Χρησιμοποιείτε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή εφαρμογές μηνυμάτων, όπως Messenger, WhatsApp ή Viber; Μήπως αγοράζετε προϊόντα διαδικτυακά; Τότε ενδεχομένως να έχετε διερωτηθεί τι κάνουν οι διαδικτυακές εταιρείες με τα προσωπικά σας δεδομένα. Από σήμερα, 25 Μαΐου, τίθεται σε ισχύ στην Ε.Ε. ο νέος Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων με στόχο την αποτελεσματικότερη προστασία προσωπικών δεδομένων και την καταπολέμηση της κατάχρησής τους.

Η Κριστίνε Στέφεν, νομικός και ειδικός σε ζητήματα προσωπικών δεδομένων στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, εξηγεί στην Deutsche Welle ότι το σημαντικότερο για τους καταναλωτές είναι ότι το νομικό πλαίσιο για τις εταιρείες του διαδικτύου γίνεται αυστηρότερο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης οφείλουν πλέον να πληροφορούν τους καταναλωτές για ποιο λόγο επεξεργάζονται προσωπικά δεδομένα, για πόσο διάστημα τα αποθηκεύουν, αν χρησιμοποιούν τα δεδομένα για να δημιουργήσουν προφίλ χρηστών ή ακόμα αν έχουν μεταφέρει τα δεδομένα σε τρίτη χώρα εκτός Ε.Ε.» σημειώνει.

Τσουχτερά πρόστιμα έως και 20 εκατ. ευρώ
Από σήμερα οι κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων ισχύουν σε ολόκληρη την Ε.Ε. Κατά συνέπεια, κολοσσοί όπως η Microsoft ή η Facebook δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να μεταφέρουν την έδρα τους σε χώρες όπως η Ιρλανδία, με πιο χαλαρό νομικό πλαίσιο ως προς την προστασία προσωπικών δεδομένων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων ισχύει ακόμα και για εταιρείες που δεν έχουν την έδρα τους σε χώρα της Ε.Ε. Επιπλέον, σε περίπτωση παραβίασης των νέων κανόνων, οι εταιρείες θα βρεθούν αντιμέτωπες με τσουχτερά πρόστιμα που φθάνουν μέχρι και τα 20 εκατομμύρια ευρώ ή το 4% του παγκόσμιου τζίρου τους, ανάλογα με το ποιο από τα δύο είναι υψηλότερο.

Η βασική ιδέα του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων είναι ότι απαγορεύεται, επί της αρχής, η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Υπάρχουν ωστόσο και εξαιρέσεις: Έτσι κάθε εταιρεία που επεξεργάζεται δεδομένα θα πρέπει να αποδείξει ότι η ενέργεια αυτή είναι απαραίτητη, αλλά και ότι δεν συλλέγονται περισσότερα δεδομένα από όσα πραγματικά χρειάζονται. Πολλοί ειδικοί αλλά και καταναλωτές χαιρετίζουν την καλύτερη προστασία δεδομένων. Ανάμεσά τους ο επιχειρηματίας, επιστήμονας και συγγραφέας Λαρς Γέγκερ:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Από εδώ και στο εξής ο πολίτης αποκτά σε κάποιο βαθμό έλεγχο και πρόσβαση στα δεδομένα του, κάτι που είναι σίγουρα μια πολύ θετική εξέλιξη. Το ερώτημα που τίθεται, ωστόσο, είναι πόσο αποτελεσματική είναι η προστασία δεδομένων; Γεγονός, πάντως, είναι ότι μπαίνει επιτέλους ”φρένο” στην ασυδοσία των διαδικτυακών εταιρειών».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης