Γνωστοί και πολυβραβευμένοι Ευρωπαίοι κινηματογραφιστές απηύθυναν έκκληση, από τη Ρώμη, να ενθαρρυνθεί η διάδοση του έργου τους σε όλη την Ευρώπη, για παράδειγμα μέσω της φορολόγησης των κολοσσών του διαδικτύου που έχουν εξελιχθεί σε σημαντικούς πρωταγωνιστές της κινηματογραφικής βιομηχανίας.

«Δεν είναι φυσιολογικό όλοι οι κινηματογραφιστές της Ευρώπης να πασχίζουν για να αποκτήσουν πρόσβαση σε όλα τα κοινά», γράφουν οι 26 σκηνοθέτες, μεταξύ των οποίων οι Βέλγοι Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν, ο Βρετανός Κεν Λόουτς, οι Ιταλοί Έτορε Σκόλα και Πάολο Σορεντίνο και ο Γερμανός Βιμ Βέντερς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι σκηνοθέτες θεωρούν ότι επείγει να ληφθούν μέτρα «ώστε η Ευρώπη να πλημμυρίσει από τον κινηματογράφο της».

«Πιστεύω ότι σήμερα η φωνή των Ευρωπαίων κινηματογραφιστών είναι εξίσου σημαντική με τη φωνή των πολιτικών», είπε από την πλευρά τη η Ιζαμπέλ Ζιορντανό, η πρόεδρος της Unifrance, του δημόσιου οργανισμού προώθησης του γαλλικού κινηματογράφου στο εξωτερικό.

«Η προοπτική μιας πλατφόρμας διανομής του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού σινεμά θα πρέπει να αποτελέσει αξιόπιστο στόχο», γράφουν οι κινηματογραφιστές στο κείμενο αυτό που δόθηκε στη δημοσιότητα από την πρεσβεία της Γαλλίας στη Ρώμη με την ευκαιρία μιας συζήτησης στρογγυλής τραπέζης που οργανώθηκε στο περιθώριο του φεστιβάλ Νέου Γαλλικού Κινηματογράφου στην ιταλική πρωτεύουσα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεταξύ άλλων, οι σκηνοθέτες ζητούν να προστατευθούν οι υπάρχουσες κινηματογραφικές αίθουσες και να ληφθούν μέτρα για την ίδρυση καινούριων. Από τα κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης ζητούν την εκπόνηση ενός «χάρτη» για την καλύτερη μετάδοση των έργων τους, μέσω ανταλλαγών ή αμοιβαίων ή ανταποδοτικών προγραμμάτων.

Θεωρούν επίσης ότι είναι αναγκαίο να προωθηθεί η ίδρυση ευρωπαϊκών φορέων που θα είναι ικανοί να ανταγωνιστούν τους διεθνείς κολοσσούς στο θέμα της μετάδοσης των λεγόμενων «βίντεο κατά παραγγελία» (VOD).

Θα πρέπει επίσης, σημειώνουν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιχειρήσει «να εισάγει τους διεθνείς κολοσσούς του διαδικτύου στην οικονομία της δημιουργίας». Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, η φορολόγηση του ζωνικού εύρους, όπως την οραματίζεται η υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας Φλερ Πελερέν, φαίνεται ότι είναι “ένα κατάλληλο μέσο”, καταλήγουν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης