Για τον οίκο δημοπρασιών Worldwide Auctioneers της Αριζόνας των ΗΠΑ πρόκειται για «το πλέον ιστορικό όχημα που τίθεται σε δημόσια δημοπρασία».

Βέβαια, αυτό είναι κάτι που χωράει πολλή συζήτηση. «Ιστορικής σημασίας» θα μπορούσε να είναι και μια λιμουζίνα πρώην προέδρου των ΗΠΑ ή ακόμη το αυτοκίνητο ενός αστέρα της διεθνούς ποπ σκηνής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην περίπτωση όμως της δημοπρασίας που θα πραγματοποιηθεί στις 17 Ιανουαρίου δεν πρόκειται για τίποτα από τα δύο. Η Μercedes που θα δημοπρατηθεί ανήκε στον «Φύρερ και καγκελάριο του Ράιχ», τον Αδόλφο Χίτλερ. Ήταν το αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε σε παρελάσεις κι άλλες σημαίνουσες για το καθεστώς δημόσιες εκδηλώσεις.

Η ιστορία του εν λόγω οχήματος είναι πλήρως καταγεγραμμένη από τον αμερικανικό οίκο. Το μοντέλο Mercedes 770 Κ που έχει στη δημοπρασία την κωδική ονομασία 1A 148461 αγοράστηκε από τον ίδιο τον προσωπικό οδηγό του Χίτλερ, τον Έριχ Κέμκα, και παραδόθηκε προς το τέλος του 1939, λίγο πριν από την έναρξη του πολέμου.

Όλα σε υπερθετικό βαθμό

Η Mercedes του Χίτλερ ήταν η τελευταία λέξη της τεχνολογίας αυτοκινήτων την εποχή που κατασκευάστηκε. Είχε μήκος έξι μέτρα και μπορούσε να χωρέσει μέχρι οκτώ άτομα. Διέθετε μηχανή οκτώ κυλίνδρων κυβισμού 7,7 λίτρων, δηλαδή σχεδόν ένα λίτρο ανά κύλινδρο. Χάρη στα τεχνικά του χαρακτηριστικά μπορούσε να φτάσει ταχύτητες που άγγιζαν τα 160 χλμ. την ώρα, κάτι που για την εποχή του ήταν φυσικά πρωτόγνωρο έως ασύλληπτο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes είχε κατασκευάσει μόλις 88 αντίστοιχα μοντέλα μεταξύ 1938 και 1943. Άλλοι διάσημοι πελάτες στο εξωτερικό ήταν ο αυτοκράτορας της Ιαπωνίας Χιροχίτο, ο δικτάτορας της Ισπανίας Φράνκο αλλά και ο πάπας.

Για όλους αυτούς τους λόγους ο αμερικανικός οίκος δημοπρασιών διαφημίζει με κάθε τρόπο την επίμαχη Mercedes ως το «απόγειο του ντιζάιν αυτοκινήτων, της μηχανολογίας και της τεχνικής». Αυτό τουλάχιστον αναφέρει ο Ροντ Έγκαν, ειδικός που εργάζεται στον οίκο Worldwide Auctioneers.

Η ιστορία του χιτλερικού αυτοκινήτου

Η κάμπριo Μercedes που θα πουληθεί τις επόμενες μέρες ήταν αυτή που χρησιμοποίησε ο Χίτλερ για να γιορτάσει τη νίκη επί των γαλλικών στρατευμάτων αλλά και την επίσκεψη του Ιταλού δικτάτορα Μπενίτο Μουσολίνι στο Μόναχο. Το ίδιο αυτοκίνητο φαίνεται και σε διάφορες ταινίες και φωτογραφίες της εποχής. Ωστόσο, από το 1942, όταν άρχισαν οι πρώτες ήττες για τον Χίτλερ, σταμάτησαν και οι πομπώδεις προπαγανδιστικές παρελάσεις.

Η Μercedes του Χίλτερ κατασχέθηκε από τις αμερικανικές δυνάμεις μετά το τέλος του πολέμου στη Γαλλία. Μεταπολεμικά το αυτοκίνητο βρέθηκε στην κατοχή ενός Βέλγου, ενώ στη συνέχεια πωλήθηκε στις ΗΠΑ, όπου και άλλαξε πολλά χέρια, για να επιστρέψει και πάλι στην Ευρώπη. Σήμερα, πάντως, ο αμερικανικός οίκος που το δημοπρατεί δεν δημοσιοποιεί τα στοιχεία του νυν ιδιοκτήτη.

Πηγή: dw

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης