Η Amazon και η... «γυάλινη σφαίρα» παραγγελιών

Η Amazon και η... «γυάλινη σφαίρα» παραγγελιών
Σε... άλλο επίπεδο «κατανόησης» των καταναλωτικών συνηθειών των πελατών της φαίνεται να εκτιμά ότι έχει φθάσει η Amazon, καθώς εξετάζει μέθοδο εκκίνησης της διαδικασίας διάθεσης αντικειμένων πριν αυτά παραγγελθούν.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη «Wall Street Journal», η εταιρεία τον Δεκέμβριο απέκτησε μια ευρεσιτεχνία για αυτό που αποκαλεί «anticipatory shipping» (προληπτική διάθεση). Η τεχνική αυτή θα μπορούσε να μειώσει το κόστος αποστολής και παράδοσης παραγγελιών, και να αποθαρρύνει ακόμα περισσότερο τους πελάτες από το να χρησιμοποιούν «κανονικά» (μη ηλεκτρονικά) καταστήματα. Σύμφωνα με το κείμενο της ευρεσιτεχνίας, οι καθυστερήσεις μεταξύ της παραγγελίας και της παραλαβής προϊόντων «μπορεί να αποθαρρύνουν πελάτες από την αγορά αντικειμένων από online εμπόρους».

Αυτό που σκοπεύει να κάνει η εταιρεία είναι να πακετάρει και να ξεκινά τη διάθεση προϊόντων τα οποία εκτιμά ότι οι πελάτες της σε συγκεκριμένες περιοχές θα επιθυμούν - πριν καν αυτοί πατήσουν «buy» - βάσει προηγούμενων παραγγελιών τους και άλλων παραγόντων, όπως οι αναζητήσεις στο κατάστημα, οι wish lists, τα περιεχόμενα του «shopping cart» στο Amazon, οι επιστροφές προϊόντων, ακόμη και το χρονικό διάστημα που δαπανά ο χρήστης εξετάζοντας αντικείμενα στη σελίδα. Τα πακέτα θα αναμένουν έτοιμα στα hubs της Amazon ή σε φορτηγά, μέχρι να έρθει η παραγγελία. Ωστόσο, στην ευρεσιτεχνία δεν υπάρχουν εκτιμήσεις σχετικά με το κατά πόσο υπολογίζεται ότι η συγκεκριμένη τεχνική θα μειώσει τους χρόνους παράδοσης.

Η εταιρεία εκτιμά, επίσης, ότι η μέθοδος «προληπτικής διάθεσης» θα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική σε περιπτώσεις πολυαναμενόμενων προϊόντων όπως βιβλία, τα οποία οι πελάτες της θα θέλουν να τα παραλάβουν την ίδια ημέρα κυκλοφορίας τους. Η αποστολή των αντικειμένων κατευθείαν προς τη «γενικότερη κατεύθυνση» (γεωγραφική περιοχή) των πελατών θα μπορεί να γίνεται μέσω μερικής συμπλήρωσης στοιχείων στις σχετικές φόρμες. Περισσότερα στοιχεία θα συμπληρώνονται κατά τη διαδικασία της αποστολής. Επίσης, θα μπορούν να προτείνονται σε πελάτες μέσω της σελίδας της αντικείμενα τα οποία βρίσκονται ήδη στο στάδιο της αποστολής προς την «κατεύθυνσή» τους.

Σημειώνεται ότι η Amazon είχε προκαλέσει αίσθηση πριν από λίγο καιρό, όταν ο ιδρυτής της, ο Τζεφ Μπέζος, μίλησε για υπηρεσία παραδόσεων παραγγελιών μέσω ρομποτικών αεροσκαφών, ονόματι «Amazon Prime Air». Ωστόσο, μεγάλη μερίδα του ειδικού Τύπου έκανε λόγο για επικοινωνιακό τρικ. Όσον αφορά στο σύστημα προληπτικής διάθεσης, δεν έχει διευκρινιστεί αν όντως η εταιρεία σκοπεύει να προχωρήσει με αυτό.

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2014, 13:52