Οι 7 συνήθειες που καταστρέφουν την προσπάθειά σας να χάσετε βάρος

Οι 7 συνήθειες που καταστρέφουν την προσπάθειά σας να χάσετε βάρος
Αναζητάτε πολύτιμα διατροφικά μυστικά που να λύνουν άμεσα και ανώδυνα το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε με το βάρος και τη σιλουέτα σας. Καλό είναι να συνειδητοποιήσετε και να αποδεχτείτε πως δεν υπάρχουν μυστικά ή μαγικά φίλτρα για την πολυπόθητη μείωση στο νούμερο της ζυγαριάς. Όπως επισημαίνει η βιολόγος- διαιτολόγος Ιωάννα Αδαμίδου, οτιδήποτε υπόσχεται θεαματική απώλεια βάρους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα δεν δρα μεμονωμένα δίχως την αναγκαιότητα για ισορροπημένη διατροφή και άσκηση, δεν είναι απαραίτητα ελεγμένο, εγκεκριμένο ή ασφαλές, ούτε και είναι αποτελεσματικό διότι αν ήταν τότε θα είχαν αυτόματα λύσει όλοι το πρόβλημα βάρους τους μια για πάντα και άρα θα ήμασταν όλοι αδύνατοι!

Δυστυχώς όμως πολύς κόσμος συνεχίζει να υποφέρει από παχυσαρκία και να προβληματίζεται με τη διαχείριση βάρους συχνά καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του, διστάζοντας παράλληλα να καταφύγει στην μία και μοναδική υγιή και αποτελεσματική λύση μιας εξατομικευμένης ισορροπημένης διατροφής σε συνδυασμό με σωματική άσκηση, υπό την προσεγμένη επιστημονική παρακολούθηση του διαιτολόγου-διατροφολόγου που θα επιλέξει.

Η διαιτολόγος- διατροφολόγος και βιολόγος, Ιωάννα Αδαμίδου, υπογραμμίζει επτά τυπικές συνήθειες που σαμποτάρουν την προσπάθειά μας για απώλεια βάρους:

1) Δεν γυμνάζεστε. Ναι στην ξεκούραση, αλλά όχι στην καθιστική ζωή. Η σωματική άσκηση είναι απαραίτητη στην όλη προσπάθεια απώλειας βάρους αλλά και στη διατήρηση του μετέπειτα, διότι χτίζει μυϊκό ιστό και συνεπώς αυξάνει το μεταβολισμό. Επίσης, τίποτα δεν καίει λίπος σε αξιόλογο βαθμό παρά μόνο η αεροβική σωματική άσκηση, ειδικά όταν διαρκεί πάνω από μισή ώρα. Γυμναστική δεν είναι μόνο το γυμναστήριο, αλλά και το περπάτημα, το ποδήλατο, όλα τα είδη χορού, το κολύμπι, η yoga, οι πολεμικές τέχνες, κάποιο άθλημα. Ας μην ξεχνάμε ότι και οι δουλειές του σπιτιού αποτελούν επιπρόσθετη φυσική δραστηριότητα, δεν υποκαθιστούν όμως την ανάγκη για γυμναστική.

2) Συμπεριφέρεστε στα διάφορα σνακ σαν να πρόκειται για κυρίως φαγητό. Αντί να καταναλώσετε μισό ή ένα ολόκληρο πακέτο μπισκότα ή crackers, ίσως είναι προτιμότερο να επιλέξετε ένα πιάτο κανονικό φαγητό, το οποίο σε τελική ανάλυση θα περιέχει συν-πλην παρόμοιες θερμίδες και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα σας χορτάσει περισσότερο. Το ανεξέλεγκτο τσιμπολόγημα, πολύ περισσότερο αν συνοδεύεται ασυναίσθητα από μεγάλες ποσότητες και συμβαίνει για συναισθηματικούς λόγους ή για συντροφιά μπροστά από την τηλεόραση ή απλώς επειδή βαριέστε, είναι ικανό να σας φορτώσει με πάρα πολλές θερμίδες καταστρέφοντας έτσι την προσπάθεια σας για απώλεια βάρους.

3) Εάν αισθάνεστε εντονότατη πείνα την ώρα του δεκατιανού ή του απογευματινού, το πιο πιθανό είναι πως είστε πολλές ώρες νηστικοί, έχοντας τραφεί ελλιπώς ή έχοντας αποφύγει τελείως κάποιο προηγούμενο βασικό γεύμα. Η παράλειψη του πρωινού γεύματος ή και συχνά και του μεσημεριανού λόγω φόρτου εργασίας, το μερικό ή ανεξέλεγκτο τσιμπολόγημα κατά τη διάρκεια της ημέρας με την συνήθη παρουσία ενός μεγάλου γεύματος αργά το βράδυ διαταράσσει τον μεταβολισμό και αναμφισβήτητα αποθαρρύνει την απώλεια βάρους.

4) Πίνετε πολλές θερμίδες. Συχνά μάλιστα έχετε την αίσθηση ή θεώρηση πως ό,τι πίνετε είναι κενό θερμίδων! Η αλήθεια είναι πως οι πολλοί καφέδες με ζάχαρη, τα ροφήματα και τα αναψυκτικά, οι χυμοί σε μεγάλες ποσότητες και τα αλκοολούχα ποτά σας φορτώνουν γρήγορα με πολλές θερμίδες όταν καταναλώνονται σε ποσότητα και συχνότητα πέραν του μέτρου, δίχως να σας προσφέρουν ταυτόχρονα κορεσμό ή αίσθηση πληρότητας σε αντίθεση με οτιδήποτε μασιέται. Απολαύστε λοιπόν τον χυμό, τα ροφήματα και τα ποτά που σας αρέσουν με μέτρο, ικανοποιώντας πρωτίστως τη δίψα σας με άφθονο νερό και πραγματοποιώντας βασικά και δευτερεύοντα γεύματα ανά τρεις με τέσσερις ώρες.

5) Τρώτε γλυκό ή περισσότερο φαγητό μετά τη γυμναστική διότι νιώθετε πως το αξίζετε. Δυστυχώς μόλις εξισορροπήσατε την υπέροχη απώλεια θερμίδων που είχε δημιουργηθεί με την άσκηση! Η διαχείριση βάρους είναι θέμα ισορροπίας: Το βάρος σας αυξήθηκε της μεγαλύτερης πρόσληψης θερμίδων από αυτές που καίγατε καθημερινά, πιθανότατα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Εάν τρώτε όσες θερμίδες καίτε, το βάρος σας δεν θα μειωθεί αλλά θα παραμείνει ίδιο. Προκειμένου να χάσετε βάρος, πρέπει η ενέργεια που καταναλώνετε μέσω των θερμίδων που καίει ο οργανισμός σας να υπερβαίνει την ενέργεια που προσλαμβάνετε με την τροφή – τουτέστιν και με απλά λόγια, να καίτε περισσότερο απ’ όσο τρώτε, ή / και να τρώτε λιγότερο απ’ όσο καίτε!

6) Βλέπετε το δέντρο και όχι το δάσος, από διατροφικής άποψης. Αποφεύγετε π.χ. δημητριακά με «αμαρτωλές» νιφάδες σοκολάτας για πρωινό για να μην χαλάσετε υποτίθεται τη σιλουέτα σας, ταυτόχρονα όμως καταλήγετε να τρώτε πολλά γλυκά και απέχετε από οποιαδήποτε μορφή σωματικής άσκησης. Ξεχάστε τα «μη» και τα «δεν πρέπει». Δεν υπάρχουν καλές και κακές τροφές. Να θυμάστε πως τίποτα δεν παχαίνει, παρά μόνο η υπερβολή. Απολαύστε λοιπόν όλες τις αγαπημένες σας γεύσεις με μέτρο υπό την καθοδήγηση του διαιτολόγου-διατροφολόγου σας, εντρυφώντας συνολικά σε σωστές συνήθειες διατροφής και τρόπου ζωής που θα αντικατοπτριστούν αυτόματα και στο νούμερο της ζυγαριάς σας. Να θυμάστε ότι η συνήθεια είναι αυτή που μετράει, όχι η εξαίρεση: Δηλαδή, αν τρώτε μικρή ποσότητα γλυκού δύο φορές την εβδομάδα όντες κατά τ’ άλλα συνεπέστατοι ως προς τις διατροφικές σας συνήθειες, η προσπάθεια σας για απώλεια βάρους δεν θα επηρεαστεί. Κατ’ αντιστοιχία, αν γυμνάζεστε μόλις δύο φορές την εβδομάδα, το όφελος θα είναι ελάχιστο.

7) Νιώθετε πως έχετε καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια απώλειας βάρους δίχως αποτέλεσμα και άρα έχετε καταθέσει τα όπλα όντες πλήρως απογοητευμένοι και αποθαρρυμένοι. Η έλλειψη κινήτρου και η λανθασμένη ψυχολογία ως συνέπειες προηγούμενων αρνητικών εμπειριών προσπάθειας μείωσης βάρους σαφέστατα δύνανται να σαμποτάρουν την εκ νέου προσπάθεια σας, μια και είστε πλέον αρνητικά προκατειλημμένοι πως δεν θα τα καταφέρετε ή πως κανένας ειδικός δεν μπορεί να σας βοηθήσει. Ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής με στόχο την απώλεια βάρους δεν είναι και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι στερητικό ή βασανιστικό. Έχετε εμπιστοσύνη στο γεγονός ότι ο διαιτολόγος-διατροφολόγος που θα επιλέξετε μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε τον στόχο σας και μη διστάσετε να καταφύγετε στις επιστημονικές γνώσεις και συμβουλές του οποιαδήποτε στιγμή ακολουθώντας παράλληλα τις πολύτιμες διατροφικές του συστάσεις.

Πηγή: MediDiatrofi.gr

Επιμέλεια: Δήμητρα Μπιλάλη

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 22 Ιουνίου 2012, 13:21