Ο ρόλος του σκόρδου στην υγεία μας

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 18 Μαρτίου 2009, 11:46
Ο ρόλος του σκόρδου στην υγεία μας

Όταν ακούτε για το σκόρδο, τι σας έρχεται στο μυαλό; Μα φυσικά αυτή η έντονη οσμή αλλά και γεύση του. Μπορεί να το τρώμε με ευχαρίστηση στο σουβλάκι, στο τζατζίκι, στη σκορδαλιά αλλά που να ανοίξουμε το στόμα μας μετά αφού μυρίζει μέχρι και την επόμενη μέρα… Κι όμως το σκόρδο έχει σημαντικές ιδιότητες και οφέλη για την υγεία μας.

Γνωστό από την αρχαιότητα, το χρησιμοποιούσαν στην μαγειρική αλλά και για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες.

 

  • Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Β1, Β2, Β3 και περιέχει ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, σελήνιο.
  • Έχει αντιβιοτικές και αντιμικροβιακές ιδιότητες.
  • Καταπολεμά την πίεση σε άτομα με υψηλή πίεση. Χρειάζεται βέβαια προσοχή στα υποτασικά άτομα.
  • Καταπολεμά την χοληστερίνη.
  • Ωφελεί τα αγγεία και την καρδιά.
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου.

Η αλλισίνη είναι η ουσία που προσδίδει στο σκόρδο την χαρακτηριστική οσμή και γεύση και απελευθερώνεται όταν το κόβουμε σε κομματάκια και το τρώμε ωμό. Αυτή η ουσία είναι που του προσδίδει και τις ωφέλιμες  ιδιότητες.

Τρώτε λοιπόν σκόρδο, ιδιαίτερα ωμό αφού κάνει καλό στον οργανισμό μας. Και για να αποφύγουμε την κακοσμία και τους άλλους να τρέχουν μόλις μας πλησιάζουν, μπορείτε να πλύνετε αμέσως τα δόντια σας, να μασήσετε μία τσίχλα ή καραμέλα, να μασουλήσετε κόκκους καφέ, να φάτε λίγο λεμόνι ή να μασήσετε λίγο μαϊντανό. Κάτι από αυτά θα πιάσει αλλιώς δώστε στον συνομιλητή σας να φάει μία σκελίδα…

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 18 Μαρτίου 2009, 11:46