Η οικονομική κρίση δεν έχει «χτυπήσει» μόνο την πόρτα της Ελλάδας αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης.

Σύμφωνα με έρευνα της εφημερίδας «Guardian» ολοένα και αυξάνεται ο αριθμός των υποσιτισμένων μαθητών στη Βρετανία. Μάλιστα ένας στους δύο δασκάλους απάντησε στην έρευνα ότι υπάρχουν περιπτώσεις που πήρε πρωτοβουλία να φέρει φαγητό για μαθητές του στο σχολείο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εν λόγω έρευνα που έγινε ανάμεσα σε δασκάλους έδειξε ότι το 83% των ερωτηθέντων βλέπει μαθητές που είναι πεινασμένοι τα πρωινά, ενώ το 55% των δασκάλων θεωρεί ότι μέχρι και ένα στα τέσσερα παιδιά δεν έχει πάρει ικανοποιητικό πρόγευμα πριν έλθει στο σχολείο. Όπως φαίνεται η κατάσταση δεν έχει πάρει ακόμα ανεξέλεγκτες διαστάσεις, αφού μόλις 2% των δασκάλων απάντησε ότι όλα τα παιδιά του σχολείου τους έρχονται πεινασμένα στο μάθημα.

Ένας στους δύο εκπαιδευτικούς απάντησαν ότι έφεραν τρόφιμα ή φρούτα στο σχολείο με δική τους πρωτοβουλία, ενώ το 17% έδωσε στα παιδιά χρήματα για να πάρουν φαγητό. Τα ποσοστά των μαθητών με ανεπαρκή σίτιση φαίνεται μάλιστα ότι αυξάνονται την τελευταία διετία. Το καμπανάκι για τους δασκάλους χτυπά όταν παρατηρούν έλλειψη συγκέντρωσης, κούραση, προβλήματα στη συμπεριφορά των μαθητών και παράπονά τους ότι δεν αισθάνονται καλά.

Σύμφωνα με τους δασκάλους οι κυριότερες αιτίες βρίσκονται σε κοινωνικούς παράγοντες, όπως την συμπεριφορά των γονέων, οικογενειακά ή κοινωνικά προβλήματα, αλλά και τον περιορισμό των επιδομάτων και γενικότερα τις οικονομικές πιέσεις στην οικογένεια. Η ανεπαρκής σίτιση προκαλεί, μεταξύ άλλων, μείωση της ανάπτυξης και αναιμίες στους μαθητές, ενώ η κατάσταση αυτή δημιουργεί κοινωνικούς διαχωρισμούς μέσα στη σχολική τάξη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη Βρετανία τα παιδιά γευματίζουν στο σχολείο και ήδη κάποιοι πιέζουν ώστε να παρέχεται και πρόγευμα στο σχολείο σε μαθητές από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα που το έχουν ανάγκη. Προς το παρόν πρωτοβουλία υποσχέθηκε ο δήμαρχος του Λονδίνου, Boris Johnson, που αποφάσισε την προσφορά δωρεάν προγευμάτων σε 50 σχολεία στις φτωχότερες συνοικίες της πόλης.

Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης