Η επανάσταση του Twitter!

Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012, 01:48
Η επανάσταση του Twitter!
Πλέον η επανάσταση γίνεται με «tweets». Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στις εξεγέρσεις της Μέσης Ανατολής, το παγκόσμιο κίνημα «Occupy», καθώς ακόμα και στην αντίδραση για την επιβολή προμηθειών από τις αμερικανικές τράπεζες. Το επόμενο βήμα για το Facebook, το Twitter και τα ομοειδή δίκτυα θα είναι να δώσουν «φωνή» στους μικροεπενδυτές.

Ιδανική ευκαιρία για αυτό είναι ο «θεσμός» των προσεχών ψηφοφοριών στις αμερικανικές εταιρείες, ο οποίος δίνει κάθε χρόνο στους μετόχους τη δυνατότητα να ψηφίσουν επί μιας σειράς προτάσεων εκ μέρους των διοικήσεων, μεταξύ των οποίων και θέματα εταιρικής διακυβέρνησης. Αυτή είναι μια μοναδική ευκαιρία να αποδειχθεί κατά πόσο η επιρροή των κοινωνικών μέσων μπορεί να επεκταθεί και στον κόσμο των επιχειρήσεων.

Τα διευθυντικά στελέχη των εταιρειών δεν φαίνονται προετοιμασμένοι για το ενδεχόμενο ενός «ψηφιακού ακτιβισμού», παρότι ο συνιδρυτής της Carlyle, Ντέιβιντ Ρουμπενστάιν, έκρουσε πριν από έναν χρόνο τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας ότι οι εργαζόμενοι και οι μέτοχοι «θα μπορούν να χρησιμοποιούν το Facebook για να ζητούν στήριξη ενάντια σε μια εξαγορά».

Παρ' όλα αυτά, η κινητικότητα των διαδηλώσεων «Occupy Wall Street» έπιασε εξ απήνης τους τραπεζίτες, όπως ακριβώς το ξέσπασμα της Αραβικής Aνοιξης αιφνιδίασε τα καθεστώτα της Αιγύπτου και της Συρίας. Η Bank of America αναγκάστηκε σε υποχώρηση μετά από τη διαδικτυακή αντίδραση των πελατών της ενάντια στην επιβολή χρέωσης 5 δολαρίων στις χρεωστικές κάρτες.

Υπηρεσίες όπως το Twitter προσφέρουν στους «περιθωριοποιημένους» μικροεπενδυτές τη δυνατότητα να ανακτήσουν τη δύναμή τους. Πριν από 50 χρόνια, οι 9 από τις 10 μετοχές αμερικανικών εταιρειών βρίσκονταν στα χέρια ιδιωτών επενδυτών. Μετά την αύξηση των κεφαλαίων των συνταξιοδοτικών ταμείων και των ασφαλιστικών οργανισμών, όμως, το μερίδιο των μικροεπενδυτών στο μετοχικό κεφάλαιο των περισσότερων μεγάλων εταιρειών έχει συρρικνωθεί κάτω από το 20%. Στην πλειονότητά τους, οι μεγαλοεπενδυτές κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια αντί να ασκήσουν κριτική στη διοίκηση.

Εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς να διενεργούνται ψηφοφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με τις αμοιβές των στελεχών ή διαμάχες στο εσωτερικό των εταιρειών, όπως αυτή που ξέσπασε φέτος στη Yahoo. Αυτό που χρειάζεται είναι μια μεγάλη νίκη για να αφυπνιστούν τα στελέχη των εταιρειών και οι κοιμισμένοι θεσμικοί επενδυτές και να καταλάβουν ότι το Facebook είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα ισχυρό κανάλι προώθησης των προϊόντων τους.

* Άρθρο του Τζέφρι Γκόλντφαρμπ στο Reuters

Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012, 01:48