Ένα χρόνο μετά την ασύλληπτη τραγωδία στα Τέμπη, οι συγγενείς των 57 θυμάτων, οι τραυματίες, αλλά και όλοι οι Έλληνες πολίτες παρακολουθούν έκπληκτοι τα όσα αποκαλύπτονται καθημερινά.

Η δικογραφία παραμένει ανοιχτή και μετρά ήδη 33 κατηγορούμενους. Πόσοι είναι στη φυλακή; Μόνο ένας, ο μοιραίος σταθμάρχης. Όλοι οι υπόλοιποι, είναι στα σπίτια τους – οι περισσότεροι με περιοριστικούς όρους – και περιμένουν να δικαστούν, για το έγκλημα των Τεμπών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, τρέχει η δικογραφία από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, για την αμαρτωλή Σύμβαση 717, αλλά και η δικαστική έρευνα, για το μπάζωμα στο χώρο της σύγκρουσης, μετά από μήνυση που κατέθεσαν οι συγγενείς των θυμάτων.

Θα περίμενε κανείς, ένα χρόνο μετά, να έχουν δοθεί απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα:

  • Ποιος έδωσε εντολή, για το μπάζωμα;
  • Γιατί εμφανίστηκαν μονταρισμένες οι συνομιλίες μηχανοδηγών και σταθμάρχη το μοιραίο βράδυ;
  • Γιατί δεν ζητήθηκε εγκαίρως το υλικό από τη φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης και τώρα στέλνουμε τους σκληρούς δίσκους στο Λονδίνο με την ελπίδα να ανακτηθεί το υλικό;

Η «Ζούγκλα» παρουσιάζει  -βάσει στοιχείων, που βρίσκονται ήδη στα χέρια του Δικαστικών Αρχών- πως φθάσαμε στα μυστήρια, για τα οποία προς το παρόν δεν υπάρχει απάντηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η «Μονταζιέρα»

Στα δύο ηχητικά αποσπάσματα, που παρουσιάζει η «Ζούγκλα», στην καταγραφή εμφανίζονται το ένα πάνω από το άλλο και είναι σαφές ότι μιλούν με τον Βασίλη Σαμαρά, δύο διαφορετικοί μηχανοδηγοί.

Στο πρώτο ηχητικό ακούγεται ο Γιώργος Κουτσούμπας, μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, στον παρακάτω διάλογο.

Μηχανοδηγός 62: Η Λάρισα ακούει;

Β.Σαμαράς: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου, έως είσοδο φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.

Μηχανοδηγός 62: Ευχαριστούμε πολύ.

Στο δεύτερο ηχητικό ακούγεται ο μηχανοδηγός τοπικού δρομολογίου να επικοινωνεί με τον Σαμαρά:

Β.Σαμαράς: Σωτήρη πάμε…

Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;

Β.Σαμαράς: Φεύγεις, φεύγεις…

Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ!

Β.Σαμαράς: Καλή συνέχεια…

Στις δύο συνομιλίες είναι ξεκάθαρο ότι οι φωνές των μηχανοδηγών ανήκουν σε διαφορετικά πρόσωπα.

Ο  «πόλεμος» που έχει ξεσπάσει αφορά δύο άξονες :

  • Πως είναι δυνατόν να υπάρχει διαρροή των ηχητικών της μοιραίας βραδιάς, πριν ακόμα παραδοθεί το υλικό στις αρμόδιες αρχές και
  • Γιατί παρουσιάστηκαν ως μία συνομιλία, ενώ στην πραγματικότητα είναι δύο διαφορετικές ;

Ο ΟΣΕ είχε διατάξει πριν από ένα χρόνο έρευνα, για τη διαρροή των ηχητικών. Όμως μέχρι και σήμερα κανείς δεν γνωρίζει το αποτέλεσμα αυτής της έρευνας.

Το βέβαιο είναι ότι κάποιος, που είχε πρόσβαση στα ηχητικά έκανε τη διαρροή.

Αυτός ο «κάποιος» έχει ταυτότητα και θα πρέπει να δημοσιοποιηθεί, διότι μιλάμε για ένα έγκλημα, που ενδεχομένως ορισμένοι εκείνες τις πρώτες ώρες επιχείρησαν να το αποδώσουν σε «ανθρώπινο λάθος».

Στα χέρια πάντως του Εφέτη Ανακριτή, τα ηχητικά ντοκουμέντα, είναι με τη σωστή σειρά.

Το «μπάζωμα»

Πραγματογνώμονες ανακάλυψαν έκπληκτοι, μετά την τραγωδία και ενώ έκαναν αυτοψία στο χώρο της σύγκρουσης, ότι μπαζώθηκε με αποτέλεσμα να αλλοιωθούν στοιχεία, που ήταν πολύτιμα για την έρευνα.

Ακολούθησε μήνυση των συγγενών των θυμάτων και μία άσκηση ποινικής δίωξης, για παράβαση καθήκοντος στον Κώστα Αγοραστό, ο οποίος όμως επιμένει ότι «εκτελούσε εντολές».

Μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει σαφής απάντηση, από ποιον δόθηκαν οι εντολές.

Σαν να μην έφθανε αυτό, αποκαλύφθηκε μετά από κατάθεση του εργολάβου, που συμμετείχε στις εργασίες ότι «μεταφέρθηκαν 300 κυβικά χώμα, σε ιδιόκτητο οικόπεδο»:

«Στο οδικό δίκτυο ρίξαμε χαλίκια – υλικά 3Α και Ε4. Την 2η και 3η ημέρα ( 2-3 Μαρτίου 2023 ) όσα κυβικά χώμα απομακρύναμε για να καθαρίσουμε το χώρο (ξύλο, πουρνάρια, χόρτα, θάμνοι) είτε με τους φορτωτές, είτε με τις τσάπες, εκτιμώ ότι ήταν περίπου 300 κυβικά ( 20 φορτηγά ) τα οποία και εναποθέσαμε σε ένα δικό μας ιδιόκτητο οικόπεδο, με εντολή της Πυροσβεστικής, επειδή δεν τα χρειαζόταν, προκειμένου να υπάρξει πρόσβαση, τα οποία βρίσκονται ακόμα σε αυτόν τον χώρο».

Το ύποπτο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας

«Η μεγάλη πυρκαγιά δεν έχει εξήγηση…», λένε οι πραγματογνώμονες των συγγενών, που θεωρούν ότι υπήρχε ύποπτο φορτίο στην εμπορική αμαξοστοιχία, το οποίο πιθανότατα, ήταν στις ανοιχτές πλατφόρμες.

Για την εμπορική αμαξοστοιχία δεν υπάρχει βιντεοληπτικό υλικό, ούτε από τη φόρτωσή της, στον Σταθμό της Θεσσαλονίκης, αλλά ούτε και από την πορεία της μέχρι και το σημείο της σύγκρουσης.

Το απίστευτο είναι ότι το υλικό από τις κάμερες στο Σ.Σ Θεσσαλονίκης, που διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία σεκιούριτι, ζητήθηκε από τις Δικαστικές Αρχές το καλοκαίρι, με αποτέλεσμα η εταιρεία να απαντήσει ότι δεν το κρατούν αποθηκευμένο, μετά από τόσους μήνες υλικό.

Παραδόθηκαν 6 σκληροί δίσκοι.

Η προσπάθεια να ανακτηθούν στα εργαστήρια της Αστυνομίας στέφθηκε με απόλυτη… αποτυχία, και μόνο με λίγα «άχρηστα» καρέ τώρα καλείται εργαστήριο στο Λονδίνο να βγάλει -αν μπορεί- τα «κάστανα από τη φωτιά».

Αλλά και εδώ υπάρχει πρόβλημα, καθώς η διαδικασία «κόλλησε» στη μετάφραση και δεν υπάρχει διαθέσιμος διερμηνέας να μεταφράσει την παραγγελία του Εφέτη Ανακριτή.

Βλέποντας όλα αυτά, η Μαρία Καρυστιανού κάνει μία ανάρτηση στη σελίδα του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων και ζητά βοήθεια από τους πολίτες:

«Θα θέλαμε να παρακαλέσουμε ΟΛΟΥΣ τους πολίτες της Ελλάδας , εάν κάποιος έχει φωτογραφία ή βίντεο από το φορτηγό -τρένο που ενεπλάκη στο δυστύχημα την 28-02-2023 κατά τη διαδρομή του να επικοινωνήσει μαζί μας στο email: sillogos.tempi.2023@gmail.com»

Παράλληλα, χημικός μηχανικός από το Πολυτεχνείο θα δώσει τη δική του γνωμάτευση για το ξυλόλιο, που βρέθηκε στο χώρο της σύγκρουσης.

Μέσα σε όλα αυτά και η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, για την Σύμβαση 717… Και η απορία όλων μας είναι: Απαντήσεις θα δοθούν και πότε; Γιατί ένα χρόνο τώρα, ειδικά οι συγγενείς των θυμάτων – μόνο απαντήσεις δεν έχουν πάρει…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης