Επιστήμονες ανακάλυψαν τι κρύβεται πίσω από τα μυστηριώδη κρανία, τα οποία χρονολογούνται πριν από 1.500 έτη και είχαν εντοπιστεί πέντε δεκαετίες πριν στη Βαυαρία.

Τα κρανία «εξωγήινου τύπου» ήταν τα πρώτα τέτοιου είδους που ανακαλύφθηκαν στη βόρεια Ευρώπη.

Μία τεχνική που χρησιμοποιείτο στις γυναίκες αλλά και στους άνδρες, γνωστή ως τεχνητή κρανιακή παραμόρφωση (ACD) (σ.σ.: προέκτασης κρανίων), εφαρμοζόταν μόνο κατά την παιδική ηλικία, όταν τα οστά εξακολουθούσαν να σχηματίζονται και τα κρανία ήταν ακόμα μαλακά και εύπλαστα.

Τα κρανία σε ωοειδές σχήμα αποτέλεσαν πρότυπο ομορφιάς ή σημάδι ευγενείας, ανέφεραν οι ερευνητές. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών τη Δευτέρα.

Για να λύσουν το μυστήριο των κρανίων οι ερευνητές εξέτασαν το DNA από 36 ενήλικες, εκ των οποίων οι 14 είχαν «τροποποιήσει» το σχήμα των κεφαλιών τους.

Τα δείγματα ελήφθησαν από έξι βαυαρικά νεκροταφεία.

Ελήφθη ακόμη το DNA από Ρωμαίο στρατιώτη και από δύο γυναίκες από την Κριμαία και τη Σερβία.

Όλοι οι άνθρωποι που είχαν παραμορφωμένα κρανία, τα οποία και αναλύθηκαν στην έρευνα, βρέθηκαν να προέρχονται από τη νότια και νοτιοανατολική Ευρώπη, με DNA που κωδικοποιεί καστανά μάτια και ξανθά ή καστανά μαλλιά, εν αντιθέσει με τους ξανθούς, γαλανομάτηδες βορείους.

Πηγή: RT