Σενάριο διάλυσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίασε ο καλλιτέχνης Τόμας Μπέλινκ σε έκθεση του στο Βέλγιο, με στόχο να ενημερώσει τον κόσμο για τις πιθανές επιπτώσεις της κατάργησης του ευρώ.

Ο εν λόγω καλλιτέχνης, φυσικά υπέρμαχος της Ε.Ε., ισχυρίστηκε ότι το «ευρωπαϊκό όνειρο» οφείλει να ξαναγεννηθεί στη συνείδηση των Ευρωπαίων «προτού να είναι πολύ αργά».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εισερχόμενος σε ένα οικοτροφείο που δεν λειτουργεί πια, σε έναν μικρό δρόμο των Βρυξελλών, ο επισκέπτης καλείται «να αφήσει πίσω του όλα τα σημεία αναφοράς». Μεταφέρεται στο 2060 και τότε η έκθεση «Η ζωή στην πρώην Ευρωπαϊκή Ένωση: Τα τελευταία χρόνια της μακράς ειρήνης» τον γυρίζει 50 χρόνια πίσω, στις αρχές του 21ου αιώνα.

Σε τέσσερις ορόφους, η έκθεση περιγράφει πώς η Ε.Ε. άκμασε και συγκέντρωσε 33 μέλη στους κόλπους της, με τις τελευταίες χώρες να εντάσσονται σε αυτήν το 2017, προτού αρχίσει να καταρρέει, θύμα της «Μεγάλης Ύφεσης», η οποία μετά την Ελλάδα και την Ισπανία επεκτάθηκε στη Γαλλία και στις χώρες της Μπενελούξ.

«Εκείνους τους αβέβαιους καιρούς, τα στραβά του παρελθόντος φαίνονταν περισσότερο μεταδοτικά από το όνειρο μιας ενωμένης Ευρώπης. Τα ευρωσκεπτικιστικά, τα εθνικιστικά και τα αποσχιστικά κινήματα ευημερούσαν» αναφέρεται σε ένα πανό της έκθεσης. Και προς το 2018-2020, «η Ευρώπη ξανακύλησε και έγινε ξανά αυτό που ήταν πάντα: μια πολιτικά διαιρεμένη ήπειρος».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ελάχιστες φορές σύγχρονοι καλλιτέχνες αγγίζουν το θέμα της Ευρώπης στο έργο τους. Αυτό συμβαίνει «αναμφιβόλως επειδή δεν γεννάει το όνειρο και είναι δύσκολο να προσωποποιηθεί», όπως ισχυρίζεται ο Τόμας Μπέλινκ. «Όταν έλεγα στους ανθρώπους ότι δουλεύω με θέμα την Ευρωπαϊκή Ένωση, έπαιρναν ένα ύφος έκπληξης» καταλήγει ο καλλιτέχνης.

Πηγή: ΑΠΕ
Επιμέλεια: Γεωργία Μανώλη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης