O άνεργος της χρονιάς

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2012, 18:32












Η ιταλική εταιρεία «Benetton» συχνά προκαλεί με τις γραφιστικές επιλογές της και τις διαφημιστικές της καμπάνιες. Αυτή τη φορά επέλεξε να θέσει το ζήτημα που ανησυχεί το σύνολο των ευρωπαϊκών κοινωνιών. Οι νέοι άνεργοι αποτελούν το μοτίβο της νέας διαφημιστικής σειράς. Πρωταγωνιστές, όμορφα πρόσωπα νέων ανθρώπων, ντυμένα με γούστο τα οποία όμως είναι καταδικασμένα να ζήσουν τον εφιάλτη. Ο τίτλος της καμπάνιας είναι «Ο άνεργος της χρονιάς».

/Uploads/Media/VMIX/Video/2012/Sep/18/152429471.jpg

Τίτλος προκλητικός, που σαρκάζει τις επιλογές των κυβερνήσεων, οι οποίες υιοθετούν το μοντέλο της αυστηρής δημοσιονομικής πειθαρχίας. Αυτά τα νέα πρόσωπα είναι και τα κατεξοχήν θύματα αυτών των πολιτικών.

Με την πρωτότυπη αυτή κίνηση, ο Αλεσάντρο Μπένετον, προσπαθεί να «χτυπήσει» το πρόβλημα της ανεργίας, καλώντας περίπου 100 εκατομμύρια νέους να του προτείνουν φρέσκιες ιδέες για τη καινούργια καμπάνια της κολεξιόν του.

Ο πρόεδρος του Ομίλου «Benetton», 48 ετών, με την νέα του διαφημιστική εκστρατεία, η οποία αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις, προωθεί το πρόβλημα των άνεργων νέων, κάτω των 30 ετών οι οποίοι καθημερινά ρίχνονται στη «μάχη» για μία θέση στην αγορά εργασίας.

Στις διαφημίσεις της νέας του καμπάνιας εμφανίζονται νεαρά άτομα, γεμάτα αποφασιστικότητα, άλλα να παίρνουν μέρος σε διαδηλώσεις διαμαρτυρίας, άλλα να περιμένουν στην ουρά για να δώσουν μία συνέντευξη και άλλα να βρίσκονται στο γραφείο ανεργίας. Μεταξύ άλλων, στις διαφημίσεις, απεικονίζονται πρόσωπα νεαρών ανθρώπων που περιγράφονται με φράσεις όπως: «Βαλεντίνα, 30 ετών, μη-δικηγόρος από την Ιταλία» ή «Ένο, 28 ετών, μη-ηθοποιός από την Αμερική».

Η νέα παγκόσμια διαφημιστική εκστρατεία περιλαμβάνει αφίσες, μπλουζάκια, μια ταινία και έναν διαγωνισμό για την επιλογή των «100 ανέργων της χρονιάς», ο καθένας από τους οποίους θα κερδίσει 5.000 ευρώ για την ιδέα του. Οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να είναι μεταξύ 18 και 30 ετών και - απαραιτήτως - άνεργοι. Θα πρέπει να καταθέσουν την ιδέα τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.unhatefoundation.org και θα επιλεγούν μέσω διαδικτυακής δημοσκόπησης από τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους στην ίδια ιστοσελίδα. Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει μέχρι τις 14 Οκτωβρίου.

«Αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι να σκεφτούμε»

Ο «βαρόνος» της Benetton, υποστηρίζει ότι το οικονομικό μοντέλο που εφαρμόστηκε μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ένα μοντέλο το οποίο βασίστηκε σε μια αμείλικτη αύξηση του ΑΕΠ για την εξασφάλιση της ευημερίας, κατέστη απαρχαιωμένο εξαιτίας των ραγδαίων αλλαγών που συντελέστηκαν στα τέλη του 20ου αιώνα και στις αρχές του 21ου με την εξέλιξη της τεχνολογίας. «Αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι να σκεφτούμε. Πρέπει να αποδεχτούμε ότι το ΑΕΠ δεν είναι το μοναδικό που θα πρέπει να χρησιμοποιούμε», τόνισε σε συνέντευξή του στη «ναυαρχίδα» του ομίλου στη Βρετανία, που είναι το κατάστημα της κοσμοπολίτικη συνοικίας «Νάιτσμπριτζ» του Λονδίνου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, για την εκστρατεία «στρατολογήθηκε» ομάδα 50 εμπειρογνωμόνων της Benetton, οι οποίοι και του προσκόμισαν στατιστικά στοιχεία που καταδείκνυαν πως ο αριθμός των ανέργων σε ολόκληρο τον κόσμο, ηλικίας 15 με 29, ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια. Όπως είπε ο ίδιος, «εμπνεύστηκε» από ένα πρόσφατο ταξίδι του στην Ιαπωνία. Ο Μπένετον φωτογράφισε ως παράδειγμα προς μίμηση την Ιαπωνία, η οποία επέζησε σφοδρής οικονομικής κρίσης στα τέλη της δεκαετίας του '90 και μιας οικονομίας που τα τελευταία 20 χρόνια έχει συρρικνωθεί. «Την ίδια στιγμή κατάφεραν να την κάνουν καθαρότερη οικονομία. Πηγαίνεις στο Τόκιο και βλέπεις ότι ο θόρυβος είναι μικρότερος, κυκλοφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δεν υπάρχει ατμοσφαιρική ρύπανση ή τουλάχιστον είναι μικρότερη», αναφέρει, ολοκληρώνοντας τη συνέντευξη ο Μπένετον.

Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη καμπάνια του ίδιου οίκου ρούχων, με τον τίτλο «Unhate» είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων ιδιαίτερα από το Βατικανό, καθώς σε μία από τις φωτογραφίες της καμπάνιας απεικονίζονταν ο Πάπας Βενέδικτος 16ος να φιλά στο στόμα τον ιμάμη του Καΐρου.

Για «σοβαρή έλλειψη σεβασμού προς τον Πάπα» έκανε λόγο τότε, ο εκπρόσωπός του, Φεντερίκο Λομπάρντι, ο οποίος είχε προειδοποιήσει ότι θα προχωρήσει σε «διαβήματα προκειμένου να διασφαλιστεί ο σεβασμός προς το πρόσωπο του Αγίου Πατέρα».

Η εκστρατεία αυτή κατέληξε στη σύναψη συμφωνίας τον Μάιο, με την εταιρεία να κάνει δωρεά σε καθολική φιλανθρωπική οργάνωση για να τερματιστεί κατ' αυτόν τον τρόπο η νομική διαμάχη που είχε με το Βατικανό εξαιτίας της επίμαχης διαφήμισης.

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2012, 19:17