Σε ολονύκτιο αγώνα επιδόθηκαν τα σωστικά συνεργεία στον σιδηροδρομικό σταθμό της μικρής πόλης Μπρετινί- σιρ-Ορζ, η οποία απέχει μόλις 32 χιλιόμετρα από το Παρίσι, προκειμένου να απομακρύνουν τα συντρίμμια της αμαξοστοιχίας 3657 μετά τον χθεσινό εκτροχιασμό της. Οι προσπάθειες των διασωστών εστιάζονται ιδιαίτερα σε ένα από τα εκτροχιασμένα βαγόνια ανάμεσα στην αποβάθρα και τις γραμμές, καθώς εκφράζονται φόβοι ότι κάτω από τα συντρίμμια του θα μπορούσαν να βρίσκονται εγκλωβισμένα και άλλα θύματα.

Όπως εξήγησε ο Νομάρχης της περιοχής, Μισέλ Φιζό, ένας δυνατός γερανός αναμένεται να καταφθάσει από τη βόρειο Γαλλία μέσα στη μέρα. Το μηχάνημα αυτό θα αναλάβει να φέρει εις πέρας την ανύψωση του βαγονιού από την στέγη του σταθμού. Για την ώρα, πάντως, ο μέχρι στιγμής απολογισμός παραμένει στους 6 νεκρούς και 30 τραυματίες εκ των οποίων οι 11 βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σήμερα το μεσημέρι οι Γάλλοι τίμησαν τη μνήμη αυτών που έχασαν τη ζωή τους με ενός λεπτού σιγή, που τηρήθηκε σε όλους τους συρμούς και τους σιδηροδρομικούς σταθμούς. Το δυστύχημα αμαύρωσε την χθεσινή πρώτη μέρα της μεγάλης εξόδου για τις καλοκαιρινές διακοπές. «Οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι (SNCF) είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια ζωής των επιβατών και προς αυτήν την κατεύθυνση ενεργούμε», δήλωσε ο πρόεδρος του οργανισμού, Γκιγιόμ Πεπί, σε συνέντευξη Τύπου κατά την οποία ανήγγειλε και τα μέτρα για τις αποζημιώσεις των επιβατών, όπως και τις πρώτες εκτιμήσεις των τεχνικών εμπειρογνωμόνων της εταιρείας SNCF για τα αίτια του εκτροχιασμού.

Το πρόβλημα εντοπίστηκε στο σημείο μεταγωγής για την αλλαγή κατεύθυνσης των γραμμών που ευρίσκεται 200 μέτρα πριν τον σταθμό. Εκεί ένα μεταλλικό στοιχείο βάρους περίπου 10 κιλών που λειτουργεί ως άγκιστρον, αποδεσμεύθηκε και σφηνώθηκε στο κέντρο του συστήματος μεταγωγής με συνέπεια τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας.

Πεπαλαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το χθεσινό τραγικό ατύχημα επανέφερε στο προσκήνιο την πολεμική που έχει ξεσπάσει από πολλών ετών σχετικά με τη γήρανση του τοπικού δικτύου, των δρομολογίων δηλ. που ενώνουν τις πόλεις μεταξύ τους και τα οποία είναι γνωστά ως αμαξοστοιχίες “Intercities”, σε αντίθεση με τη σημασία που έχει δοθεί στα τραίνα μεγάλης ταχύτητας TGV.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: ΑΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης