Δικαστήριο στη βορειοδυτική Ισπανία αναμένεται να εκδώσει σήμερα την ετυμηγορία του στη δίκη για τη μεγαλύτερη θαλάσσια οικολογική καταστροφή στην ιστορία της χώρας, που προκλήθηκε με τη βύθιση του πετρελαιοφόρου «Prestige», το 2002.

Ο εισαγγελέας έχει ζητήσει ποινή κάθειρξης 12 ετών για τον 78χρονο Έλληνα πλοίαρχο Απόστολο Μαγκούρα, εννέα χρόνων για τον Έλληνα πρώτο μηχανικό Νικόλαο Αργυρόπουλο και πέντε ετών για τον τότε διευθυντή του ισπανικού εμπορικού ναυτικού Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένας τέταρτος κατηγορούμενος, ο Φιλιππινέζος ύπαρχος του πλοίου, διαφεύγει τη σύλληψη. Ακόμα και αν οι κατηγορούμενοι κριθούν ένοχοι, δεν αναμένεται να οδηγηθούν στη φυλακή, καθώς όλοι είναι ηλικίας άνω των 70 ετών. Ο εισαγγελέας δεν ζητεί τη φυλάκιση του καπετάνιου, ωστόσο επιδιώκει την καταδίκη του, ώστε η ιδιοκτήτρια εταιρεία και η ασφαλιστική εταιρεία να υποχρεωθούν να πληρώσουν μέρος των ζημιών, οι οποίες ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ. Το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Prestige», με σημαία Μπαχαμών, το οποίο είχε κατασκευαστεί το 1976, μετέφερε 77.000 τόνους πετρέλαιο από τη Λιθουανία στη Σιγκαπούρη. Το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου εν μέσω καταιγίδας στις 13 Νοεμβρίου του 2002. Επί έξι ημέρες έπλεε στα ανοικτά της Γαλικίας έχοντας ένα ρήγμα στις δεξαμενές του.

Η ισπανική κυβέρνηση έδωσε εντολή να ρυμουλκηθεί στην ανοικτή θάλασσα. Το πετρελαιοφόρο δεν άντεξε στα μεγάλα κύματα. Κόπηκε στα δύο και βυθίστηκε το πρωί της 19ης Νοεμβρίου στα ανοικτά της Γαλικίας. Πάνω από 60.000 τόνοι καύσιμο διέρρευσαν στη θάλασσα ρυπαίνοντας ακτογραμμή 2.000 χιλιομέτρων και προκαλώντας τεράστια οικολογική καταστροφή.

Οι δικηγόροι που εκπροσωπούν τη ναυτιλιακή εταιρεία υποστηρίζουν ότι η απόφαση να ρυμουλκηθεί το πλοίο στην ανοικτή θάλασσα είχε ως αποτέλεσμα μια μικρή πετρελαιοκηλίδα να εξελιχθεί σε μεγάλη οικολογική καταστροφή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: ΑΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης