Ένα χρόνο πριν και συγκεκριμένα στις 22 Νοεμβρίου 2022 η Έμμα Καριωτάκη ,φοιτήτρια Κτηνιατρικής στη Θεσσαλονίκη θα χάσει τη ζωή της όταν ένας οδηγός 27 ετών θα την παρασύρει και θα την εγκαταλείψει στην οδό Εγνατία. Η ώρα έδειχνε 1.15 μετά τα μεσάνυχτα.

Ένα χρόνο μετά ο οδηγός κάθεται στο εδώλιο του κατηγορούμενου στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης. Ο 27χρονος οδηγός με τα αρχικά E.D αντιμετωπίζει ένα βαρύ κατηγορητήριο το οποίο παρουσιάζει για πρώτη φορά η «Ζούγκλα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Με πρόθεση κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους, οδηγούσες όχημα που ήταν τεχνικά ανασφαλές και προέβαινες σε επικίνδυνους ελιγμούς, με αποτέλεσμα το θάνατο άλλου»

Στο κατηγορητήριο γίνεται λόγος για όχημα που έχει υποστεί μετατροπές, αλλά και για ταχύτητα εντός κατοικημένης περιοχές που ξεπερνούσε τα 100 χλμ .

Το δικαστικό συμβούλιο εξετάζοντας όλα τα στοιχεία της ανάκρισης αναφέρει :

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το αυτοκίνητο παρουσίαζε αποκλίσεις από τις προδιαγραφές που είχε θέσει ο κατασκευαστής, έχοντας υποστεί μετατροπές  κατά τρόπο ώστε να πολλαπλασιαστεί η ιπποδύναμη, να αυξηθούν ιδιαίτερα οι επιδόσεις του, με τη ριζική μεταβολή των χαρακτηριστικών του ακόμη και αυτών που αφορούσαν το σύστημα πέδησης, αποτελώντας στην πραγματικότητα ένα τεχνικά ανασφαλές ή άλλως ιδιαίτερα επικίνδυνο όχημα, δυνάμενο σε συνδυασμό με την απειρία και την αδεξιότητα του οδηγού να αποτελέσει πηγή κοινού κινδύνου για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο».

Αυτές δεν ήταν οι μόνες μετατροπές καθώς όπως αναφέρεται στο βούλευμα: «Στο όχημα υπήρξε αντικατάσταση του εργοστασιακού κινητήρια  με ταυτόχρονη προσθήκη εξαρτημάτων (υπερσυμπιεστής, φιλτροχοάνη, σχάστρα) ώστε να αυξηθούν οι επιδόσεις του, αλλά και αντικατάσταση του συστήματος πέδησης χωρίς να τηρηθεί η προβλεπόμενη εκ του νόμου διαδικασία, αφού ουδέποτε κατατέθηκαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά στην αρμόδια Υπηρεσία  Μεταφορών και Επικοινωνιών  της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, ουδέποτε εκδόθηκε νέα άδεια κυκλοφορίας με αναγραφόμενη την πραγματική ισχύ και τον κυλινδρισμό του νέου κινητήρα, ο οποίος ήταν 1800 κυβικών, 20 βαλβίδων, που θα μπορούσε να αποδίδει ,συνδυαστικά με την προσθήκη και των λοιπών εξαρτημάτων 240 ίππους, έναντι του προβλεπόμενου με βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή κινητήρα 1.390 κυβικών, 16 βαλβίδων με ιπποδύναμη 101 άλογα».

«Ανέπτυξε υπερβολική ταχύτητα»

Ο κατηγορούμενος οδηγός – ο οποίος δεν είχε και δίπλωμα – έτρεχε σύμφωνα με το κατηγορητήριο, σαν να κινείται σε δρόμο εκτός πόλης.

«Πλησιάζοντας στην περιοχή της Καμάρας επί της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας ανέπτυξε υπερβολική ταχύτητα που έφθανε τα 104,12 χλμ/ώρα ,ήτοι κατά πολύ υπέρτερη της μεγίστης επιτρεπόμενης στο σημείο εκείνο, ενώ πραγματοποιούσε επικίνδυνους ελιγμούς κατά τη χρονική δε στιγμή που η πεζή Εμμανουέλα Καριωτάκη, διέσχιζε κάθετα το οδόστρωμα με κίνηση από τα δεξιά προς τα αριστερά σε σχέση με την πορεία του οχήματος  φθάσει σχεδόν στο μέσο αυτού ,επί της διπλής διαχωριστικής γραμμής ,ο κατηγορούμενος αντιλαμβανόμενος την κίνηση της πεζής, κινούμενος με την ίδια υπερβολική ταχύτητα έκανε απότομη χρήση της πέδης (φρενάρισμα πανικού) με αποτέλεσμα τα φρένα να αρχίσουν να επιβραδύνουν το αυτοκίνητο, ωστόσο από κάποιο σημείο και μετά το αυτοκίνητο συνέχισε να «σέρνεται πάνω στο δρόμο».

«Η Έμμα είχε χτυπηθεί και ο κατηγορούμενος οδηγός προκειμένου να μην γίνει αντιληπτή η εμπλοκή του σε οδικό τροχαίο ατύχημα, από το οποίο επήλθε βαρύτατος τραυματισμός άλλου ατόμου,  πραγματοποίησε οπισθοπορεία τραυματίζοντας εκ νέου την πεζή που κείτονταν στο οδόστρωμα, στην αριστερή ποδοκνημική χώρα, ενώ διέφυγε με ταχύτητα».

Μάρτυρες στην υπόθεση είχαν καταθέσει στην ανάκριση ότι άκουσαν μακριά ένα πολύ μεγάλο θόρυβο αυτοκινήτου το οποίο πέρασε από μπροστά τους με ταχύτητα και ότι το ίδιο όχημα στη συνέχεια τον είδαν να γέρνει και να εισέρχεται σε αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας με σπινάρισμα των ελαστικών και να χτυπά το κορίτσι που εκτινάχθηκε πολύ ψηλά.

Η δίκη που ξεκίνησε ήδη με την κατάθεση του πατέρα του Έμμας θα συνεχιστεί στις 29 Νοεμβρίου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης