Ανταπόκριση από Στρασβούργο – Νίκος Ρούσσης

Με εκστρατείες ενημέρωσης και… «βέλτιστες πρακτικές» (sic), στο πλαίσιο της κυβερνο-υγιεινής, απαντά η Κομισιόν στα διαδικτυακά παιχνίδια αυτοκτονίας «Μomo» και «Μπλε Φάλαινα», παρά το γεγονός ότι τα ανήλικα θύματα αυξάνονται σε διάφορες χώρες.
Την ίδια ώρα αρκετοί τηλεφωνικοί αριθμοί φαίνονται να σχετίζονται με το δίκτυο που προωθεί την εξάπλωση του παιχνιδιού «Momo», το οποίο έχει φτάσει ήδη στην Ευρώπη (Ισπανία).
Το θλιβερό αυτό συμπέρασμα, ότι η Κομισιόν δεν δύναται να παρέμβει αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της θανατηφόρου αυτής διαδικτυακής απειλής, προκύπτει αβίαστα από την «αλληλογραφία» που είχαν επί του θέματος ο Κύπριος ευρωβουλευτής Σοσιαλιστών-Δημοκρατών Δημήτρης Παπαδάκης και η αρμόδια κοινοτική επίτροπος κυρία Γκάμπριελ.
Ρωτώντας την Κομισιόν για το τι προτίθεται να κάνει, ο Κύπριος ευρωβουλευτής σημείωνε στη γραπτή ερώτηση που είχε υποβάλει μεταξύ άλλων ότι:
*Το ολέθριο παιχνίδι αυτοκτονίας «Momo» πιστεύεται ότι κρύβεται πίσω από τον θάνατο ακόμη δύο εφήβων στην Κολομβία. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συλλέξει οι τοπικές αρχές, ένα 12χρονο κορίτσι και ένα 16χρονο αγόρι έβαλαν τέλος στη ζωή τους, αφού έπαιξαν το τρομακτικό παιχνίδι, που θέτει στους συμμετέχοντες απειλητικές για τη ζωή τους προκλήσεις μέσω WhatsApp.
*Το παιχνίδι «Momo» ξεκινάει με το αίτημα να προσθέσεις στην εφαρμογή έναν αριθμό τηλεφώνου, ο οποίος υποτίθεται ότι ανήκει στη Momo, μια γκροτέσκα φιγούρα. Στη συνέχεια, η Momo στέλνει στους παραλήπτες των μηνυμάτων της μια σειρά από προκλήσεις, επικίνδυνες για τη σωματική τους ακεραιότητα, οι οποίες κορυφώνονται με την «αποστολή» να αυτοκτονήσουν.
*Παρά το γεγονός ότι τα θύματα του παιχνιδιού αυτοκτονίας αυξάνονται σε διάφορες χώρες και αρκετοί τηλεφωνικοί αριθμοί φαίνονται να σχετίζονται με το δίκτυο που προωθεί την εξάπλωση του παιχνιδιού «Momo», το οποίο έχει φτάσει ήδη στην Ευρώπη (Ισπανία), εντούτοις οι Αρχές δεν έχουν καταφέρει ακόμα να ανακαλύψουν ποιοι κρύβονται πίσω από το σαδιστικό challenge game.
Η επίτροπος Γκάμπριελ, που εδέησε να απαντήσει στις 13 Νοεμβρίου στον ευρωβουλευτή, παραδέχεται ότι η Κομισιόν είναι ενήμερη για τα επιβλαβή διαδικτυακά φαινόμενα, όπως το παιχνίδι αυτοκτονίας «Momo», και ισχυρίζεται ότι έχει αναλάβει πολλαπλές δράσεις στον τομέα της επιγραμμικής ασφάλειας των παιδιών ήδη από την αρχή του διαδικτύου.
Αναφέρει, λοιπόν, ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής της «Καλύτερο Διαδίκτυο για τα παιδιά», παρέχει χρηματοδότηση στο δίκτυο «INSAFE» των ευρωπαϊκών κέντρων ασφαλέστερης χρήσης του διαδικτύου, ώστε να διοργανώνονται εκστρατείες ευαισθητοποίησης σχετικά με θέματα ασφάλειας των παιδιών και να παρέχεται τηλεφωνική γραμμή συμβουλευτικής υποστήριξης σε κάθε κράτος-μέλος.

Το δίκτυο INSAFE, σε συνεργασία με το εμπλεκόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς το συγκεκριμένο νεοεμφανισθέν φαινόμενο και, όπως πληροφορεί η επίτροπος, το θέμα των διαδικτυακών δοκιμασιών βρίσκεται ήδη στην ημερήσια διάταξη του επερχόμενου Φόρουμ για ένα ασφαλέστερο Διαδίκτυο 2018, της ετήσιας διάσκεψης της Κομισιόν σχετικά με την επιγραμμική ασφάλεια των παιδιών, στην οποία συμμετέχουν πολλά ενδιαφερόμενα μέρη και μεταξύ των προσκεκλημένων ομιλητών είναι και ο πατέρας ενός εφήβου που σκοτώθηκε σε διαδικτυακή δοκιμασία.

Υπάρχει, λέει, και η πανευρωπαϊκή εκστρατεία #SaferInternet4EU5, την οποία ξεκίνησε η επίτροπος κα Gabriel την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018, με στόχο την ευαισθητοποίηση (;) παιδιών, δασκάλων/εκπαιδευτικών παραγόντων και γονέων σχετικά με την επιγραμμική ασφάλεια των παιδιών, τον γραμματισμό στα μέσα επικοινωνίας, καθώς και την κυβερνο-υγιεινή.
Η επίτροπος καταλήγει στο ότι η Κομισιόν επίσης διευκολύνει τη «Συμμαχία για την καλύτερη προστασία των ανηλίκων στο Διαδίκτυο», μια πολυσυμμετοχική πλατφόρμα που συγκεντρώνει περισσότερους από 40 βασικούς παράγοντες του κλάδου, μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) και το Ταμείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Παιδιά (UNICEF), και που αποσκοπεί στη βελτίωση του διαδικτυακού περιβάλλοντος για τα παιδιά αντιμετωπίζοντας το επιβλαβές περιεχόμενο και τις επιβλαβείς συμπεριφορές μέσω αυτορρύθμισης.

Στην πράξη, όμως, τα διαδικτυακά παιχνίδια αυτοκτονίας ανηλίκων επεκτείνουν τη δράση τους από τη μία γεωγραφική ήπειρο στην άλλη!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης