Μια πτήση από Λονδίνο προς Νέα Υόρκη θα διαρκεί στο μέλλον μόλις μία ώρα, εφόσον τα σχέδια της Airbus ευοδωθούν. Κι αυτό καθώς η μεγάλη κατασκευάστρια αεροσκαφών σχεδιάζει ένα υπερηχητικό τζετ που θα ενώνει τις δύο μεγαλουπόλεις με ταχύτητα διπλάσια από εκείνη ενός Κονκόρντ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήδη το Αμερικανικό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων ενέκρινε αίτηση της Airbus για το νέο τζετ, στην οποία αναφέρεται ότι το αεροσκάφος θα ταξιδεύει 4,5 φορές γρηγορότερα από τον ήχο (4,5 Μαχ).

Το Βusiness Insider επισημαίνει ότι πρόκειται για σημαντική πρόοδο σε σχέση με τις 3,5 ώρες που χρειαζόταν το Κονκόρντ των 2 Μαχ για το ίδιο ταξίδι, Λονδίνο-Ν. Υόρκη.

Πώς ακριβώς θα λειτουργεί

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το τζετ περιγράφεται ως «ένα αερόχημα που περιλαμβάνει μια άτρακτο, ένα γοτθικό φτερό τύπου δέλτα, το οποίο μοιράζεται σε αμφότερες τις πλευρές της ατράκτου, και ένα σύστημα κινητήρων ικανών να προωθήσουν το αερόχημα».

​Η πατέντα δείχνει πώς τρεις διαφορετικοί τύποι μηχανών, λειτουργώντας με διαφορετικές μορφές υδρογόνου, θα μπορούσαν να πετύχουν ταχύτητα 5.500 χλμ. την ώρα.Η πατέντα δείχνει πώς τρεις διαφορετικοί τύποι μηχανών, λειτουργώντας με διαφορετικές μορφές υδρογόνου, θα μπορούσαν να πετύχουν ταχύτητα 5.500 χλμ. την ώρα. Δύο τούρμπο τζετ θα επέτρεπαν στο αεροσκάφος να απογειωθεί κάθετα, για να ξαναμπούν στην άτρακτο ακριβώς προτού επιτευχθεί η ταχύτητα του ήχου. Στη συνέχεια μια μηχανή πυραύλου θα αναλάμβανε να σηκώσει το αεροσκάφος στα 100.000 πόδια, δηλαδή στα 30 χλμ. από το έδαφος, και τέλος θα έπαιρναν τον έλεγχο οι αυλοαεριωθητήρες των φτερών, προκειμένου να δώσουν στο τζετ την τελική του ταχύτητα.

Η Airbus εξηγεί ότι ο ειδικός αεροδυναμικός σχεδιασμός του οχήματος περιορίζει τον κρότο που συνοδεύει τη διάσπαση του φράγματος του ήχου, φαινόμενο που είχε αποτελέσει μεγάλο πρόβλημα για το Κονκόρντ.

Οι επιβάτες του αεροσκάφους όμως δεν θα μπορούν να ξεπερνούν τους 20. «Στην περίπτωση των εφαρμογών πολιτικής αεροπορίας, η αγορά που οραματιζόμαστε είναι κατ’ αρχήν εκείνη των επαγγελματικών ταξιδιών και των VIP επιβατών, που απαιτούν διηπειρωτικά ταξίδια μετ’ επιστροφής εντός μίας ημέρας» αναφέρεται στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

Η Airbus πιστεύει ότι το νέο τζετ θα μπορούσε να ταξιδέψει από το Τόκιο στο Λος Άντζελες μέσα σε 3 μόλις ώρες. Υποστηρίζει επίσης θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και από τις ένοπλες δυνάμεις, μεταφέροντας στρατιώτες σε χρόνο… μηδέν.

Ωστόσο η Airbus δεν είναι η μόνη που πασχίζει να αναπτύξει τεχνολογίες για υπερηχητικά αεροσκάφη…

Και η Air Force των ΗΠΑ στο παιχνίδι

Τον περασμένο μήνα οι ιθύνοντες της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ αποκάλυψαν ότι ευελπιστούν να έχουν ένα υπερηχητικό αεροπλάνο, ικανό να διασχίζει χώρες εντός λεπτών, έτοιμο μέχρι το 2023. Ήδη άλλωστε έχουν διενεργηθεί διάφορες δοκιμές υπερηχητικών βλημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, η επικεφαλής επιστήμων της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας Μάικα Έντσλεϊ δήλωσε στo Military.com ότι μαζί με την ερευνητική υπηρεσία DARPA του Πενταγώνου σχεδιάζουν ένα νέο, βελτιωμένο αερόχημα, με χρονικό ορίζοντα το 2023.

Πειραματικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη που αναπτύχθηκαν για την πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ έχουν ήδη σπάσει το φράγμα του ήχου κατά τη διάρκεια δοκιμών στις ακτές της Νότιας Καλιφόρνιας, πετώντας μάλιστα με πενταπλάσιες του ήχου ταχύτητες, συν… κάτι παραπάνω.

Όπως ανακοινώθηκε, πέρυσι ένα σκάφος, το επονομαζόμενο Χ-51A WaveRider, χάρη στον πρωτοποριακό αυλοαεριωθητή του πέταξε για περισσότερα από 3 λεπτά και κατάφερε να αγγίξει τα 5,1 Μαχ.

Το νέο αερόχημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά για τη μεταφορά αισθητήρων, εξοπλισμού ή οπλισμού, ανάλογα με την ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Προηγουμένως η αμερικανική πολεμική αεροπορία έκανε λόγο μόνο για πυραυλικά συστήματα, που από το 2020 θα περνούσαν στο στάδιο των δοκιμών.

Με πληροφορίες από Daily Mail

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης