Σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια των μηχανοδηγών αλλά και των επιβατών ένα χρόνο μετά τα Τέμπη εγείρει το βίντεο με επιβατική αμαξοστοιχία η οποία διέρχεται από αφύλακτη διάβαση στον άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες, στο ύψος της Δοϊράνης. Τη στιγμή που έρχονται στη δημοσιότητα περιστατικά με παραβίαση σηματοδοτών στις γραμμές του προαστιακού, ένα ακόμη βίντεο, επιβεβαιώνει το… μπάχαλο που επικρατεί.

Στο βίντεο που αναρτήθηκε στη σελίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, και φέρεται να είναι τραβηγμένο από τον μηχανοδηγό, βλέπουμε πως το τρένο αναγκάζεται να σταματήσει την πορεία του σε αφύλακτη διάβαση, ώστε να περάσουν φορτηγά. Τα βαγόνια ακινητοποιούνται λίγο πριν από τη διάβαση απ’ όπου περνούν ελεύθερα τα βαριά οχήματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο μηχανοδηγός μειώνει την ταχύτητα ενώ πλησιάζει προς την αφύλακτη -αλλά πολυσύχναστη κυρίως για φορτηγά- διάβαση και δευτερόλεπτα αργότερα, ένας εργαζόμενος-σεκιούριτι κατεβαίνει από το τρένο και μπαίνει σε ρόλο τροχονόμου, εξασφαλίζοντας την ομαλή διέλευση της επιβατικής αμαξοστοιχίας και ταυτόχρονα ενημερώνει τους διερχόμενους οδηγούς οχημάτων να περιμένουν.

Το περιστατικό, όπως σημειώνει και το Ράδιο Θεσσαλονίκη, καταγράφηκε την περασμένη Παρασκευή στην περιοχή της Δοϊράνης με κατεύθυνση προς Σέρρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο ίδιο ντοκουμέντο, διαπιστώνεται η ελάχιστη απόσταση η οποία χωρίζει την επιβατική αμαξοστοιχία με το φορτηγό. Μηχανοδηγός που εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο εξηγεί στο ThessToday.gr ότι σε περίπτωση βροχής και εξαιτίας της ολισθηρότητας στις γραμμές, το σενάριο θα μπορούσε να ήταν τελείως διαφορετικό.

«Φωνάζουμε για αυτό το ζήτημα εδώ και πόσους μήνες. Είναι μια συνηθισμένη, καθημερινή εικόνα. Πλέον, γνωρίζουμε και εμείς όσο και οι οδηγοί των φορτηγών το πώς θα κινηθούμε. Πάντα μειώνουμε ταχύτητα πριν πλησιάσουμε προς τη συγκεκριμένη διάβαση, η οποία είναι η μεγαλύτερη και πιο πολυσύχναστη στον συγκεκριμένο άξονα», υποστηρίζει, υπογραμμίζοντας ωστόσο τους κινδύνους που εγκυμονούν αυτές οι συνθήκες. «Επειδή έχουμε δει στο παρελθόν μηχανοδηγούς να μην μπορούν να ακινητοποιήσουν εγκαίρως τις αμαξοστοιχίες από το σύστημα πέδησης λόγω της ολισθηρότητας, υπάρχει ο φόβος σε περίπτωση βροχής να προκληθούν ατυχήματα. Πρέπει επιτέλους κάποιος να μας ακούσει, διότι ένα χρόνο μετά τα Τέμπη η κατάσταση στον ΟΣΕ παραμένει δραματική, ίσως χειρότερα από ό,τι ήταν πριν την τραγωδία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης