Ο Γιάννης Τσεκλένης που γεννήθηκε στην Αθήνα το 1937, θεωρείται σαν το όνομα και η υπογραφή που τοποθέτησε την Ελλάδα στον παγκόσμιο σύγχρονο χάρτη της μόδας.

Οι δημιουργίες του, οι περισσότερες με έμφαση στο δικό του σχέδιο υφάσματος, διατέθηκαν κατά τις δεκαετίες ’60, ’70 και ’80 από το κορυφαία καταστήματα και πολυκαταστήματα του κόσμου και ο Τσεκλένης κέρδισε μια θέση στην γκαρνταρόμπα πολλών χιλιάδων γυναικών, ανδρών και παιδιών σε περισσότερες από 20 χώρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η υπογραφή Tseklenis διακρινόταν και σε ξεχωριστές συλλογές λευκών ειδών, πλακιδίων τοίχου/δαπέδου, αποσκευών, υφασμάτων εσωτερικού χώρου, ένδυση προσωπικού εταιριών και οργανισμών και το εσωτερικό αυτοκινήτων και αεροσκαφών.

Από την δεκαετία του ’90 ασχολείται με τον σχεδιασμό και την καλλιτεχνική επιμέλεια ξεχωριστών οικιστικών συνόλων και μικρών υπερπολυτελών ξενοδοχείων ενώ είναι υπεύθυνος για τον επιτυχημένο σχεδιασμό των νέων λεωφορείων και τρόλεϊ της Αθήνας και όλων των τρένων της χώρας.

Μια από τις ημερομηνίες – σταθμός στη ζωή και τη καριέρα του είναι το 1961 όταν ιδρύει την εταιρεία μελετών διαφημίσεως SPECTRA και σχεδιάζει καμπάνιες για μεγάλες ελληνικές εταιρείες όπως Σ.&Η. ΜΕΤΑΞΑΣ, ΑΓΑΙΟΝ, ΕΛΦΙΝΚΟ κ.α. Ασχολείται παράλληλα με διακοσμητικές εργασίες. Από τις πιο σημαντικές η διακόσμηση των εκκλησιών για τους βασιλικούς γάμους των Πριγκίπων Χουάν Κάρλος και Σοφίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη συνέχεια, επιμελείται της διακόσμησης της Μητρόπολης της Αθήνας για τους γάμους του Βασιλέα Κωνσταντίνου και της Πριγκίπισσας Άννας-Μαρίας.

Το 1969 μπαίνει στο στίβο της ανδρικής μόδας και συμπεριλαμβάνει τις δημιουργίες του στις boutiques
Μετά από δύο χρόνια σχεδιάζει τις στολές της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ. Σχεδιάζει υφάσματα εσωτερικού χώρου και τα λανσάρει στο Παρίσι και Το Λονδίνο.

Παράλληλά, σχεδιάζει στολές για την KUWAIT AIRWAYS, την ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΙΣΤΕΩΣ και το ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ Εκχωρεί την άδεια μαγιό TSEKLENIS στην εταιρεία BENGER RIBANA της Δ. Γερμανίας. Παρουσιάζεται στην εγκυκλοπαίδεια Ανδρικής Μόδας του ESQUIRE σαν ένας από τους σημαντικούς σχεδιαστές του 20ου αιώνα. Ιδρύει την TSEKLENIS MANUFACTURING, την Ελληνική Εταιρεία που θα παράγει πλέον όλα τα είδη TSEKLENIS για την παγκόσμια αγορά αποσύροντας όλες τις άδειες από τους ξένους οίκους.

Οι συλλογές TSEKLENIS το χρόνο αυτό πωλούνται από εκλεκτά καταστήματα στις ΗΠΑ, ΚΑΝΑΔΑ, ΑΓΓΛΙΑ, ΙΡΛΑΝΔΙΑ, ΔΑΝΙΑ, ΑΥΣΤΡΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ, ΟΛΛΑΝΔΙΑ, ΒΕΛΓΙΟ, Δ. ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΕΛΒΕΤΙΑ, ΙΑΠΩΝΙΑ, ΚΥΠΡΟ, ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ, ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ, ΤΑΙΛΑΝΔΗ, ΧΟΝΓΚ-ΚΟΝΓΚ, ΛΙΒΑΝΟ, ΚΟΥΒΕΙΤ, ΙΟΡΔΑΝΙΑ, ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ, ΝΟΤΙΟ ΑΦΡΙΚΗ και ΝΕΑ ΓΟΥΙΝΕΑ.

Αρχίζει συνεργασία με τα καταστήματα ΜΙΝΙΟΝ και σχεδιάζει σχολική ένδυση. Συμβάλλεται με την εταιρεία INTERNATIONAL MANAGEMENT GROUP και ξεκινάει ένα παγκόσμιο πρόγραμμα licensing ειδών TSEKLENIS. Ύστερα από μετάσταση του μελανώματος υφίσταται ακρωτηριασμό του αριστερού χεριού. Το χρόνο αυτό μετά από σειρά προβλημάτων με το ελληνικό τραπεζικό σύστημα αναγκάζεται να διακόψει την δραστηριότητά του στην Ελλάδα. Κλείνει το εργοστάσιο, τα εκθετήρια και τα 9 καταστήματα και πηγαίνει να ζήσει στην Νέα Υόρκη, διακόπτοντας έτσι τις εξαγωγές των ειδών TSEKLENIS από την Ελλάδα σε 24 χώρες.

Μετά από μια απουσία στην Αμερική, το 1979 επιστρέφει στην Ελλάδα και ιδρύει με την ΜΙΝΙΟΝ την TSEKLENIS INTERNATIONAL ABEE. Η εταιρεία ασχολείται με την παραγωγή και διάθεση των ειδών TSEKLENIS στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Κυβέρνηση του αναθέτει την μελέτη και την οργάνωση του Ελληνικού Κέντρου Σχεδιασμού Προϊόντων.

 Αναλαμβάνει να κατευθύνει την λειτουργία του ως τεχνικός σύμβουλος. Το Μουσείο METROPOLITAN της Νέας Υόρκης ζητά και αποκτά τις ταινίες του για την ταινιοθήκη μόδας. H FIAT του αναθέτει το σχεδιασμό του εσωτερικού του FIAT 126 Personal και Τεσσάρων παραλλαγών του FIAT AMICO.

Ο Γιάννης Τσεκλένης έχει δημιουργήσει ένα όνομα στην διεθνή αγορά μόδας για τις θεματικές συλλογές του. Αυτό οφείλεται στο ότι σχεδιάζει ο ίδιος τα υφάσματα που χρησιμοποιεί και που κατά καιρούς έχει αντλήσει θέματα από τα Ελληνικά Αγγεία, το Βυζάντιο, τους Ιμπρεσιονιστές, τα Ελληνικά Ξυλόγλυπτα, τις Τέχνες της Αφρικής, της Ινδονησίας, της Περσίας, της Κίνας, της Ιταλίας και της Ισπανίας, τα Εραλδικά Σύμβολα ενώ έχει εμπνευστεί και από την τέχνη του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου και του πιο σύγχρονου Γιάννη Γαϊτη.

Θεωρείται πρωτοπόρος στη Ελλάδα στην εφαρμογή των σύγχρονων μεθόδων του franchising και licensing ενώ ήταν ο πρώτος Έλληνας σχεδιαστής που ανέπτυξε ολοκληρωμένες συλλογές για τον άνδρα το παιδί και το σπίτι παράλληλα με την δημιουργία υφασμάτων και ενδυμάτων για τις γυναίκες.
Αφιέρωσε, ματαίως όμως, μεγάλο μέρος του χρόνου του τις δεκαετίες 70 και 80 για να οργανώσει παρουσιάσεις και άλλων ελλήνων σχεδιαστών με στόχο την διεθνή αγορά ώστε να δημιουργηθεί ενδιαφέρον για την εξάπλωση της ελληνικής μόδας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης