Δυστύχημα ή τρομοκρατική ενέργεια

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 19 Μαΐου 2016, 21:28
Δυστύχημα ή τρομοκρατική ενέργεια
Κορυφώνεται η αγωνία για την τύχη των 66 επιβαινόντων του αεροσκάφους Airbus A320 της EgyptAir που χάθηκε από τα ραντάρ και τελικά συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κρήτης και Καρπάθου τα ξημερώματα της Πέμπτης.

Η μοιραία πτήση MSR804 Παρίσι-Κάιρο της EgyptAir χάθηκε από τα ραντάρ τα ξημερώματα της Πέμπτης. Το Airfbus A320 που την εκτελούσε συνετρίβη νότια της ΚρήτηςΈπειτα από πολύωρες έρευνες, οι αιγυπτιακές Αρχές και η ιδιοκτήτρια εταιρία ανακοίνωσαν πως εντοπίστηκαν τα συντρίμμια και το κουφάρι του μοιραίου αεροσκάφους, κάτι που λίγες ώρες αργότερα φέρεται να διέψευσε ο αντιπρόεδρος της AigyprAir, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN. Τόσο η Ελλάδα με πλωτά και εναέρια μέσα όσο η Αίγυπτος και άλλες χώρες συμμετέχουν ενεργά τις τελευταίες ώρες για την εύρεση τυχόν επιζώντων.

Τρομοκρατική ενέργεια «βλέπουν» πίσω από την συντριβή του αεροσκάφους της EgyptAir αξιωματούχοι από την Αίγυπτο, με τον υπουργό Πολιτικής Αεροπορίας της χώρας να δηλώνει ότι είναι το πιθανότερο σενάριο. Την ίδια άποψη εκφέρουν και οι Αμερικανοί αξιωματούχοι (καθώς και ο υποψήφιος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ) οι οποίοι εκτιμούν από τις κινήσεις του αεροσκάφους ότι η πιθανότερη αιτία για τη μοιραία κατάληξή του ήταν η πυροδότηση εκρηκτικού μηχανισμού. Ερευνητές ωστόσο εξετάζουν και το ενδεχόμενο μηχανολογικού προβλήματος.

Το αεροπλάνο που εκτελούσε την πτήση πτήση MSR804 Παρίσι-Κάιρο, χάθηκε από τα ραντάρ στις 03.29 τα ξημερώματα της Πέμπτης. Τραγικές φιγούρες αποτελούν οι συγγενείς των επιβαινόντων (56 επιβάτες, μεταξύ των οποίων τρία παιδιά, και δέκα άτομα πλήρωμα), οι οποίοι περιμένουν τις επίσημες ανακοινώσεις για να μάθουν τι απέγιναν τα αγαπημένα τους πρόσωπα.  

Λίγο μετά τις 15.20 το μεσημέρι, αιγυπτιακό αεροσκάφος τύπου C-295 που συμμετείχε στην επιχείρηση για την ανεύρεση του Airbus εντόπισε στη θαλάσσια περιοχή 230 χλμ νοτιοανατολικά της Κρήτης συντρίμμια (σ.σ.: δύο πορτοκαλί αντικείμενα), τα οποία φέρονται να ανήκουν στο εξαφανισμένο αεροπλάνο.

Δείτε τις πρώτες εικόνες από τα συντρίμμια που δείχνουν ένα σωσίβιο και ένα κάθισμα επιβάτη:










Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας επιβεβαίωσε «ότι εντοπίστηκαν πλαστικά αντικείμενα με σκοινιά, 50 μίλια από το σημείο που χάθηκε το ίχνος του αεροσκάφους των αιγυπτιακών αερογραμμών».

Λίγο αργότερα, ελληνικό C-130 επιβεβαίωσε ότι το αντικείμενο που είχε εντοπιστεί είναι ένα πορτοκαλί σωσίβιο και ότι στο ίδιο σημείο -κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας- βρίσκεται ένα ασημί γυαλιστερό αντικείμενο.

Τα πλωτά μέσα που μετέβησαν στην περιοχή 210 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Κρήτης αναμένεται να περισυλλέξουν τα αντικείμενα για να διαπιστωθεί αν το σωσίβιο και το άλλο ασημί αντικείμενο είναι κομμάτια από το εξαφανισμένο Airbus της EgyptAir.

Συνολικά πέντε χώρες βοηθούν τις αιγυπτιακές Αρχές στις επιχειρήσεις εντοπισμού και διάσωσης. Πρόκειται για τις Ελλάδα, Βρετανία, Γαλλία, Κύπρο και Ιταλία. Στις έρευνες από ελληνικής πλευράς συμμετέχουν C-130, ελικόπτερα Super Puma και μία φρεγάτα.
 
Σύμφωνα με την υπηρεσία διαχείρισης του ευρωπαϊκού δικτύου αεροπορικής κυκλοφορίας Eurocontrol, στην περιοχή την ώρα που εξαφανίστηκε το Airbus A320 από τα ραντάρ δεν επικρατούσαν άσχημες καιρικές συνθήκες.

Φωτογραφία από δορυφόρο της NASA που δείχνει ότι οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή της συντριβής ήταν αίθριες και άρα δεν αποτέλεσαν παράγοντα στην πτώση του αεροσκάφους

Το χρονικό της εξαφάνισης


Η πτήση MSR804 των Αιγυπτιακών αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι-Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02.24 (ώρα Ελλάδας) τα ξημερώματα της Πέμπτης.

Στις 03.29 πμ χάθηκε το στίγμα του πολιτικού αεροσκάφους της EgyptAir, όπως δήλωσε ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Κωνσταντίνος Λιντζεράκος.

Στις 03.27 ώρα Ελλάδος, ήταν η τελευταία απόπειρα επικοινωνίας του ελληνικού πύργου ελέγχου με τον πιλότο, ο οποίος ωστόσο δεν απάντησε. Αμέσως οι ελληνικές Αρχές κινητοποίησαν τις δυνάμεις έρευνας και διάσωσης, ενώ επικοινώνησαν και με την αιγυπτιακή πλευρά, η οποία αγνοούσε τα δεδομένα για το αεροσκάφος.

Όπως είπε ο κ. Λιντζεράκος, στην τελευταία επικοινωνία που είχε ο Πύργος Ελέγχου του FIR Αθηνών με τον πιλότο στις 02.55 τα ξημερώματα, ενώ βρισκόταν πάνω από τη νήσο Κέα, εκείνος δεν ανέφερε κανένα πρόβλημα. Μάλιστα τήρησε όλες τις συντεταγμένες που του δόθηκαν μέχρι να βγει από τον εναέριο ελληνικό χώρο.

Το αεροσκάφος την ώρα της εξαφάνισής του βρισκόταν στα 37 χιλιάδες πόδια και η ταχύτητά του ήταν 519 μίλια. Σύμφωνα με πληροφορίες, καπετάνιος εμπορικού πλοίου φέρεται να είδε μία λάμψη στον ουρανό περίπου 130 μίλια νοτιοδυτικά της Καρπάθου.

Πηγή της ελληνικής υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) ότι το αεροσκάφος της Egyptair συνετρίβη νότια της Καρπάθου, εντός του αιγυπτιακού εναερίου χώρου. 

«Περί τις 03.29 ώρα Ελλάδος, την ώρα που βρισκόταν στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, το αεροσκάφος εξαφανίσθηκε από τα ελληνικά ραντάρ... Συνετρίβη σε απόσταση περίπου 130 μιλίων από το νησί της Καρπάθου» διευκρίνισε η πηγή στο AFP.

Το πιθανό σημείο της συντριβής

Σύγχυση με το σήμα κινδύνου

Σύγχυση συνεχίζει να επικρατεί σχετικά με το εάν το αεροσκάφος εξέπεμψε ή όχι σήμα κινδύνου. Ο αιγυπτιακός στρατός στον λογαριασμό του στο Facebook ανακοίνωσε πως κανένα «σήμα κινδύνου» δεν ελήφθη, διαψεύδοντας ισχυρισμό που ανακοινώθηκε νωρίτερα από την αιγυπτιακή αεροπορική εταιρεία.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το γεγονός ότι οι πιλότοι δεν είχαν χρόνο να εκπέμψουν σήμα κινδύνου σημαίνει ότι κάτι αιφνιδιαστικό συνέβη στο αεροσκάφος.

Οι τελευταίοι ελιγμοί του αεροσκάφους

Πρόκειται για την τελευταία μίας σειράς αντιφατικών ανακοινώσεων για την εκπομπή ή μη σήματος κινδύνου από το πλήρωμα της πτήσης MS804 ή αυτόματου σήματος SOS από τα συστήματα του αεροσκάφους.

Αρχικά το πρωί, ο αντιπρόεδρος της Egyptair είχε διαβεβαιώσει ότι δεν εξεπέμφθη κανένα σήμα κινδύνου. Αργότερα, ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας ανέφερε το αντίθετο, ενώ εκπρόσωπος της εταιρείας διευκρίνιζε ότι «σήμα κινδύνου» ελήφθη από τον αιγυπτιακό στρατό «λιγότερο από δέκα λεπτά» πριν από την εξαφάνιση του αεροσκάφους από τα ραντάρ.

Μετά την είδηση της εξαφάνισης του αεροσκάφους, ο Γάλλος Πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αιγύπτιο ομόλογό του, Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, ενώ ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μανουέλ Βαλς, δήλωσε ότι «κανένα ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποκλεισθεί».

Στο ίδιο μήκος κύματος, ερωτηθείς από δημοσιογράφους, ο πρωθυπουργός της Αιγύπτου Σερίφ Ισμαΐλ δήλωσε: «Σε αυτήν την φάση δεν μπορούμε ούτε να αποκλείσουμε ούτε να επιβεβαιώσουμε οτιδήποτε. Πρέπει να ολοκληρωθούν όλες οι έρευνες ώστε να μάθουμε την αιτία».



Τα σενάρια που εξετάζονται

Παρότι όπως δηλώνουν τόσο οι αιγυπτιακές όσο και οι γαλλικές αρχές, κανένα ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποκλειστεί μέχρι να εντοπιστεί το αεροσκάφος και να ολοκληρωθούν οι έρευνες, το «φάντασμα» της τρομοκρατικής ενέργειας πλανάται πάνω από την υπόθεση.

Αν και προς το παρόν καμία ανάλογη ένδειξη κακόβουλης ενέργειας δεν υπάρχει, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει ότι μόλις πριν από επτά μήνες το Ισλαμικό Χαλιφάτο είχε «φυτέψει» μια βόμβα σε ρωσικό αεροσκάφος με προορισμό τον Σινά, ενώ είχε ανακοινώσει ότι θα συνεχίζει να στοχεύει το Αιγυπτιακό κράτος και τους Δυτικούς που επισκέπτονται την Αίγυπτο.

Μάλιστα, ο πρώην πιλότος της EgyptAir, Σαρίφ Μεχέρα δήλωσε στο RT ότι το πλήρωμα του αεροσκάφους που συνετρίβη, είχε δεχθεί απειλές λίγες ημέρες πριν. Όπως είπε ο Μεχέρα, άγνωστος είχε γράψει προ ημερών στα αραβικά, στο κύτος ενός αεροσκάφους της EgyptAir το εξής απειλητικό μήνυμα: «Οι επόμενες δολοφονίες θα είναι στην πτήση SU-GCC». Ο πρώην πιλότος ανέφερε μάλιστα ότι οι αιγυπτιακές υπηρεσίες ασφαλείας γνώριζαν για το περιστατικό.

Οι ερευνητές δεν αποκλείουν καθόλου το ενδεχόμενο το αεροσκάφος να ξέμεινε από καύσιμα λίγο πριν την προσγείωσή του.

Το πλήρωμα


Αραβικά μέσα Ενημέρωσης έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες και ονόματα των μελών του πληρώματος. Πρόκειται για τους Mohammed Saeed Ali Shakir (πιλότος), Mohammad Ahmed Mahmud Ahmed Assem (βοηθός πιλότου).







Από αραβικές ιστοσελίδες δόθηκαν επίσης στη δημοσιότητα φωτογραφίες από μέλη του πληρώματος (αεροσυνοδοί). Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστά τα ονόματά τους:





Oι επιβάτες

Στη δημοσιότητα δόθηκε και η λίστα με τους επιβάτες του μοιραίου Airbus της EgyptAir. Οι εθνικότητες των επιβατών που αγνοούνται είναι:

- 30 Αιγύπτιοι
- 15 Γάλλοι
- Δύο Ιρακινοί
- Ένας Βρετανός
- Ένας Βέλγος
- Ένας από το Κουβέιτ
- Ένας από τη Σαουδική Αραβία
- Ένας Σουδανός
- Ένας Αφρικανός
- Ένας Πορτογάλος
- Ένας Αλγερινός
- Ένας Καναδός





Ανάμεσα στους επιβάτες βρισκόταν και ένας φοιτητής που εκπαιδευόταν στη στρατιωτική ακαδημία του Saint-Cyr και είχε αναχωρήσει από το Παρίσι για να μεταβεί στο Τσαντ και να παραστεί στην κηδεία της μητέρας του.

Ένας ακόμα επιβάτης από την Αίγυπτο επέστρεφε στη γενέτειρά του, έπειτα από ιατρική αγωγή που είχε ακολουθήσει στη Γαλλία.

Στο αεροπλάνο βρισκόταν και ένας πατέρας με την κόρη του, που είχαν αναχωρήσει από το Παρίσι με προορισμό το Κάιρο.

Όπως αναφέρει στο BBC η ξαδέρφη του πατέρα, η μητέρα της μικρής εκλιπαρούσε τον άνδρα της να μην πάρει μαζί του την κόρη τους αλλά δεν κατάφερε να τον πείσει.

«Ο ξάδερφος μου πήρε την μικρή του κόρη, μαζί του. Τώρα είναι νεκροί, ξέρω είναι νεκροί. Δεν υπάρχει ελπίδα... Η μητέρα της του ζήτησε να μην την πάρει μαζί του. Τον εκλιπαρούσε να μην πάρει το κορίτσι της στο ταξίδι. Πρέπει να αισθάνθηκε το κακό που θα συνέβαινε. Τώρα κλαίει...» είπε χαρακτηριστικά.


Διαβάστε επίσης:

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 20 Μαΐου 2016, 00:36