Πυρκαγιά ξέσπασε σήμερα (17/08) νωρίς το μεσημέρι σε βυτιοφόρο όχημα LNG στο 45,7 χιλιόμετρο της Νέας Εθνικής οδού Αθηνών- Κορίνθου ρεύμα προς την Κόρινθο. Όπως έγινε γνωστό από την πυροσβεστική για την κατάσβεση της φωτιάς επιχείρησαν 33 πυροσβέστες με 11 οχήματα.  Το βυτιοφόρο, σύμφωνα με πληροφορίες, μετέφερε 7,2 τόνους υγραέριο κίνησης.

Η διαδικασία μετάγγισης του επικίνδυνου φορτίου (σ.σ. υγραερίου) από το βυτιοφόρο όχημα ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 21:00 ενώ πριν τις 23:00  αποκαταστάθηκε πλήρως η κυκλοφορία των οχημάτων στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου, καθώς άρθηκαν και οι τελευταίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο ρεύμα προς Κόρινθο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο μεταξύ, συνελήφθη και ανακρίνεται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία ο οδηγός του βυτιοφόρου, στο πλαίσιο της διερεύνησης των αιτιών της πυρκαγιάς στο όχημα το οποίο μετέφερε τόνους υγραερίου στην ΕΟ Αθηνών-Κορίνθου.

Για αυτό το λόγο νωρίτερα είχε διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στη Ν.Ε.Ο Αθηνών- Κορίνθου:

1. Από το 39ο χιλιόμετρο στο ρεύμα προς Κόρινθο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

2. Από το ύψος των διοδίων Ελευσίνα στο ρεύμα προς Κόρινθο

3. Από το 57ο χιλιόμετρο στο ρεύμα προς Αθήνα


Σε συνεργασία με την Τροχαία και την Ελληνική Αστυνομία καταβαλλόταν προσπάθεια διοχέτευσης των οχημάτων στα δύο ρεύματα της Παλαιάς Εθνικής Οδού μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας μετάγγισης, η οποία, λόγω της επικινδυνότητας της κατάστασης, πραγματοποιούνταν σύμφωνα με το Πρωτόκολλο Ενεργειών και την παρουσία τεχνικού ασφαλείας.

Με εντολή της τροχαίας γινόταν υποχρεωτική αναστροφή στα διόδια Ελευσίνας και Ισθμού.

Η εικόνα νωρίτερα με το μποτιλιάρισμα στην Αθηνών – Κορίνθου:

βυτιοφόρο

 


Δείτε παρακάτω τα βίντεο που εξασφάλισε αναγνώστης της «Ζούγκλας» από το σημείο την ώρα που το βυτιοφόρο είχε αρπάξει φωτιά:

Πώς ξεκίνησαν όλα

Η φωτιά φαίνεται να ξέσπασε λίγο πριν το πρώτο τούνελ της Κακιάς Σκάλας στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου στο ρεύμα προς Κόρινθο.

Η φωτιά αντιμετωπίστηκε εγκαίρως, ωστόσο μετά από εξέταση με θερμική κάμερα, παρατηρήθηκε διαρροή από το υγροποιημένο αέριο (LNG) που μετέφερε το βυτιοφόρο, από σωληνάκια πληρώσεως, που κάηκαν εξαιτίας της πυρκαγιάς.

Οι πυροσβέστες που βρίσκονται στο σημείο προχώρησαν σε διαβροχή από απόσταση ασφαλείας. Κατά τις πρώτες πληροφορίες, η φωτιά φαίνεται να μεταδόθηκε από τον χώρο της καμπίνας. Λίγο μετά τις 2:10 στην περιοχή έφτασε και εκπρόσωπος της εταιρείας του βυτιοφόρου για να εξεταστεί η δυνατότητα μεταγγίσεως των περισσότερων από επτά τόνων του εύφλεκτου φορτίου.

Όπως εξηγούν άνθρωποι που έχουν διαχειριστεί τέτοια περιστατικά, ο μεγαλύτερος κίνδυνος ήταν να παρουσιαστεί το φαινόμενο Bleve (Boiled Liquid Expanding Vapour Explosion), δηλαδή ο κίνδυνος υπερπίεσης του αερίου που μεταφέρεται σε υγροποιημένη μορφή, η οποία πίεση οδηγεί σε έκρηξη μεγάλης κλίμακας.

Μιλώντας στο OPEN ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής Βασίλης Βαθρακογιάννης, σημείωσε πως πρόκειται για μια διαδικασία (σ.σ. της μετάγγισης αερίου) που πρέπει να τηρηθούν όλα τα μέτρα ασφαλείας, «να μη γίνει καμία έκπτωση σε αυτά», γιατί το παραμικρό λάθος «μπορεί να δημιουργήσει μια τεράστια έκρηξη το ωστικό κύμα της οποίας μπορεί να ξεπεράσει τα 300 – 400 – 500 μέτρα».

Ο οδηγός του βυτιοφόρου που μετέφερε 7,2 τόνους υγραερίου είναι καλά στην υγεία του, καθώς κατάφερε να απομακρυνθεί έγκαιρα από το όχημα.

 

Απίστευτη ταλαιπωρία για τους πολίτες που έχουν κολλήσει στη νέα εθνική Αθηνών-Κορίνθου

Απίστευτα πολύωρη ταλαιπωρία για χιλιάδες οδηγούς και επιβάτες στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου που είχαν κολλήσει στο μποτιλιάρισμα εξαιτίας μιας κακής συνεννόησης από όσο καταγγέλλουν οι αναγνώστες στη «Ζούγκλα», των τοπικών αρχών.

Ενώ είχε συμβεί το δυστύχημα με το βυτιοφόρο οδηγοί περνούσαν τα διόδια από το Άργος προς την Αθήνα κανονικά χωρίς κάνεις να τους ενημερώσει ότι ο δρόμος είναι κλειστός. Το αποτέλεσμα όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες του αναγνώστη, ατελείωτες ουρές χιλιομέτρων. Συγκεκριμένα ο αναγνώστης καταγγείλει στο zougla.gr πως ήταν εγκλωβισμένος έξι ώρες στο ίδιο σημείο. Για έξι ώρες δεν ενδιαφέρθηκε κανείς. Συμφωνα με την καταγγελία του οδηγού, οι αστυνομικοι είχαν σηκώσει χειρόφρενο στην Κινέτα, ενω από την Ολυμπια Οδο δεν υπήρξε η παραμικρη ενημέρωση.

βυτιοφόρο

βυτιοφόρο

βυτιοφόρο

Σύμφωνα με μαρτυρία άλλου αναγνώστη του zougla.gr που προχώρησε σε καταγγελία του συμβάντος μέσω ηχητικού, τα αυτοκίνητα παραμένουν ακίνητα στο σημείο για ώρες και η κατάσταση είναι απελπιστική λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που καταγράφονταν από το μεσημέρι.

Άλλος αναγνώστης καταγγέλλει ανώνυμα πως: «Είμαστε εγκλωβισμένοι ήδη έξι ώρες στους 43 βαθμούς και όλα αυτά οφείλονται στην έλλειψη ενημέρωσης και διαχείρισης. Δεν έχει περάσει ούτε ένα όχημα να δώσει έστω νερό».

Ανάμεσα στα δεκάδες τηλεφωνήματα που έχει δεχθεί η «Ζούγκλα» σήμερα, πολίτης καταγγέλλει με τη σειρά του: «Έχουμε κολλήσει στα Μέγαρα από τις 2:30 και παίρνουμε τηλέφωνο στην Αστυνομία και δεν μας το σηκώνουν. Η κατάσταση είναι απελπιστική» και συνεχίζει «Γιατί δεν ανοίγουν τα διόδια της Ελευσίνας να φύγουμε δεν καταλαβαίνω».

Μάλιστα εξαγριωμένος πολίτης κατήγγειλε τηλεφωνικά στη «Ζούγκλα» πως όταν άνοιξαν τα διόδια στην έξοδο της Ελευσίνας προς Πειραιά, αντί να διευκολυνθεί η κυκλοφορία των οχημάτων, με ελεύθερη διέλευση, τους ζητήθηκε να πληρώνουν κανονικά.

Ενώ άλλος οδηγός που βρισκόταν εγκλωβισμένος στο σημείο αναφέρει: «Είμαστε εδώ και τρεισήμισι ώρες ακινητοποιημένοι στους Αγίους Θεοδώρους, χωρίς νερό και με κίνδυνο να τελειώσει η βενζίνη λόγω του ερκοντίσιον. Παίρνω τηλέφωνο την έκτακτη ανάγκη και είναι συνεχώς κατειλημμένο. Δεν έχουμε καμία ενημέρωση εδώ και ώρες».

 

Άνοιξε η εθνική οδός Αθηνών – Κορίνθου και στα δυο ρεύματα

Στην κυκλοφορία δόθηκε η εθνική οδός Αθηνών-Κορίνθου και στα δυο ρεύματα λίγο πριν τις 22:00 βάζοντας τέλος στην πολύωρη ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών και επιβατών αλλά και στο θρίλερ με το υγραέριο.

Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση της ΕΛ.ΑΣ. πριν από λίγο δόθηκε στην κυκλοφορία η Εθνική οδός Αθηνών-Κορίνθου στο ρεύμα προς Κόρινθο, ενώ από το 45χλμ έως το 47χλμ η κυκλοφορία διεξάγεται μόνο από την αριστερή λωρίδα

Περίπου στις 20.30 το βράδυ αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων στο ρεύμα προς Αθήνα ενώ νωρίτερα είχαν δοθεί στην κυκλοφορία και τα δύο ρεύματα της παλαιάς εθνικής Αθηνών-Κορίνθου. Παρόλα αυτά αναμένεται να αργήσει η ομαλοποίηση της κίνησης καθώς πρόκειται για τεράστιο όγκο οχημάτων που ακινητοποιήθηκε και στα δυο ρεύματα τόσο της παλιάς όσο και της νέας Εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου, με αποτέλεσμα την πολύωρη ταλαιπωρία μεγάλου αριθμού πολιτών.

 

Προαστιακός: Επανεκκίνηση δρομολογίων στη γραμμή Πειραιάς – Κιάτο – Πειραιάς

Για επανεκκίνηση των δρομολογίων στη γραμμή Πειραιάς – Κιάτο – Πειραιάς, ενημερώνει η Hellenic Train.

Κάνει λόγο για σταδιακή ομαλοποίηση με καθυστερήσεις.

Κοινό δελτίο τύπου Πυροσβεστικού Σώματος και Ελληνικής Αστυνομίας

Η κοινή ανακοίνωση που εκδόθηκε από την Πυροσβεστική και την Αστυνομία, αναφέρει:

Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος ενημερώθηκε στις 12:20, εχθές Πέμπτη 17 Αυγούστου, για πυρκαγιά σε βυτιοφόρο όχημα στο 46 χλμ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο και στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων.

Άμεσα μετέβησαν στο σημείο της πυρκαγιάς 33 πυροσβέστες με 11 οχήματα και πραγματοποίησαν την κατάσβεσή της. Ταυτόχρονα, διαπιστώθηκε διαρροή του φορτίου, το οποίο αποτελούνταν από 7,2 τόνους υγραερίου, μείγματος κίνησης για οχήματα. Εξαιτίας της επικινδυνότητας της κατάστασης, εφαρμόστηκε το Πρωτόκολλο Ενεργειών, με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου, ενώ με τη χρήση θερμικής κάμερας πραγματοποιούνταν διαρκώς έλεγχος της θερμοκρασίας.

Καθόλη τη διαδικασία της επιχείρησης απομάκρυνσης του επικίνδυνου φορτίου, το Πυροσβεστικό Σώμα διέθεσε εναέρια επιτήρηση με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).

Η ΕΛ.ΑΣ. ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα μετά την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο.

Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.

Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο -Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για οσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης.

Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της.

Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών-  η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός

Ταυτόχρονα, το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ., καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.

Από την πρώτη στιγμή για τις παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. υπήρχε ενημέρωση των οδηγών που κινούνταν κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μoρέα, και της Γέφυρα,  μέσω μηνυμάτων που προβλήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονταν προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διήλθαν.

Καθόλη τη διάρκεια της ακινητοποίησης των οχημάτων το ΕΚΑΒ διέθεσε τέσσερις (4) μηχανές που κινούνταν διαρκώς, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και τέσσερα (4) ασθενοφόρα, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, σε σταθερά σημεία.

Σημειώνεται επίσης ότι ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.

Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή. Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά.

Το βυτιοφόρο όχημα έχει μεταφερθεί συνοδεία του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ίσθμια Κορίνθου, σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης ιδιοκτησίας της εταιρείας του βυτιοφόρου οχήματος.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης