κ. Γιάννη Ζαρκάδη στο 2104295050».
Έτσι και κάναμε. Πήραμε δεκάδες φορές στο γραφείο του κ. Ζαρκάδη, νομικό εκπρόσωπο της εταιρείας της οποίας ο κ. Αχιλλέας Καραμανλής είναι ένας εκ των συνιδρυτών της. Μιλήσαμε με όλες τις γραμματείς της εταιρείας, αλλά ποτέ με τον ίδιο. Κάθε φορά η απάντηση ήταν η ίδια: «Του έχουμε αφήσει το μήνυμά σας, θα σας καλέσει εκείνος».
Όμως οι φίλοι του άτυχου καπετάνιου δεν σταμάτησαν εκεί. Μας πήραν ξανά τηλέφωνο και μας είπαν συνεχίστε να ψάχνετε. Η εταιρεία το κρύβει γιατί την βολεύει, το ίδιο κάνει και ο πρώην βουλευτής.
Η αναγγελία της κηδείας του καπετάν Γιώργου Μακρουλάκη |
Την Πέμπτη το πρωί, και ενώ είχαμε ήδη πληροφορηθεί ότι στην μαρίνα της Βούλας είναι πασίγνωστο ότι ο κ. Αχιλλέας Καραμανλής έκανε τσάρκες στο Αιγαίο με το «Aquarella» σημαίας Παναμά (που είναι ένα ιταλικό σκάφος αναψυχής 17 μέτρων αλουμινένιο, τύπου ishia και με πλήρωμα ένα Φιλιππινέζο), δεχθήκαμε ένα τηλεφώνημα από το γραφείο Τύπου του Λιμενικού Σώματος και τον διευθυντή του, κ. Κωνσταντίνο Γιαλελή, με τον οποίο είχαμε επικοινωνήσει την Δευτέρα ψάχνοντας πληροφορίες για το συμβάν.
Ο κ. Γιαλελής μάς πληροφόρησε ότι όσα ισχυριζόμασταν την Δευτέρα ήταν σωστά και πράγματι έγινε ατύχημα σε ναυπηγείο της Σαλαμίνας, αλλά η αναφορά του από τους υπεύθυνους του Ναυπηγείου Κυνοσούρας Α.Ε. στις λιμενικές Αρχές έγινε μετά από πολυήμερη καθυστέρηση, κάτι που δεν συνηθίζεται.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος, ενημερώθηκε ο αρμόδιος Εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης και διατάχθηκε η διενέργεια προανάκρισης για να εξακριβωθούν τα αίτια και οι συνθήκες που προκάλεσαν τον θανάσιμο τραυματισμό του 76χρονου.
Η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος που επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ της zougla.gr |
Σε κάποιους μπορεί να φαντάζει ως ένα συνηθισμένο εργατικό δυστύχημα, το γεγονός όμως ότι συνέβη σε σκάφος ιδιοκτησίας του θείου του πρώην πρωθυπουργού – κάτι που εδώ και μέρες το γραφείο του σκόπιμα προσπαθεί να αποκρύψει – του δίνει άλλη βαρύτητα. Αναρωτιόμαστε: γιατί τόση αλαζονεία;
Οι 22 off shore του Αχιλλέα Καραμανλή και η… Mantinia
Το 2005 ο τότε εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Αθανασάκης, ζητούσε από τον Αχιλλέα Καραμανλή απαντήσεις και εξηγήσεις σχετικά με την δήλωση του «πόθεν έσχες» του.
Την ίδια περίοδο δημοσιεύματα του Τύπου ανέφεραν ότι ο κ. Καραμανλής έχει 22 off shore εταιρείες, ότι είναι συνιδρυτής και όχι κληρονόμος του ναυτιλιακού ομίλου «Mantinia Shipping Company», που διαθέτει 17 πλοία, και επίσης συνιδρυτής από το 1970 της μητρικής εταιρείας όλων υπεράκτιων εταιρειών του.