Στο παγκόσμιο δίκτυο των «Πόλεων που μαθαίνουν» της UNESCO (UNESCO Global Network of Learning Cities) έχει μπει πλέον η Λάρισα, μετά και τη συμμετοχή του Δήμου Λαρισαίων στη διεθνή Συνδιάσκεψη για «Πόλεις που μαθαίνουν», που πραγματοποιήθηκε στην Πόλη του Μεξικού, από τις 28 έως τις 30 Σεπτεμβρίου.
Η Συνδιάσκεψη αποτέλεσε παγκόσμιο γεγονός για τον χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης, με τον Δήμο Λαρισαίων να είναι ο μοναδικός που συμμετείχε από την Ελλάδα.
Στις εργασίες της Συνδιάσκεψης συμμετείχαν περισσότεροι από 600 σύνεδροι, πολιτικοί ηγέτες, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, στελέχη οργανισμών και επιστήμονες από όλον τον κόσμο στο πεδίο της Διά βίου Μάθησης, που εκπροσωπούσαν περισσότερες από 75 χώρες και 200 πόλεις από όλον τον πλανήτη.
Στόχος της UNESCO με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, για το οποίο περισσότερες από 1.000 πόλεις από όλον τον πλανήτη έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον, είναι η διαμόρφωση ενός παγκόσμιου δικτύου πόλεων που θα κινητοποιήσει τοπικές κοινωνίες για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους σχετικά με την προώθηση ευκαιριών μάθησης και εξέλιξης για τους πολίτες τους. Η συνάντηση του Μεξικού ήταν μία μοναδική ευκαιρία για πόλεις από όλον τον κόσμο να μοιραστούν τις εμπειρίες τους από τη διαδικασία να «χτίσουν» τις πόλεις τους ως κοινωνίες μάθησης και να χτίσουν συνέργειες, με την παρουσίαση παραδειγμάτων πολιτικών και στρατηγικών που υιοθετήθηκαν από τις τοπικές κοινωνίες. Επίσης, κατά τη διάρκεια της Συνδιάσκεψης έγινε ομόφωνα δεκτή η Διακήρυξη για τις Πόλεις που Μαθαίνουν, ενώ βραβεύτηκαν 12 πόλεις που ξεχώρισαν για τις προσπάθειές τους στο πεδίο.
Ο Δήμος Λαρισαίων προσκλήθηκε να συμμετάσχει, καθώς τον τελευταίο χρόνο έχει αναλάβει σχετική πρωτοβουλία για το θέμα, σε συνεργασία με περισσότερους από 20 φορείς της πόλης και με τη στήριξη της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Τον δήμο εκπροσώπησε ο αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, Δημήτρης Δεληγιάννης, ο οποίος περιέγραψε με σαφήνεια τις πρωτοβουλίες του Δήμου Λαρισαίων για την «Πόλη που Μαθαίνει», τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Στόχος είναι η διαμόρφωση ενός δικτύου. Με επικέντρωση στην ανίχνευση τοπικών αναγκών. Και με τη βοήθεια της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ο σημαντικότερος επιστημονικός φορέας στη Διά Βίου Μάθηση στη χώρα. Οι ιδέες για τη συνέχεια πολλές: υπογραφή ενός συμφώνου συνεργασίας και μία επιτροπή υπό την αιγίδα του δημοτικού συμβουλίου της πόλης με εκπροσώπους όλων των φορέων, blog επικοινωνίας, οργάνωση εργαστηρίων δικτύωσης τον Οκτώβριο που θα βοηθήσουν να βρεθούν άνθρωποι από όλους τους φορείς, η στόχευση σε συγκεκριμένες ομάδες στόχου της πόλης και η διαμόρφωση προγράμματος για αυτές με τη συμμετοχή όλων των φορέων, η αδερφοποίηση με πόλεις που έχουν υιοθετήσει αντίστοιχες λογικές και η ανάδειξη καλών πρακτικών στην πόλη».