Στους θερμούς υποστηρικτές της διατήρησης του ευρώ ως κοινού νομίσματος ανήκουν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι. Πώς αντιμετωπίζουν, όμως, την «ευρωκρίση» οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Γερμανίας; Στο ερώτημα αυτό επιχειρεί να απαντήσει το ρεπορτάζ που δημοσιεύει σήμερα η «Deutsche Welle».

«Έχω το ευρώ αλλά χωρίς την κρίση» συνοψίζει σκωπτικά ο Χάραλντ Κιρχγκέσνερ, που διευθύνει μια διαφημιστική εταιρεία στη Στουτγάρδη. «Λειτουργούμε στον γερμανικό χώρο, σε εθνικό πλαίσιο και για τον λόγο αυτόν η ευρωκρίση δεν είναι πρόβλημα για μας» εξηγεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόβλημα δεν αντιμετωπίζει ούτε η εταιρεία Scheuerle, που δραστηριοποιείται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και είναι προσανατολισμένη στις εξαγωγές εκτός Ευρώπης. «Έχουμε μια θετική ανάπτυξη της επιχείρησης και ανάλογη είναι η κατάσταση στο πεδίο της απασχόλησης του προσωπικού» εξηγεί ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Αντρέας Κέλερ, τονίζοντας ότι το 2012 ο τζίρος αυξήθηκε κατά 40%.

Θετική είναι η αποτίμηση της χρονιάς και από την κατασκευαστική μηχανών Kurtz Ersa, ωστόσο – όπως υποστηρίζει ο πρόεδρός της, Ράινερ Κουρτς – «υπάρχει αρκετή αβεβαιότητα στη βιομηχανία και αυτό επηρεάζει τις αποφάσεις μας για επενδύσεις».

Οι απώλειες αναπληρώνονται από την εσωτερική κατανάλωση

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που είναι προσανατολισμένες στις εξαγωγές προς τις χώρες της Ευρωζώνης διαπιστώνουν υποχώρηση των πωλήσεων. Μία από αυτές είναι η εταιρεία Alfi, που κατασκευάζει θερμούς και άλλα μονωτικά είδη. «Φυσικά και αντιλαμβανόμαστε ότι οι καταναλωτές, κυρίως στη Δυτική Ευρώπη, περιορίζουν εξαιτίας της υψηλής ανεργίας την κατανάλωση και φυσικά αγοράζουν λιγότερα από τα προϊόντα μας» υπογραμμίζει ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Μπέρνχαρντ Μίτελμαν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, όπως διευκρινίζει, «οι απώλειες αναπληρώνονται από το θετικό οικονομικό κλίμα που επικρατεί στη Γερμανία και την αύξηση των εξαγωγών προς χώρες εκτός Ευρώπης». Ο κ. Μίτελμαν παραπέμπει στη θεαματική αύξηση των εξαγωγών της Alfi προς την Κίνα.

Σε γενικές γραμμές οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη Νοτιοδυτική Γερμανία άντεξαν στην κρίση, ωστόσο είναι πολύ επιφυλακτικές όσον αφορά σε νέες επενδύσεις, επισημαίνει ο Χέλμουτ Κέσλερ, στέλεχος του Βιομηχανικού και Εμπορικού Επιμελητηρίου της περιοχής Χαϊλμπρόν. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι επικρατεί απαισιοδοξία. «Οι επιχειρήσεις της περιοχής κινούνται σε θετικό έδαφος. Οι προοπτικές αξιολογούνται ακόμη ως ιδιαίτερα ευνοϊκές. Σε γενικές γραμμές είμαστε αισιόδοξοι, καθώς η πορεία εξακολουθεί να είναι ανοδική» εξηγεί ο Χέλμουτ Κέσλερ.

To τίμημα δεν είναι υπερβολικά υψηλό

Προϋπόθεση για όλα αυτά είναι να μη ναυαγήσει η υπόθεση της διάσωσης του ευρώ, υποστηρίζουν οι επιχειρηματίες, που βιώνουν με ανακούφιση την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης προς το κοινό νόμισμα. Σε αντίθεση με ένα μεγάλο τμήμα των Γερμανών, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες δεν νοσταλγούν το γερμανικό μάρκο, διαπιστώνοντας τα πλεονεκτήματα που έχει για αυτούς το ευρώ.

Και ακριβώς για τον λόγο αυτόν συμφωνούν με τους χειρισμούς της γερμανικής κυβέρνησης για τη διάσωση του κοινού νομίσματος. Και όπως λέει ο Αντρέας Κόλερ από την εταιρεία Scheuerle, «η κυβέρνηση φροντίζει για τη σταθερότητα και την ασφάλεια σχεδιασμού των επιχειρήσεων. Πιστεύω ότι το τίμημα για τη διάσωση του ευρώ είναι υψηλό, αλλά όχι υπερβολικά υψηλό».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης