Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε κάθε ευθύνη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε τη Δευτέρα στο Βέλγιο, αποκρούοντας τις κατηγορίες της βελγικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCB, σύμφωνα με την οποία οι συνεχείς αλλαγές των κανονισμών της ΕΕ μπορεί να επιβράδυναν τη γενικευμένη υιοθέτηση συστημάτων πέδησης επείγουσας ανάγκης.

Ο πρόεδρος της SNCB κατέκρινε τη διαδικασία εναρμονισμού των ευρωπαϊκών κανόνων για την αυτόματη πέδηση, προσπαθώντας να εξηγήσει κάποιες καθυστερήσεις στην υιοθέτηση αυτού του συστήματος από το βελγικό δίκτυο σιδηροδρόμων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η SNCB προβλέπει να εγκαταστήσει το σύστημα αυτόματης πέδησης σε όλα τα τρένα της από το 2006 ως το 2013, όμως μέχρι στιγμής μόνο το ένα τρίτο αυτών είναι εξοπλισμένο με το εν λόγω σύστημα.

Το τρένο, που λέγεται ότι δεν υπάκουσε στο κόκκινο φανάρι, με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε μία άλλη αμαξοστοιχία στο προάστιο Χαλ του Βελγίου και να προκαλέσει τον θάνατο 18 ανθρώπων και τον τραυματισμό δεκάδων, δεν ήταν εξοπλισμένο με αυτό το σύστημα πέδησης.

«Η Ευρωπαϊκή Ενωση αποφάσισε την εφαρμογή ενός κανονισμού και αργότερα τον άλλαξε και υιοθέτησε έναν άλλο. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος, η SNCB και η Infrabel (η εταιρεία που διαχειρίζεται το δίκτυο σιδηροδρόμων του Βελγίου) αποφάσισαν να υιοθετήσουν τον κανονισμό με τα καλύτερα αποτελέσματα, που επιτρέπει στα βελγικά τρένα να κυκλοφορούν σε άλλες χώρες, αναγνωρίζοντας τα συστήματα έκτακτης πέδησης που ισχύουν σε αυτές», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η εκπρόσωπος Τύπου της SNCB, Αν Βοϊγκνέ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα, πάντως, με έναν ειδικό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε θέματα μεταφορών «δεν εμποδίσαμε με κανένα τρόπο το βελγικό κράτος ή την SNCB να εξοπλίσουν τα τρένα τους με ένα εθνικό σύστημα ασφαλείας».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης