Την πρώτη του δοκιμαστική πτήση πραγματοποίησε χθες στην Ελβετία στην αεροπορική βάση του Παγέρν, το αεροπλάνο «Solar Impulse 2», το οποίο κινείται αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια. Σημειώνεται ότι το 2015 «το Solar Impulse 2» στοχεύει να πραγματοποιήσει τον γύρο του κόσμου.

Το αεροπλάνο ανέπτυξε ταχύτητα στην πίστα, προωθούμενο από τους τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες του που τροφοδοτούνται από 17.200 ηλιακές κυψέλες, ανέφεραν δημοσιογράφοι του Γαλλικού Πρακτορείου. Αφού διήνυσε μερικές εκατοντάδες μέτρα, απογειώθηκε χάρη στα τεράστια φτερά του, που είναι μεγαλύτερα απ’ αυτά ενός Μπόινγκ 747. Η πρώτη πτήση του διήρκεσε 2 ώρες και 15 λεπτά, μισή ώρα περισσότερο απ’ ό,τι είχε προβλεφθεί αρχικά, και το αεροσκάφος δεν ανέβηκε σε ύψος μεγαλύτερο των 1.800 μέτρων, στο οποίο πραγματοποίησε μερικούς ελιγμούς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Γερμανός Πιλότος του αεροσκάφους Μάρκους Σέντελ είπε σε δηλώσεις του στο πρακτορείο: «παρόλο που αντιμετωπίσαμε κάποιες δονήσεις στην αρχή της πτήσης, τα τελικά αποτελέσματα της απόδοσης είναι σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς. Είναι μια πολύ καλή μέρα για την ομάδα του “Solar Impulse”».

Χαρακτηριστικά του «Solar Impulse 2»

Αυτό το δεύτερο και καινούριο πρωτότυπο αεροπλάνο (το οποίο τροφοδοτείται αποκλειστικά από την ενέργεια των ηλιακών κυψελών του), έχει άνοιγμα πτερύγων 72 μέτρα, όσο και ένα Airbus A380, αλλά για βάρος 2.300 κιλών, 150 φορές μικρότερο από το γιγάντιο αεροπλάνο της Airbus.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι συγκυβερνήτες του αεροσκάφους, ο Αντρέ Μπόρσμπεργκ, πρώην στρατιωτικός πιλότος, και Μπερτράν Πικάρ, ο εγγονός του Ελβετού εξερευνητή Ογκίστ Πικάρ, έχουν ήδη συσσωρεύσει εμπειρία με το πρώτο πρωτότυπο «Solar Impulse»: Έχουν διασχίσει πετώντας μ’ αυτό την Ευρώπη και στη συνέχεια έφθασαν ως το Μαρόκο, πριν διασχίσουν τις ΗΠΑ το Μάιο.

Το 2010, το ηλιακό αεροπλάνο είχε πραγματοποιήσει μια πτήση 26 ωρών χωρίς σταθμό, αποδεικνύοντας τη δυνατότητά του να συσσωρεύει αρκετό ηλεκτρισμό στη διάρκεια της ημέρας ώστε να συνεχίζει να πετάει στη διάρκεια της νύκτας. Ωστόσο τη φορά αυτή το «Solar Impulse 2» θα πρέπει να μπορέσει να πετάξει πάνω από 120 ώρες συνεχώς, πέντε ημέρες και πέντε νύκτες, όσο χρόνο χρειάζεται δηλαδή για να διασχίσει τον Ειρηνικό ή τον Ατλαντικό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης