Ένα κίτρινο ταξί φρενάρει -λίγο απότομα είναι η αλήθεια- μπροστά από την είσοδο του γνωστότερου ίσως κοσμηματοπωλείου του κόσμου. Μία υπέροχη γυναίκα, ενδεδυμένη με τις τελευταίες επιταγές της μόδας, ανοίγει την πόρτα του αυτοκινήτου με εκείνο το απίστευτο χαμόγελο που την καθιέρωσε στην παγκόσμια παραγωγή του κινηματογράφου.

Η εξωτερική πινακίδα στο κοσμηματοπωλείο γράφει «Tiffany’s and Co.». Η γυναίκα είναι βέβαια η Κάθριν Χέπμπορν, η οποία πρωταγωνιστεί στην ταινία «Πρόγευμα στο Tiffany’s» σε σενάριο του Τρούμαν Καπότε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τότε πέρασαν πολλές, πάρα πολλές, δεκαετίες και σήμερα 25 Νοεμβρίου του 2019, το γνωστότερο κοσμηματοπωλείο του κόσμου, το οποίο κάθε γυναίκα της παγκόσμιας πολιτικής, κοινωνικής και οικονομικής ελίτ θα ήθελε να επισκεφθεί τουλάχιστον μία φορά στη ζωή της, άλλαξε χέρια. Ο γίγαντας της παγκόσμιας βιομηχανίας γυναικείων ειδών πολυτελείας «Louis Vuitton», δηλαδή ο πάμπλουτος δισεκατομμυριούχος και ιδιοκτήτης της Μπερνάρ Αρνό, κατάφερε να «γοητεύσει» την υπερχρεωμένη πια αμερικανική φίρμα και να την εξαναγκάσει να του παραχωρήσει το σύνολο των μετοχών της. Βεβαίως, το τίμημα είναι τεράστιο. Άλλωστε, μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος.

Το φλερτ μεταξύ του Μπερνάρ Αρνό και του Tiffany’s άρχισε κάποια στιγμή όταν το δεξί χέρι του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Αντόνιο Μπελόνι έφθασε στο Μανχάταν για να εναποθέσει στα χέρια του διευθύνοντος συμβούλου του κοσμηματοπωλείου Tiffany’s την πρώτη προσφορά. Φαίνεται πως ο Αλεσσάντρο Μπολιόλο, το αφεντικό του Tiffany’s, κατανόησε αμέσως πως η υπόθεση έχει πολύ… ψωμί. Ας μην ξεχνάμε πως τόσο ο Αντόνιο Μπελόνι όσο και ο Αλεσσάντρο Μπολιόλο, και οι δύο Ιταλοί, γνωρίζονται εδώ και καιρό, αφού το αφεντικό του Tiffany’s ήταν παλιός γνώριμος της Louis Vuitton.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τότε, στο παρελθόν, διοικούσε τις επιχειρήσεις που είχαν να κάνουν με τον οίκο Bulgari μεταξύ του 1996 και του 2012. Η προσφορά ήταν -πώς να το κάνουμε;- πολύ δελεαστική. Το τίμημα εξαγοράς του Tiffany’s θα έφθανε τα 16,2 δισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή 13 δισεκατομμύρια ευρώ. Η γαλλική εταιρεία θα αναλάμβανε και τις τρέχουσες υποχρεώσεις της επιχείρησης ύψους 350 εκατομμυρίων δολαρίων. Την αποκάλυψη του deal την έκανε -ποιος άλλος;- το πρακτορείο Bloomberg το Σάββατο 26 Οκτωβρίου του 2019. Δύο ημέρες αργότερα, τη Δευτέρα, στην έναρξη των εργασιών του χρηματιστηρίου της Wall Street η μετοχή του Tiffany’s εκτοξεύθηκε.

Η λέξη εκτοξεύθηκε είναι μάλλον μετριοπαθής. Στην ουσία η μετοχή απογειώθηκε και στη συνέχεια ακολούθησε μία ανοδική πορεία που την έφερε στο διάστημα. Τελικά, ο Μπερνάρ Αρνό, ο πρίγκιπας των προϊόντων ομορφιάς και πολυτελείας για τις πλούσιες γυναίκες αυτού του κόσμου, ο άρχων της Louis Vuitton, θα είναι από δω και πέρα και ο βασιλιάς του Tiffany’s.

Η στρατηγική της αράχνης

Όχι δεν έχει να κάνει με την περίφημη ταινία του μακαρίτη πια Μπερνάρντο Μπερτολούτσι «Strategia del ragno». Έχει να κάνει με τους πραγματικούς αριθμούς της πιάτσας των κοσμηματοπωλών και των σημείων πώλησης της μεγαλύτερης εταιρείας του κόσμου σε γυναικεία προϊόντα πολυτελείας.

Με λίγα λόγια, το Tiffany’s υλοποιεί κάθε χρόνο το 44% των πωλήσεών του στην αμερικανική ήπειρο, αλλά το brand αυτής της εταιρείας διαθέτει και ένα δίκτυο με 300 σημεία πώλησης στον πλανήτη. Στην ουσία στα χέρια του Μπερνάρ Αρνό περνάει αυτό το απίστευτο άρμα εμπορικής επιθετικότητας που θα μπορούσε να επιταχύνει τον ρυθμό ανάπτυξης του γαλλικού και του αμερικανικού κολοσσού που απευθύνεται πια στις αγορές των πάμπλουτων ασιατικών πια κέντρων κατανάλωσης από τη Σιγκαπούρη μέχρι την Κίνα, την Ινδία κ.λπ.

Ο Μπερνάρ Αρνό δεσμεύεται και υπόσχεται να κάνει τα πάντα ώστε να λάμψουν πάλι τα διαμάντια του Tiffany’s. Αναφέρεται προφανώς σε αυτήν την boutique της Νέας Υόρκης που βρίσκεται στο Μανχάταν επί της 5ης λεωφόρου που ήταν και το ντεκόρ της περίφημης ταινίας «Diamants Sur Canape» του Μπλέικ Έντουαρντς που προβλήθηκε το 1961. Ύστερα από τόσα χρόνια τα διαμάντια αυτά χρειάζεται προφανώς να ξαναγυαλιστούν. Το 2018 οι πωλήσεις του Tiffany’s έφθασαν μόνο τα 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια και από τότε η πρόοδος είναι πολύ μα πολύ προβληματική. Υπάρχει, δηλαδή, τεράστιο περιθώριο ανάπτυξης στον τομέα αυτό. Όσο για τη Louis Vuitton επιφυλάσσεται να χρησιμοποιήσει και στην υπόθεση Tiffany’s την ίδια μέθοδο που χρησιμοποίησε στο παρελθόν για να εκτοξεύσει στα ύψη την Bulgari.

Ο Μπερνάρ Αρνό ξέρει να είναι γαλαντόμος, σχεδόν σπάταλος, με τα καινούργια του αποκτήματα, αν είναι να τα κάνει εκ νέου ικανά να κυριαρχήσουν στις παγκόσμιες αγορές. Το απέδειξε με τη Louis Vuitton, κέρδισε το στοίχημα με την Bulgari και τώρα θα προσπαθήσει να το ξανακερδίσει με το Tiffany’s. Πάντως, το πρωί της Δευτέρας στο χρηματιστήριο του Παρισιού η μετοχή της Louis Vuitton βρισκόταν ήδη στο +2%. Και έπεται συνέχεια.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης