Αδυναμία να περισυλλέξει όλα τα εγκαταλειμμένα σαραβαλάκια από τους δρόμους, δηλώνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων, σχεδόν σ’ ολόκληρη τη χώρα.

Τα παρατημένα αυτοκίνητα, πολλά τρακαρισμένα, με σκασμένα λάστιχα και σάπιες λαμαρίνες, αποτελούν εστίες μόλυνσης για το δρόμο και καταλαμβάνουν πολύτιμες θέσεις στάθμευσης, ενώ στερούν από τη φιλοσοφία της ανακύκλωσης πολύτιμο υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκ νέου σε κάποια παραγωγική διαδικασία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες, απλώς δεν ασχολούνται, ή δεν θέλουν να αναλάβουν το κόστος της απόσυρσης, έτσι, σε χιλιάδες περιπτώσεις τα αρμόδια Γραφεία Εγκαταλειμμένων Οχημάτων, περιορίζονται στο να κολλάνε στο παρμπρίζ του οχήματος μια προειδοποιητική πινακίδα, η οποία καλεί τον ιδιοκτήτη μέσα σε 45 ημέρες να μαζέψει το όχημα, αλλιώς θ’ αναλάβει να το αποσύρει η υπηρεσία Αποκομιδής του Δήμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το σύστημα αυτό δεν φαίνεται να έχει ιδιαίτερο αποτέλεσμα κι έτσι εξακολουθούν να πληθαίνουν τα σαραβαλάκια που βρίσκονται παρατημένα στους δρόμους, σχεδόν από δύο σε κάθε τετράγωνο.

Σύγχυση προκαλείται ωστόσο και από τα οχήματα τα οποία οι ιδιοκτήτες τους κυκλοφορούν χωρίς πινακίδες προκειμένου να μην επιβαρύνονται οικονομικά από την κατοχή τους.

Όπως φαίνεται από πρόσφατα στοιχεία της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδας, οι δημοτικές Αρχές έχουν μαζέψει από τους δρόμους όλης της Ελλάδας τα τελευταία τέσσερα χρόνια. περισσότερα από 25.734 εγκαταλελειμμένα οχήματα.

Οι ένοικοι των πολυκατοικιών μπροστά από τις οποίες εγκαταλείπονται πολλές φορές οχήματα αγνώστων ή κλεμμένα οχήματα χωρίς πινακίδες, αν θέλουν, μπορούν ν’ απευθύνονται στο κατά τόπους αρμόδιο Γραφείο Εγκαταλελειμμένων Οχημάτων ή στα Τμήματα Αποκομιδής ή Οδοκαθαρισμού.

Στους Δήμους Στυλίδας, στη Λάρισα, αλλά και στην Ιεράπετρα στην Κρήτη, οι δημοτικές αρχές έχουν από καιρό ξεκινήσει αγώνα για τον εντοπισμό και την απομάκρυνση των εγκαταλειμμένων οχημάτων από τους δρόμους και την ανακύκλωσή τους.

Αν κάποιο όχημα αποσυρθεί και ο ιδιοκτήτης ζητήσει να του επιστραφεί, τότε επιβαρύνεται με τα έξοδα φύλαξης και μεταφοράς του οχήματος, ενώ για το αποδώσει ξανά σε κυκλοφορία θα πρέπει να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας.

Σε κάθε άλλη περίπτωση τα ήδη χαρακτηρισμένα ως εγκαταλειμμένα οχήματα θα οδηγούνται ως «Οχήματα Τέλους Κύκλου Ζωής» σε εγκεκριμένο σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης ΟΤΚΖ, συμβεβλημένο με την Ε.Δ.Ο.Ε., προκειμένου να ανακυκλωθούν.

Ρεπορτάζ: Νίκος Τσιαμτσίκας

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης