Ο ισχυρός τυφώνας Φασάι, με ριπές ανέμου ταχύτητας έως και 216 χλμ. ανά ώρα και βροχοπτώσεις-ρεκόρ, έπληξε τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα το Τόκιο, ωθώντας τις Αρχές να εκδώσουν οδηγίες κατεπείγουσας απομάκρυνσης πολιτών από τις εστίες τους, προκαλώντας διακοπές της ηλεκτροδότησης, υλικές ζημιές και εκτεταμένα προβλήματα στις συγκοινωνίες.

Ο Φασάι άρχισε να πλήττει νωρίς το πρωί την Τσίμπα, νοτιοανατολικά της πρωτεύουσας, αφού πέρασε τον Κόλπο του Τόκιο. Στην περιοχή έπνεαν άνεμοι ταχύτητας έως και 207 χ.α.ώ., οι ισχυρότεροι που έχουν καταγραφεί ποτέ εκεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι Αρχές εξέδωσαν οδηγίες απομάκρυνσης 390.000 και πλέον κατοίκων από τις εστίες τους, που πάντως δεν ήταν υποχρεωτική. Οδηγίες που παρότρυναν πολίτες να πάνε σε καταφύγια, επίσης χωρίς υποχρεωτικό χαρακτήρα, είχαν ήδη εκδοθεί για χιλιάδες άλλους κατοίκους.

Σε αρκετές συνοικίες της ιαπωνικής πρωτεύουσας αποφασίστηκε τα σχολεία να παραμείνουν κλειστά σήμερα, λόγω των κινδύνων που προκαλεί ο τυφώνας, ακόμη και μετά το πέρασμά του, καθώς υπάρχει η ανησυχία πως οι σφοδροί άνεμοι θα προκαλέσουν πτώσεις αντικειμένων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τουλάχιστον 900.000 πελάτες της Tokyo Electric Power (TEPCO) δεν είχαν ρεύμα στην περιοχή της πρωτεύουσας, ειδικά στην Τσίμπα. Σπίτια υπέστησαν ζημιές στην περιοχή Σιζουόκα, σύμφωνα με ιαπωνικά ΜΜΕ, αλλά και στο Τόκιο, όπως διαπίστωσε μια δημοσιογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου.

Πλάνα που μεταδόθηκαν από την ιαπωνική τηλεόραση καταγράφουν την πτώση μιας τεράστιας σκεπής πάνω σε πρατήριο καυσίμων στην Τατεγιάμα, νότια της πρωτεύουσας.

Υπέστησαν επίσης ζημιά σιδηροτροχιές, για παράδειγμα όταν δέντρο έπεσε πάνω σε αυτές που συνδέουν το Τόκιο με νότια προάστιά του, προς τη Γιοκοχάμα.

Δεν αναφέρθηκαν πάντως σοβαροί τραυματισμοί.

«Να επιδεικνύετε πολύ μεγάλη προσοχή λόγω των κινδύνων που προκαλούν οι ριπές των ανέμων και τα ψηλά κύματα. Να επαγρυπνείτε για κατολισθήσεις, πλημμύρες και την αύξηση του επιπέδου των υδάτων των ποταμών» προειδοποίησε η ιαπωνική μετεωρολογική υπηρεσία σε έκτακτο δελτίο της. Παρότι ο τυφώνας ήδη πέρασε, οι Αρχές προτρέπουν τους κατοίκους να αποφεύγουν να βγαίνουν, καθώς οι σφοδρές ριπές ανέμων παραμένουν.

Η Central Japan Railway Company ακύρωσε περίπου 100 δρομολόγια τρένων υψηλής ταχύτητας που συνδέουν το Τόκιο με πόλεις στο κεντρικό και το δυτικό τμήμα της Ιαπωνίας. Τα δρομολόγια πάντως ξανάρχισαν λίγο πριν από τις 08.00 (τοπική ώρα, 02.00 ώρα Ελλάδας). Οι αποπλεύσεις των πορθμείων από τον Κόλπο του Τόκιο επίσης ανεστάλησαν.

Η East Japan Railway, η μεγαλύτερη σιδηροδρομική υπηρεσία της πρωτεύουσας, ανέστειλε όλα τα δρομολόγια έως τις 02.00 (ώρα Ελλάδας), ενώ η γραμμή Yamanote, η πιο πολυσύχναστη στη μητρόπολη των 36 εκατομμυρίων κατοίκων τις ώρες αιχμής, επρόκειτο να παραμείνει εκτός λειτουργίας έως τις 09.00. «Πρέπει να επιθεωρήσουμε τις σιδηροτροχιές και να διαπιστώσουμε αν υπάρχουν ζημιές» εξήγησε υπεύθυνος της εταιρείας.

Εκατομμύρια πολίτες που χρησιμοποιούν αυτές τις γραμμές κλήθηκαν να δείξουν υπομονή. Παράλληλα, ακυρώθηκαν εκατοντάδες πτήσεις, γεγονός που επηρέασε χιλιάδες επιβάτες.

Παραθαλάσσιοι αυτοκινητόδρομοι έκλεισαν δυτικά της πρωτεύουσας, στην Καναγκάουα.

Την Κυριακή οκτώ σέρφερ διασώθηκαν στα ανοικτά της Σιζουόκα, νοτιοδυτικά του Τόκιο, αφού τα κύματα τους παρέσυραν προς τα ανοιχτά, ενημέρωσαν οι τοπικές Αρχές.

Ο 15ος τυφώνας της χρονιάς στην Ασία βρισκόταν περί τις 07.00 (01.00) βορειοανατολικά του Τόκιο, στη νομαρχία Ιμπαράκι, κι αναμενόταν να συνεχίσει προς την ίδια κατεύθυνση στον Ειρηνικό. Διανύει 25 χιλιόμετρα ανά ώρα, σχετικά αργή ταχύτητα που εξηγεί γιατί προκάλεσε τόσο εκτενή προβλήματα στην πρωτεύουσα της Ιαπωνίας.

Η Ιαπωνία είναι συνηθισμένη σε τυφώνες και τροπικές καταιγίδες στο τέλος του καλοκαιριού και στο φθινόπωρο. Στα μέσα Αυγούστου, η τροπική καταιγίδα Κρόσα έπληξε το δυτικό τμήμα της χώρας με ισχυρούς ανέμους και καταρρακτώδεις βροχές. Σύμφωνα με τις Αρχές, ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του. Στα τέλη Αυγούστου, πλημμύρες στοίχισαν τη ζωή τριών ανθρώπων στο νοτιοδυτικό τμήμα του αρχιπελάγους.

Ο Φασάι ήταν ο ισχυρότερος τυφώνας που έχει πλήξει το Τόκιο τα τελευταία χρόνια.

Πηγή: ΑΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης