Τα βιντεοπαιχνίδια εικονικής πραγματικότητας υποτίθεται ότι αποτελούν ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα, αλλά ως φαίνεται πολλοί τα μπερδεύουν με την αληθινή ζωή.

Σύμφωνα με μία νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, στην οποία συμμετείχαν 86 γυναίκες ηλικίας 18 έως 40 ετών, όσες υποδύονται σέξι χαρακτήρες, όπως η Λάρα Κροφτ στο Tomb Raider, έχουν αυξημένες πιθανότητες να αντικειμενοποιήσουν σεξουαλικά τον εαυτό τους στην αληθινή ζωή.
Και το σοβαρότερο: οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι αυτές οι παίκτριες είχαν αυξημένες πιθανότητες να δηλώσουν πως αποδέχονται τον μύθο του βιασμού, που θέλει τη γυναίκα συνυπεύθυνη για τον βιασμό της!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η σεξουαλική αντικειμενοποίηση είναι η αντιμετώπιση ενός ανθρώπου ως αντικειμένου για την σεξουαλική απόλαυση των άλλων.

Όταν αντικειμενοποιείται κάποιος, παύουν να έχουν σημασία οι σκέψεις, τα συναισθήματα και οι ανάγκες του, καθώς το αντικείμενο είναι παθητικό και πάντα διαθέσιμο. Επιπλέον, η σεξουαλική αντικειμενοποίηση πιστεύεται ότι παίζει καθοριστικό ρόλο στον βιασμό.

Η έρευνα του Στάνφορντ, που πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήριο Εικονικής Ανθρώπινης Αλληλεπίδρασης (VHIL), βασίζεται στο επονομαζόμενο Φαινόμενο Πρωτέας, κατά το οποίο η συμπεριφορά ενός ανθρώπου «συμμορφώνεται με την ψηφιακή ταυτότητά του», σύμφωνα με τους ερευνητές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για παράδειγμα, όταν κάποιος υποδύεται έναν ψηφιακό χαρακτήρα που είναι πιο ψηλός από τον ίδιο, ο παίκτης είναι πιθανότερο να δρα με μεγαλύτερη…

Περισσότερα στο www.govastileto.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης